HIS videokaarten? (X800XL)

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
Ik sta op het punt een nieuwe computer te bestellen en nu wil ik daar een Ati X800XL in hebben. De winkel waar ik zit te kijken heeft de welbekende Club3D van deze kaart maar ook een kaart van het merk HIS. Nu is deze kaart hoger geklokt (core 32 mhz) en heeft een monster van een cooler erop zitten. Hij is echter wel zo'n 50 euro duurder.

Ik kan verder erg weinig over dit merk terugvinden (de site van het merk zelf wel, maar daar staan natuurlijk geen negatieve dingen), heeft iemand ervaring met kaarten van dit merk, dan doel ik vooral op beeldkwaliteit (2D en 3D, hoewel ik niet zeker weet of dat nog uberhaupt een issue is met de huidige kaarten) en support.

Het gaat dus om deze kaart:

http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=156&view=yes

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/2380.jpg

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Kijk eens hier:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/196/

Mooie review, en natuurlijk een stille koeler erop :).
Wilde ik me ook gaan aanschaffen volgende maand denk ik.

Verwijderd

LordLynx schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:28:
Ik sta op het punt een nieuwe computer te bestellen en nu wil ik daar een Ati X800XL in hebben. De winkel waar ik zit te kijken heeft de welbekende Club3D van deze kaart maar ook een kaart van het merk HIS. Nu is deze kaart hoger geklokt (core 32 mhz) en heeft een monster van een cooler erop zitten. Hij is echter wel zo'n 50 euro duurder.

Ik kan verder erg weinig over dit merk terugvinden (de site van het merk zelf wel, maar daar staan natuurlijk geen negatieve dingen), heeft iemand ervaring met kaarten van dit merk, dan doel ik vooral op beeldkwaliteit (2D en 3D, hoewel ik niet zeker weet of dat nog uberhaupt een issue is met de huidige kaarten) en support.

Het gaat dus om deze kaart:

http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=156&view=yes

[afbeelding]
Hallo LordLynx :Y) .

Ik zou deze site eens checken www.guru3d.com

Quote van de site over dit HIS product: "HiS is offering an amazing package here, jawbreaking performance. The HiS Radeon x800 XL likely offers the most bang for it's bucks compared to all products in the Radeon x800/x850 range. Two thumbs up and a really highly recommended buy."

:( Aight! was mij net voor :'( .

Als ik weer een ATI kaart haal dan zal het zeker een HIS zijn. Simpelweg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 15:45 ]

Verwijderd

ik niet :D, ik zou de ene nemen die 50 euro goedkoper is, daar zelf een silencer ofzetten (15 euro), en zelf 32mhx overklokken, heb je zo 35 euro bespaart (die koeler van HIS is gewoon een aangepaste NVsilencer

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Maar die is wel mooi van HIS + je garantie vervalt niet, zodra jij een andere koeler erop zet vervalt de garantie.

Ik heb daarmee mijn 6600 GT gemold, door statisch electriciteit. Geef ik liever iets meer uit.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Maar dan vervalt wel je garantie. Oftewel, vind jij het waard om die 50 euro uit te geven, of niet? (eigenlijk 35 euro dus).

potdorie Aight! was me voor :+

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 12-04-2005 16:04 ]

Verwijderd

hahahah, ik heb 3 keer een kaart moeten inruilen omdat hij kapot was, met een VF700-cu erop, gewoon koeler eraf slopen en oude weer erop doen, daar doen ze niet moeilijk over, (en nee ik heb de videokaart daarmee neit kapot gemaakt ;)), maar dat iedereen dat nog denkt dat dan je garantie vervalt :S

• LordLynx
Nouja, de kaart komt in een compleet systeem dus ik neem aan dat als ik een andere cooler wil laten monteren dat zij dat gewoon doen en dat de garantie van het systeem gewoon geldt, maar verder is die cooler dus gewoon een Arctic Ati Silencer 4? En eventueel overklokken kan gewoon met een ander programma'tje?

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

LordLynx schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:13:
Nouja, de kaart komt in een compleet systeem dus ik neem aan dat als ik een andere cooler wil laten monteren dat zij dat gewoon doen en dat de garantie van het systeem gewoon geldt, maar verder is die cooler dus gewoon een Arctic Ati Silencer 4? En eventueel overklokken kan gewoon met een ander programma'tje?
Ja overlocken kan bijvoorbeel met RivaTuner of ATI tool, ATI tool is zeer fijn.

Verwijderd

Aight! schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:14:
[...]

Ja overlocken kan bijvoorbeeld met RivaTuner of ATI tool, ATI tool is zeer fijn.
Dan maar zelf weten 7(8)7 |:( . Het gaat om een totaal pakket niet alleen een kaartje met een andere koeler want dan kun je net zo goed een Club3d kaart halen met een Arctic Ati Silencer 4 erop.

Verder vraag ik mij af als een winkel nog wel garantie gaat geven op een kaart gaat geven als zij de koeler vervangen. Stel de kaart gaat kapot dan kunnen zij hem niet terugsturen.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dan lijkt het mij wel dat je hem terug krijgt, bovendien, wie weet clockt een Club 3d helemaal niet fijn, daarmee moet je geluk hebben.

Je betaalt natuurlijk wel meer voor een assemblage van een koeler maar hoeveel zou ik niet weten.

• LordLynx
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:13:
[...]
Dan maar zelf weten 7(8)7 |:( . Het gaat om een totaal pakket niet alleen een kaartje met een andere koeler want dan kun je net zo goed een Club3d kaart halen met een Arctic Ati Silencer 4 erop.

Verder vraag ik mij af als een winkel nog wel garantie gaat geven op een kaart gaat geven als zij de koeler vervangen. Stel de kaart gaat kapot dan kunnen zij hem niet terugsturen.
Dit heb ik nagevraagd en dat is dus NIET zo, als ze een andere koeler monteren vervalt de garantie, als ze hem slopen bij het monteren is het wel de schade voor hen, maar geeft ie na een paar maanden de geest is het mijn probleem. Voor die 2 tientjes wat het extra kost ga ik het risico niet lopen en neem ik lekker die HIS.

[offtopic] nu alleen nog even kiezen tussen kingston CL3 of Corsair CL2.5 geheugen en ik kan gaan bestellen :9~

Verwijderd

LordLynx schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:39:
[...]

Dit heb ik nagevraagd en dat is dus NIET zo, als ze een andere koeler monteren vervalt de garantie, als ze hem slopen bij het monteren is het wel de schade voor hen, maar geeft ie na een paar maanden de geest is het mijn probleem. Voor die 2 tientjes wat het extra kost ga ik het risico niet lopen en neem ik lekker die HIS.

[offtopic] nu alleen nog even kiezen tussen kingston CL3 of Corsair CL2.5 geheugen en ik kan gaan bestellen :9~
Goed besluit HIS is een top player en dat zal zeker je geld waard zijn :7 .

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Ben ik nou gek of staat ie niet in de Pricewatch? Welke winkels hebben em bijvoorbeeld?

Misschien makkelijk om even te vermelden ;)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

wat is er mis met de originele koeler er weer opzetten en RMA'en?

Ik snap jullie niet :?

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Chimera schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:44:
Ben ik nou gek of staat ie niet in de Pricewatch? Welke winkels hebben em bijvoorbeeld?

Azerty heeft hem, ik geloof ook Alternate.de, maar bij Azerty is ie het goedkoopst.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:06:
hahahah, ik heb 3 keer een kaart moeten inruilen omdat hij kapot was, met een VF700-cu erop, gewoon koeler eraf slopen en oude weer erop doen, daar doen ze niet moeilijk over, (en nee ik heb de videokaart daarmee neit kapot gemaakt ;)), maar dat iedereen dat nog denkt dat dan je garantie vervalt :S
Dat doet het officieel ook. Als ze het merken, krijg je gewoon geen garantie.
Dat is het risico van modden/overclocken.

• LordLynx
Chimera schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:44:

Staat niet in de pricewatch (dat bedoel ik ook met dat er weinig info over is, geeneens links in de pricewatch dus ik dacht echt aan een C-merk ofzo), maar ik ga hem bij Azerty nemen.

• FelixAkk
  • Laatst online: 29-10-2025
toenvallig: Ik sta ook op het punt een HIS kaart te kopen voor men nieuwe pc: een HIS X850 XT IceQ II iTurbo

Het verbaasde mij ook al dat hij bijna nergens te vinden is, terwijl op review sites juist staat dat het merk zeer bekend en populair is in Europa en Aziatisch landen :?

Leuk om te zien dat er een fabrikant is die wel wat creatief is gaan spelen met het ontwerp van de koeler, veel fabrikanten plakken der eige stickertje op en hup de doos in.
offtopic:
weet iemand trouwens of er fabrikanten zijn die modellen van kaarten uitbrengen met waterkoeling "ingebouwd"? Dat je dus alleen nog maar de slangetjes hoeft aan te sluiten en...whoei, overclocken :7 zou ideaal zijn

[ Voor 12% gewijzigd door FelixAkk op 30-04-2005 21:17 ]

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-08 11:41
Nieuwe distributeur: www.jpfcomputing.nl. Iedere winkel moet daar kunnen bestellen...

Love Hardware!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
@ Flixz

Gainward heeft geloof ik een 6800 ultra met standaard een waterkoelingblok erop maar die is wel erg duur...

Geloof dat die ook wel op alternate.nl te vinden is.

EDIT

Jammer ik zie hem niet meer staan.
Tijdje terug stond ie nog op alternate geloof ik maar dan wel voor 800 euro ofzo (8> :z :o

[ Voor 29% gewijzigd door J0J0 op 02-05-2005 12:50 ]

specs

Pagina: 1