Toon posts:

Lokaal printen in Extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via een VPN-verbinding en Extern Bureaublad in Windows XP op mijn thuiscomputer verbinding maken met het bureaublad op mijn werkstation op kantoor. Ik zou echter ook graag terwijl ik thuis op het externe bureaublad zit te werken dingen willen printen op de printer thuis. Weet iemand of dit mogelijk is, en zo ja, hoe?
Alvast zeer bedankt.

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04 10:07
Is je printer delen en deze als netwerkprinter op de remote pc installeren geen oplossing?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

'Extern Bureaublad' (RDP) is net als elk ander remote control programma. Je zult dus idd de printer thuis moeten delen en deze connecten op je pc op werk (of heeeel misschien dat RDP op de connected PC de printers van de host erbij pakt, maar staat mij bij dat het alleen onder Windows 2003 zo was ?)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 09:02
Voordat je gaat connecten met remote desktop, kan je via geavanceerd alles instellen. Hierbij staat ook de optie dat je kan printen via de remote PC op de printer die lokaal staat geinstalleerd.

Ook kan je veel meer opties aanvinken, dus zoek even daar rond en het moet zeker gaan werken. Gebruik het ook zeer vaak!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de hulp. Dat laatste heb ik geprobeerd, probleem is dan alleen dat als ik wil gaan printen de lokale printer niet voorkomt in het printerlijstje (daar staan alleen de printers in die op kantoor staan). Betekent dit dat ik eerst de printer die thuis staat op kantoor moet installeren? En welke poort moet ik dan daarbij aangeven?

Verwijderd

Je moet hem wel even koppelen jah op je werkmachine

Printer toevoegen op IP-adres ofso... :*)

Verwijderd

Driver van je printer installeren op de TS....(op je werkstation op de zaak dus)

even zoeken en je had wel wat topics gevonden over dit onderwerp

edit:
ben ook de kwaadste niet, zal je even op weg helpen.
op je werkstaion op de zaak moeet je even naar printers en faxapparaten gaan, vervolgens 'bestand' en dan eigenschappen voor server, daar kan je je stuurprogramma toevoegen zonder daadwerkelijk een printer te installeren. Als de printer driver is geinstalleerd en je maakt opnieuw verbinding met RDP, dan komt de printer als het goed is automatisch in je printerlijst. Kijk bij de eigenschappen van de printerpoort en dan zie je dat hij ge-connect is op port TS001 , suc7

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 14:45 ]

Verwijderd

thesystem schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:51:
Is je printer delen en deze als netwerkprinter op de remote pc installeren geen oplossing?
dan moet je de thuispc eenzelfde ip adres laten krijgen wanneer hij vpn maakt.
das een hoop gekloot met weinig resultaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:38:
Je moet hem wel even koppelen jah op je werkmachine

Printer toevoegen op IP-adres ofso... :*)
uuuh!! FOUT, zoiets doe je niet met IP adressen :)
Pagina: 1