Waar kan ik digitale foto's MAT afdrukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Weet iemand waar ik m'n digitale foto's mat (en 13x18) kan laten afdrukken?

Ik zie overal alleen maar de optie glanzend. Is mat zo weinig gevraagd dat ze dat eruit hebben gegooid nu met de digitale fotografie?

Verwijderd

bij mat komt het toch ook niet mooi uit?

dat vind ik persoonlijk, ik denk dat het allemaal goedkoper te doen is als alles hetzelfde wordt afgedrukt. maar ik praat dan over massa productie als bij media-markt.

bij een gewone fotograaf kan je toch wel mat afdrukken verwachten lijkt me.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dat wordt volgens mij gewoon inkjet... op dik, mat papier.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Swoosh
Ze moeten mat zijn omdat de vorige serie ook allemaal mat zijn (potretfoto van elk levensjaar :) ) Anders zou ik ook glanzend nemen. Maar zo bij een mediamarkt/hema/etc. afdrukservice gaat het me niet lukken heb ik gemerkt. Verkopen ze nog wel mat papier in de winkel dan :), voor als ik als laatste optie zelf zou moeten afdrukken met de printer?

• Swoosh
Ik heb na nog een tijd zoeken toch een aanbieder gevonden. www.fotokasten.nl Daar kan je ook voor Fuji professioneel mat papier kiezen. Bedankt voor de inbreng jullie hierboven in ieder geval.

Verwijderd

Swoosh schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:08:
Ik heb na nog een tijd zoeken toch een aanbieder gevonden. www.fotokasten.nl Daar kan je ook voor Fuji professioneel mat papier kiezen. Bedankt voor de inbreng jullie hierboven in ieder geval.
dan moet je nog alleen bekijken of je de moeite en het prijsverschil het wel waard vind, en bedenken dat mat langzaam helemaal zal gaan verdwijnen en dat je dan ooit helemaal over moet stappen.

ik snap je punt dat je alles hetzelfde wilt houden, maar het kan gewoon makkelijker en goedkoper. maar goed van je dat je er 1 hebt gevonden :Y) suc6 ermee

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:29:
en bedenken dat mat langzaam helemaal zal gaan verdwijnen
waarom zou mat helemaal verdwijnen!?

als je je foto's achter glas inlijst is het trouwens aan te raden om ze mat af te drukken; een glanzende foto gaat na verloop van tijd aan het glas plakken...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lateef schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:04:
[...]
waarom zou mat helemaal verdwijnen!?
Ik zie ook niet in waarom dat zou gebeuren.
als je je foto's achter glas inlijst is het trouwens aan te raden om ze mat af te drukken; een glanzende foto gaat na verloop van tijd aan het glas plakken...
Precies, als ik ga inlijsten, wil ik m'n afdrukken gewoon mat hebben! En gelukkig kan dat ook, want de 13-in-een-dozijn fotozaak bij mij op de hoek kan gewoon digitale bestanden mat afdrukken. Ze gebruiken daarvoor een Fuji Frontier minilab (modern standaard equipment voor vakfotografen). Daar kan ook gewoon mat papier in en de afdrukken zien er prima uit!

• Xfile
  • Laatst online: 15-12-2025
lateef schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:04:
[...]

Bij gebuik van een passe-partout zal een foto nooit het glas plakken.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• pkuyper
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 11:45
Pagina: 1