Ik zit met een probleempje. Ik heb een Netopia 4541 met fw 5.3.7
Op die doos heb ik een via NAT/Add Server de volgende poortmapping aangemaakt:
Service... 443
Server Private IP Address: 192.168.1.85
Public IP Address: 0.0.0.0
Echter ik wil niet dat iedereen naar deze SSL server kan connecten.
Dus ik heb ook wat aanpassingen gedaan in het Basic Firewall Filter:
Enabled: Yes
Forward: No
Source IP Address: 0.0.0.0
Source IP Address Mask: 0.0.0.0
Dest. IP Address: 192.168.1.85
Dest. IP Address Mask: 255.255.255.255
Protocol Type: TCP
Source Port Compare... No Compare
Source Port ID: 0
Dest. Port Compare... Equal
Dest. Port ID: 443
Established TCP Conns. Only: No
Dit zou betekenen dat op dit op moment niemand zou kunnen verbinden met de webserver. Totdat ik filtersets aanmaak die wel toegang geven (en deze natuurlijk eerder in de filterset lijst zetten).
In het Wan Default Connection Profile staat de Basic Firewall Filter Set als default geselecteerd.
Echter iedereen kan zo verbinding krijgen
Ik heb de router nu al een keer gereboot. Maar het maakt geen verschil. Na de handleiding doorgenomen te hebben en de support articles op de netopia website kan ik tot niet andere conclusie komen dan dat dit gewoon goed ingesteld staat. Ik heb het zelfs nog vergeleken met een Netopia R5100. Die router is iets anders, maar staat toch grotendeels hetzelfde ingesteld.
Ik heb het idee dat de hele filter set niet gebruikt word. Echter ik kan niet achter halen hoe dit komt. Iemand idee wat er mis kan zijn?
Op die doos heb ik een via NAT/Add Server de volgende poortmapping aangemaakt:
Service... 443
Server Private IP Address: 192.168.1.85
Public IP Address: 0.0.0.0
Echter ik wil niet dat iedereen naar deze SSL server kan connecten.
Dus ik heb ook wat aanpassingen gedaan in het Basic Firewall Filter:
Enabled: Yes
Forward: No
Source IP Address: 0.0.0.0
Source IP Address Mask: 0.0.0.0
Dest. IP Address: 192.168.1.85
Dest. IP Address Mask: 255.255.255.255
Protocol Type: TCP
Source Port Compare... No Compare
Source Port ID: 0
Dest. Port Compare... Equal
Dest. Port ID: 443
Established TCP Conns. Only: No
Dit zou betekenen dat op dit op moment niemand zou kunnen verbinden met de webserver. Totdat ik filtersets aanmaak die wel toegang geven (en deze natuurlijk eerder in de filterset lijst zetten).
In het Wan Default Connection Profile staat de Basic Firewall Filter Set als default geselecteerd.
Echter iedereen kan zo verbinding krijgen
Ik heb de router nu al een keer gereboot. Maar het maakt geen verschil. Na de handleiding doorgenomen te hebben en de support articles op de netopia website kan ik tot niet andere conclusie komen dan dat dit gewoon goed ingesteld staat. Ik heb het zelfs nog vergeleken met een Netopia R5100. Die router is iets anders, maar staat toch grotendeels hetzelfde ingesteld.
Ik heb het idee dat de hele filter set niet gebruikt word. Echter ik kan niet achter halen hoe dit komt. Iemand idee wat er mis kan zijn?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie