Hallo
Ik heb een query die in staat is om uit 3 tabellen gegevens te halen, deze werkt zonder problemen, maar nu zou ik nog een uitbreiding erbij moeten hebben en ik slaag er niet in om deze te maken.
Onderstaande query is de werkende en geeft het totaal aantal werkuren per project terug, alsook de projectnaarm, id en de leider.
Nu is het dus de bedoeling dat ik ipv het leidersID de naam van de leider krijg. Dit getal komt overeen met prinid in de tabel copy_principal.
Ik dacht het als volgt op te lossen:
Als ik dit probeer krijg ik een foutmelding dat het geen geldige SQLsyntax is.
Aangezien ik niet echt een sql-kenner ben heb ik geen idee wat er hieraan verkeerd is.
Hopelijk kunnen jullie me op de goede weg zetten.
Ik heb een query die in staat is om uit 3 tabellen gegevens te halen, deze werkt zonder problemen, maar nu zou ik nog een uitbreiding erbij moeten hebben en ik slaag er niet in om deze te maken.
Onderstaande query is de werkende en geeft het totaal aantal werkuren per project terug, alsook de projectnaarm, id en de leider.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| SELECT
copy_project.projname,
copy_project.projid,
copy_project.projleader,
sum(copy_work.worckblock) as total
FROM
copy_project,
copy_work,
copy_principal
WHERE
copy_work.workprojectid=copy_project.projid AND
copy_work.workprincipleid=copy_principal.prinid AND
copy_work.workdate BETWEEN to_date('12/01/2005','dd/mm/yyyy') AND to_date('12/02/2005','dd/mm/yyyy')
GROUP BY
copy_project.projname,
copy_project.projid,
copy_project.projleader |
Nu is het dus de bedoeling dat ik ipv het leidersID de naam van de leider krijg. Dit getal komt overeen met prinid in de tabel copy_principal.
Ik dacht het als volgt op te lossen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| SELECT
copy_project.projname,
copy_project.projid,
copy_project.projleader,
copy_principal.prinname,
sum(copy_work.worckblock) as total
FROM
copy_project,
copy_work,
copy_principal
WHERE
copy_principal.prinid=copy_project.projleader AND
copy_work.workprojectid=copy_project.projid AND
copy_work.workprincipleid=copy_principal.prinid AND
copy_work.workdate BETWEEN to_date('12/01/2005','dd/mm/yyyy') AND to_date('12/02/2005','dd/mm/yyyy')
GROUP BY
copy_project.projname,
copy_project.projid,
copy_project.projleader,
copy_principal.prinname |
Als ik dit probeer krijg ik een foutmelding dat het geen geldige SQLsyntax is.
Aangezien ik niet echt een sql-kenner ben heb ik geen idee wat er hieraan verkeerd is.
Hopelijk kunnen jullie me op de goede weg zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 14:47 ]