Toon posts:

PC valt uit en start vanzelf weer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

ASRock K78SXE+
AMD Athlon 1800+
2x 256MB Ram DDR400
1x 512MB Ram DDR400 (nieuw erbij)
Club3D Radeon 9600 (nieuw erbij)

Ik heb dus laatst in Eindhoven een nieuwe strip van 512mb gehaald, (kingston) en ik heb em dus erin geplaatst en ging goed maar ik zag dat in mn Bios mijn processor en MB ram settings niet goed waren (gereset na plaatsing 512strip), dus ik zet ze weer goed

Normaal zitten ze:

CPU 100Mhz (staat ie op 1.05Ghz)
Ram 100Mhz

Ik heb ze gezet op

CPU 135Mhz (staat ie op 1.55Ghz)
Ram 200Mhz (dat is dus DDR400)

klinkt raar ja, eigk moeten ze samen op 133 staan enz.
maar voordat ik die 512mb strip heb gehaald stond het ook 135 bij 200 en zo werkte het goed voor 1 jaar. dus dat vind ik raar.

De PC loopt iets van 2 uur en daarna ie valt uit (Hardeschijf stopt met draaien ook) en na 3 sec start ie weer op. na 1x uitvallen blijft ie steeds uitvallen.

Ik heb de warmte gecontroleerd en CPU is ±43° en de mobo is ±35° (Coolermaster Silent CPU Cooler, 4 Fans erin 2 achter 2 voor, Radeon heeft Zalman Cooler eromheen)
300Watt Voeding zit erin. Nieuwste drivers van alles.

ik denk zelf dat het miss kan liggen aan de clockspeeds die niet overeenkomen of dat de nieuwe strip defect is, of dat de Radeon drivers problemen veroorzaken (want hier krijg ik soms ook meldingen van)
miss dat ik moet formatteren en herinstalleren.

kan iemand mij helpen? pls _/-\o_

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Test je geheugen eens met het programma memtest86, krijgje hier geen fouten mee dan moet je het waarschijnlijk bij je drivers zoeken, probeer eens wat andere voor je videokaart etc.

Nog steeds instabiliteit? Download eens een live linux cdtje en probeer dat uit voor een paar uurtjes, als dat stabiel werkt, kun je hardware problemen uitsluiten.

//edit: Verder zeg je dat je pc automatisch opnieuw opstart, dit kun je uitzetten door met je rechter muisknop te klikken op deze computer, kiezen voor eigenschappen, tabblad geavanceerd, op instellingen klikken bij opstart / herstelinstellingen en dan het vakje uitvinken voor "de computer opnieuw opstarten"

[ Voor 32% gewijzigd door domi235 op 12-04-2005 14:38 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem in de introductie het Windows-stukje eens door. Daarin zul je teruglezen hoe je het automatisch rebooten bij een crash kunt uitgschakelen. Zodoende zul je een nuttige bluescreen krijgen met daarop de exacte foutmelding. Met behulp hiervan en van de hierboven gelinkte troubleshooter moet je een heel eind verder kunnen komen :) Hint: geheugen en memtest.

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 15:30
Heb hetzelfde probleem gehad, na het vervangen van de voeding was het probleem verholpen.
Bij deed dit probleem zich 'ineens' voor, zonder foutmeldingen in de logging e.d.

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dus eerst memtest86 en als dat niet lukt een nieuwe voeding proberen... aight so be it.

Verwijderd

Topicstarter
memtest86, de mem is 100% dus daar ligt het niet aan... :?

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 00:17
Post anders eens de voltages van je voeding ?
Kan je makkelijk vinden met Everest of Speedfan

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08 11:15
Als ik jou was zou ik eerst eens proberen het geheugen op dezelfde snelheid als de proc te laten draaien dus 135 en 133 (of 135). Ik had hier ook problemen mee en had ook 2*256 en 1*512. Op 200 mhz was het niet te doen, reboots crashes en dergelijke. Na de 133 en 133 draaide alles als een tiet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een 400 watt voeding in gekrikt en nou loopt ie stabiel, prob was te weinig voeding

bedankt voor jullie hulp jongens.

ku$je (K) :>

Verwijderd

lol heb ook gezeik gehad met kingston geheuge wat ik in eindhove gekocht heb :P Maar was niet de voeding maar mn moederbord die kingston niet lief vind.
Pagina: 1