[cups/gs] grijstinten veel te licht

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik gebruik een HP Laserjet 5N met cups en de (aanbevolen) hpijs driver. Van linuxprinting.org heb de ppd file voor de HP 5 gedownload. Voor de 5N is geen apparte ppd beschikbaar. Na configuratie van cups werkt alles, behalve dat mijn grijstinten veel te licht zijn.
Wat is de oorzaak? Zou ik een andere ppd file moeten gebruiken? Ik heb geen idee van de verschillen tussen de diverse HP 5x printers. Ik heb op de ppd file van de gewone HL LJ 5 gegokt omdat ik dacht dat dat de grootste gemene deler is.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na configuratie van cups werkt alles, behalve dat mijn grijstinten veel te licht zijn.
Bij mij staat een HP4L, geen HP5. Volgens mij kan je bij de 5 -net zoals bij de 4- instellen dat er op toner bespaard moet worden (=lichtere prints). Dat gaan via "Manage printers" -> "Configure printer" -> "Toner Saving". Misschien heb je dat per ongeluk aangezet?

• Sir Isaac
Nee, dan zouden zwarte vlakken/letters te licht zijn, en die zijn prima.

Verwijderd

Misschien dat je met "cups-calibrate" de laserprinter kunt calibreren (weet niet of dat ook voor laserprinters werkt).

• JeroenE
  • Niet online
Nee, dan zouden zwarte vlakken/letters te licht zijn, en die zijn prima.
Mijn ervaring met zulk soort settings is dat ze meetsal niet precies doen wat je denkt/hoopt/wil ;)

heb je al eens een andere toner density of REt setting geprobeerd?

• Sir Isaac
Wat zouden REt en toner density moeten doen?

• JeroenE
  • Niet online
Wat zouden REt en toner density moeten doen?
REt is "Resolution Enhancement technology" dwz er wordt met de pixels gerotzooid om het er beter (of slechter) uit te laten zien. Toner density mag je zelf verzinnen ;)
Pagina: 1