[Intel]Optie CPU unlocken nerges te bekennen...[/Bios]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022
Inleiding

Heb een vraag met betrekking tot de multieplier van de CPU (Intel P4 3,2GhzE Prescott core)!
Heb een vaag probleem... heb namelijk vernomen dat de CPU geunlocked kan worden doormiddel van een optie in de bios van asus genaamd "Add CPU LockFree function.
"
, dit kan mits de processor een 3,2 Ghz is.. dat is het geval..

Geprobeerd:

Heb als eerst bios geflashed naar 1006 <--- (P4P800-E-Deluxe = mijn mobo)
Hier was geen CPU unlock gebeuren te bekennen :S (dit stond ook niet op de site van asus maar ik ging ervanuit dat in de nieuwere versie alles zit van de vorige versies)

Hierna 1004 geprobeert en wederom geen Unlock opties te bekennen... (terwijl dit wel op de asus site stond..) :?

Zie pic voor details proc.... Aan de proc kan het niet liggen neem ik aan! Want het is een 3,2 Ghz .. en prescott..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ymx/ccpuz_3.png

Conclusie

Kan iemand mij nog helpen :S ? kom er echt niet uit zelf.. :(!
Alvast bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door YmX op 13-04-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Je hebt een D0 cpu..het ZOU moeten kunnen. Maar het is geloof ik niet bij alle cpu's ingeschakeld..

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
BvK P4 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:36:
Je hebt een D0 cpu..het ZOU moeten kunnen. Maar het is geloof ik niet bij alle cpu's ingeschakeld..
idd het ZOU moeten kunnen ... maar stel mijn CPU zou het niet kunnen (wat me heel sterk lijkt) ... dan verschijnt de optie toch nog wel in de bios of niet :S? want er verdwijnen namelijk geen opties als je CPU deze niet ondersteund neem ik aan! :p

[ Voor 4% gewijzigd door YmX op 12-04-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
YmX schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:40:
[...]

idd het ZOU moeten kunnen ... maar stel mijn CPU zou het niet kunnen (wat me heel sterk lijkt) ... dan verschijnt de optie toch nog wel in de bios of niet :S? want er verdwijnen namelijk geen opties als je CPU deze niet ondersteund neem ik aan! :p
dan ZOU het in de juiste bios versie zichtbaar moeten zijn..ook ZOU cpu-z het dan aan geven denk ik als de multiplier te veranderen is. Denk helaas dat deze cpu dat niet wil..maar ik kan het fout hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde mobo en dezelfde cpu maar vind die optie ook nergens in bios . ik denk dat dit mobo het niet ondersteund maar ben er niet zeker van hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:45:
heb hetzelfde mobo en dezelfde cpu maar vind die optie ook nergens in bios . ik denk dat dit mobo het niet ondersteund maar ben er niet zeker van hé
Lijkt me sterkt dat ie het niet ondersteund... als je op de asus site gaat kijken bij die BIOS release 1004 dan staat die optie er wel bij ... dus moet dit moederbordt het wel degelijk ondersteunen... dus er moet een andere verklaring zijn!

Heb zojuist met EZ-Flash de bios verandert maar ook totaal geen nut :S, iemand die zelfde moederbord/proc heeft en het wel gelukt is??? *desperate* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Thandor

SilverStreak

Is jouw CPU wel goed :?
[rml][ Discussie] Intel Prescott, Nocona & EM64T[/rml]

Als je iets naar onderen scrollt (onderaan de FAQ) dan zie je daar staan :
"CPU Lock Free / Vrij multiplier :? "

Daar staat een boel informatie :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
Thandor schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:24:
Is jouw CPU wel goed :?
[rml][ Discussie] Intel Prescott, Nocona & EM64T[/rml]

Als je iets naar onderen scrollt (onderaan de FAQ) dan zie je daar staan :
"CPU Lock Free / Vrij multiplier :? "

Daar staat een boel informatie :)
Heb eens gekeken ... maar dat staat er bij mij helemaal niet bij die notes er staat alleen:

Notes

This processor includes Hyper-Threading Technology.

kan iemand met dezelfde proc die wel de multiplier kan veranderen kijken wat die in zijn notes heeft staan ?

Nu ist dus nog niet duidelijk want et staat er niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde procesor als jij, alleen dan op een asus p4c800-e deluxe.

Ik kan de multiplier ook niet verlagen :'(

Waarom zouden ze in de note er bijzetten dat de processor het niet ondersteund. Lijkt mij een beetje overbodig.
Als het er niet staat dan ondersteund hij het niet lijkt mij.

Enige optie wat overblijft is om je proc te verkopen en een andere te zoeken lijkt mij

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
Reset2003 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:41:
Ik heb dezelfde procesor als jij, alleen dan op een asus p4c800-e deluxe.

Ik kan de multiplier ook niet verlagen :'(

Waarom zouden ze in de note er bijzetten dat de processor het niet ondersteund. Lijkt mij een beetje overbodig.
Als het er niet staat dan ondersteund hij het niet lijkt mij.

Enige optie wat overblijft is om je proc te verkopen en een andere te zoeken lijkt mij
Denk idd dat er ook niet anders opzit... :(!

Wachten tot de nieuwe generatie Conroe Proc`s dan maar omdat ik het niet zie zitten om nu een andere proc te kopen vanwege de kleine verschillen ...

Bedankt voor de reply`s mensen... ik leg me er bij neer ;) *ZUCHT* ;( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
YmX schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:48:
[...]

Denk idd dat er ook niet anders opzit... :(!

Wachten tot de nieuwe generatie Conroe Proc`s dan maar omdat ik het niet zie zitten om nu een andere proc te kopen vanwege de kleine verschillen ...

Bedankt voor de reply`s mensen... ik leg me er bij neer ;) *ZUCHT* ;( :(
Koop je een pretested D0 met variable multi op 3920MHz uit duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Voor zover ik weet (en uitgezocht heb) werkt de CPU lock free function van Asus alleen op LGA775 processoren met de 04B Platform Compatibility:

http://support.intel.com/...pentium4/sb/CS-011986.htm
......

Het verschil zit hem dat de 04A geen "Performance Bit" meer heeft. De 04B heeft dit wel en kun je dus unlocken. Wat is het verschil zul je je afvragen? 04A verbruikt minder energie (tot 84watt). De 04B (tot 115watt).

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:01
Als je cpu het niet ondersteund staat het ook niet in de bios, mijn cpu ondersteund geen HT dus staat het ook niet in me bios terwijl ik de laatste bios hebt waarop de site overigens ook staat HT ready.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
Moffin schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:40:
Als je cpu het niet ondersteund staat het ook niet in de bios, mijn cpu ondersteund geen HT dus staat het ook niet in me bios terwijl ik de laatste bios hebt waarop de site overigens ook staat HT ready.
Nogmaals bedankt voor alle reacties ... en dit topic kan gesloten worden! :D (Ben er eigenlijk niet blij mee maarja :P)

Op naar de volgende Proc! :'(

Bedankt!!!
Pagina: 1