Hallo!
Ben inmiddels een paar uur bezig, maar welk tutorial ik ook probeer, welke combinatie ik ook probeer ... ik krijg het niet voor elkaar
Wat wil ik? Ik heb een stukje HTML, dat er - sterk versimpeld - ongeveer zo uitziet
Nu wil ik graag de derde kolom uit deze HTML verwijderen.
Wat heb ik nu als regexp patterns geprobeerd?
Deze geeft (logischerwijs) alles tussen de eerste <td ...> en de laatste </td>. Da's dus teveel, want ik wil een pattern dat steeds één kolom teruggeeft, zodat ik simpelweg de laatste kan verwijderen:
Dit geeft helemaal niets terug:
Ik weet niet wat ik moet doen ... ergens moet ik bij de "greedy" .* aangeven dat hij NIET mag matches met "</td>". Maar ik weet niet hoe.
Welke koning helpt mij verder?
Alvast bijzonder veel dank!
Ben inmiddels een paar uur bezig, maar welk tutorial ik ook probeer, welke combinatie ik ook probeer ... ik krijg het niet voor elkaar
Wat wil ik? Ik heb een stukje HTML, dat er - sterk versimpeld - ongeveer zo uitziet
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <table> <tr> <td style='width:33%'>Dit is de eerste kolom</td> <td style='width:33%'>Dit is de tweede kolom</td> <td style='width:33%'>Dit is de derde kolom</td> </tr> </table> |
Nu wil ik graag de derde kolom uit deze HTML verwijderen.
Wat heb ik nu als regexp patterns geprobeerd?
Deze geeft (logischerwijs) alles tussen de eerste <td ...> en de laatste </td>. Da's dus teveel, want ik wil een pattern dat steeds één kolom teruggeeft, zodat ik simpelweg de laatste kan verwijderen:
code:
1
| $td = eregi( '(<td[^>].*>.*</td>)', $str, $matches ); |
Dit geeft helemaal niets terug:
code:
1
| $td = eregi( '(<td[^>].*>.!(</td>)*</td>)', $str, $matches ); |
Ik weet niet wat ik moet doen ... ergens moet ik bij de "greedy" .* aangeven dat hij NIET mag matches met "</td>". Maar ik weet niet hoe.
Welke koning helpt mij verder?
Alvast bijzonder veel dank!
[ Voor 13% gewijzigd door gvanh op 12-04-2005 15:38 ]