[MS Access] import van form 1 naar 2

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Zit met het volgende. voor een bestaande Access Database moest er een import komen.
nu is die import er van Xls naar een import tabel in Access.

nu wil ik een soort van wizard maken om deze data te verwerken.
code:
1
2
onderdeelnummer stuks   paklijstnummer  bestel datum    chassisnummer   type auto   benzine diesel  vooraad dealer ja/nee   auto staat stil vervangende auto
12      2   12345   07-04-05    xxx a4  B   Ja  Ja  Nee

dit per chassis nummer & Dealer.
hoe zou ik dit kunnen aanpakken. of weet iemand een totaal andere manier om waardes vanuit een Excel filtje overtenemen naar een bestaand formulier ?

Ik dacht van als ik nu een sfrm neem met de import en een sfrm met de hotline.
en in de import een listbox neem met een dubbelklik event om de waardes van die ene regel te copye naar de hotline sfrm. zou dat erg netjes zijn.

aleen hoe copy je de waarde's van die regel naar de textboxjes op de hotline form ?

[ Voor 41% gewijzigd door jordan2k op 12-04-2005 15:34 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je openingspost is enigszins wazig, met termen als 'sfrm' en 'de hotline'. Ik meen je vraag echter te begrijpen en volgens mij zou ik die oplossen door de standaard importfunctionaliteit van Access te gebruiken om de Excel file in een tijdelijke tabel te zetten. Vervolgens zet je de datasource van een controleformulier op die betreffende (tijdelijke) tabel en kun je de geimporteerde data zien. Die kun je vervolgens verwerken vanuit dat scherm (goed- of afkeuren).

My personal website

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Was ook wazig bezig gistere zoveel tegelijk proberen te doen is niet echt goed.

Wat ik tot nu toe heb is de import naar de tijdelijke import tabel.
en dat valideren gaat me ook nog wel lukken.

Maar waar ik nu nog het meeste mee zit van hoe copy ik de waarden uit 1 regel naar een al bestaande formulier. door midel van dubbel kliken op de regel of zo ?
welke functie's zou ik hier voor kunnen gebruiken ?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Maak een procedure CopyValuesToFormByTempID(ID as integer) die de waardes op basis van de ID ophaalt uit de tijdelijke tabel en ze in het scherm zet? Ik snap het probleem niet, tenzij je echt op zoek bent naar een kant-en-klare functie: die is er niet.

Tenzij je het formulier opbouwt rekening houdend met de structuur van je tijdelijke tabel en je zet de recordsource van het formulier naar het goede record in je tijdelijke tabel. Maar als dat scherm ook voor andere data wordt gebruikt gaat dat waarschijnlijk niet lukken, omdat de veldnamen van die twee tabellen dan hetzelfde moeten zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 13-04-2005 09:48 . Reden: typo, verduidelijking en C#-syntax veranderd in VB :P ]

My personal website