inhoud van mappen in html file genereren

Pagina: 1
Acties:

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ik heb een vraagje:

ik moet lokaal iets "verzinnen" wat html code genereerd:
lokaal (b.v. c:\test) moet er een programmatje zijn wat de inhoud van de mappen in die directory uitleest en aan de hand hiervan html code in een file wegschrijft. de mappen waarvan die de inhoud moet uitlezen bevatten altijd dezelfde soort inhoud met 1 bepaalde structuur. voobeeld:

map: project01
files in project01: description.txt, plaatje01.jpg, plaatje02.jpg enz...

map: project02
files in project02: description.txt, plaatje01.jpg, plaatje02.jpg enz...

dit is altijd hetzelfde.. in description.txt staat gewoon (platte) tekst en verder zijn er een variabel aantal plaatjes te vinden in de verschillende mappen met altijd een nummer aan het einde van de bestandsnaam.

het programma moet dus de plaatjes (eventueel in thumbnails, das helemaal mooi) als een plaatje in de html code plaatsen en de tekst uit de verschillende txt files gewoon steeds erboven in de html plaatsen. allemaal netjes tussen de html tags natuurlijk.

zo hoeft de gebruiker niet in html te editten. Hij hoeft lokaal alleen maar een paar plaatjes en txt files erbij te zetten en de html te genereren met het te maken programmatje

ik zat er zelf aan te denken om dit lokaal te laten genereren i.c.m. php, maar ik weet nog helemaal niks van php (of andere programmeertalen) en misschien is er wel een makkelijkere methode, misschien zijn hier al wel kant en klare programma's voor? Een thumbnail generator is zo gevonden op internet, maar dan heb je tussen de plaatjes nog niet de tekst die uit de txt files komt

iemand met advies?

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 12-04-2005 15:25 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 21:24
In php is dit aardig simpel te doen :)

Met behulp van de Directory Functions en Filesystem Functions en een beetje creativiteit dat is ;)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005