Specs:
ASRock K78SXE+
AMD Athlon 1800+
2x 256MB Ram DDR400
1x 512MB Ram DDR400 (nieuw erbij)
Club3D Radeon 9600 (nieuw erbij)
Ik heb dus laatst in Eindhoven een nieuwe strip van 512mb gehaald, (kingston) en ik heb em dus erin geplaatst en ging goed maar ik zag dat in mn Bios mijn processor en MB ram settings niet goed waren (gereset na plaatsing 512strip), dus ik zet ze weer goed
Normaal zitten ze:
CPU 100Mhz (staat ie op 1.05Ghz)
Ram 100Mhz
Ik heb ze gezet op
CPU 135Mhz (staat ie op 1.55Ghz)
Ram 200Mhz (dat is dus DDR400)
klinkt raar ja, eigk moeten ze samen op 133 staan enz.
maar voordat ik die 512mb strip heb gehaald stond het ook 135 bij 200 en zo werkte het goed voor 1 jaar. dus dat vind ik raar.
De PC loopt iets van 2 uur en daarna ie valt uit (Hardeschijf stopt met draaien ook) en na 3 sec start ie weer op. na 1x uitvallen blijft ie steeds uitvallen.
Ik heb de warmte gecontroleerd en CPU is ±43° en de mobo is ±35° (Coolermaster Silent CPU Cooler, 4 Fans erin 2 achter 2 voor, Radeon heeft Zalman Cooler eromheen)
300Watt Voeding zit erin. Nieuwste drivers van alles.
ik denk zelf dat het miss kan liggen aan de clockspeeds die niet overeenkomen of dat de nieuwe strip defect is, of dat de Radeon drivers problemen veroorzaken (want hier krijg ik soms ook meldingen van)
miss dat ik moet formatteren en herinstalleren.
kan iemand mij helpen? pls
ASRock K78SXE+
AMD Athlon 1800+
2x 256MB Ram DDR400
1x 512MB Ram DDR400 (nieuw erbij)
Club3D Radeon 9600 (nieuw erbij)
Ik heb dus laatst in Eindhoven een nieuwe strip van 512mb gehaald, (kingston) en ik heb em dus erin geplaatst en ging goed maar ik zag dat in mn Bios mijn processor en MB ram settings niet goed waren (gereset na plaatsing 512strip), dus ik zet ze weer goed
Normaal zitten ze:
CPU 100Mhz (staat ie op 1.05Ghz)
Ram 100Mhz
Ik heb ze gezet op
CPU 135Mhz (staat ie op 1.55Ghz)
Ram 200Mhz (dat is dus DDR400)
klinkt raar ja, eigk moeten ze samen op 133 staan enz.
maar voordat ik die 512mb strip heb gehaald stond het ook 135 bij 200 en zo werkte het goed voor 1 jaar. dus dat vind ik raar.
De PC loopt iets van 2 uur en daarna ie valt uit (Hardeschijf stopt met draaien ook) en na 3 sec start ie weer op. na 1x uitvallen blijft ie steeds uitvallen.
Ik heb de warmte gecontroleerd en CPU is ±43° en de mobo is ±35° (Coolermaster Silent CPU Cooler, 4 Fans erin 2 achter 2 voor, Radeon heeft Zalman Cooler eromheen)
300Watt Voeding zit erin. Nieuwste drivers van alles.
ik denk zelf dat het miss kan liggen aan de clockspeeds die niet overeenkomen of dat de nieuwe strip defect is, of dat de Radeon drivers problemen veroorzaken (want hier krijg ik soms ook meldingen van)
miss dat ik moet formatteren en herinstalleren.
kan iemand mij helpen? pls