Asus S-presso P111 vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb een asus p111 gekocht, hier heb ik een leadtek tv2000 delux bijgeleverd gekregen.

Nu heb ik MCE 2005 geinstalleerd en krijg deze kaart maar niet aan de praat. Krijg steeds de melding dat de drivers niet aansluiten op MCE.

Heb al lang lopen zoeken naar MCE drivers of een eventuele oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat niemand een oplossing hiervoor heeft.

vraagje 2 :) :
Mocht er nou uitkomen dat deze kaart niet gaat werken onder MCE en dus een andere tvkaart moet kopen (wat ik dan wel erg slecht van ASUS vindt) hoe reageert de direct-boot functie hier dan op?

Voordat ik iets ga ondernemen zou ik graag jullie ervaringen willen weten...

Verder is het echt een super dingetje

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou eens kunnen proberen of het programma DScaler er direct mee werkt.

Senile! Senile Oekaki

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik dacht dat windows mce alleen bepaalde hauppage kaarten ondersteunde... check het anders op de hcl bij microsoft

• DarkDante
Ik heb is gekeken naar andere oplossingen. Er zijn er maar twee:

1. Andere TV kaart.
2. Andere Mediacenter software.

ten eerst wil ik ff kwijt dat ik het echt slecht van ASUS vindt dat ze z'n kaart er bij leveren (doe dan niets met korting ofzo :) ).

Optie 1 zou betekenen dat de INSTANT BOOT niet meer gaat werken voor Radio en TV (dit heb ik ook getest). Zodra ik INSTANT BOOT voor de TVen Radio gebruik klapt hij terug naar de DVD viewer.

Nu vind ik dat persoonlijk niet zo erg, want ik zou de instant boot alleen maar (denk ik) gaan gebruiken voor Muziek en DVD (muziek cds en mp3). Dit blijft gelukkig wel werken.
Maar wel zonde want hier koop je dat (dure) ding natuurlijk niet voor |:(

Optie 2 zou betekenen dat ik andere software moet zoeken. Nu heb ik al een hoop shit getest (behalve de linux varianten) de enige die erg een goede concurent kan worden was Media portal. Zitten erg veel leuke features in, nog leukere en meer als MCE. Alleen nu nog niet :( Te buggie.

Hopelijk heb ik zo ff genoeg info gedeeld voor mensen die een spresso willen kopen.

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
ik kan me vergissen maar heeft asus geen software die heel erg op mce lijkt maar hetzelfde werkt?

edit: asus home theater software?

[ Voor 17% gewijzigd door Michieleke op 13-04-2005 11:28 ]

• DarkDante
Heb ik ook getest, maar dit is verre weg van wat je in een mediacenter zoekt.
grafisch en technisch gewoon niet compleet.

• Michieleke
hmmm in da geval ist goed kut want ook alternate adverteerd ermee dat het perfect werkt onder mce, zit er namelijk zelf ook over te denken om een spresso te bouwen.

• DarkDante
Die instant on software werkt ook niet zoals het hoort, Als je de TV zender in wil gaan stellen krijg je ze bijna allemaal zwart wit (met de orginele-kaart) dit moet gewoon echt aan de software liggen want onder windows doet hij het wel in 1x goed :? verder fine tunen met de afstandbedingen werkte ook niet echt.

Wat wel allemaal Pirma werkt is de DVD functie en de Muziek (cds en mp3s). Hij scannend gewoon je hele schijf voor mp3, deze kan je dan direct afspelen.

Het doorstarten naar MCE gaat eigenlijk bijna evensnel als instant on :) slecht paar sec's meer.

heb er nu een P4 3ghz 800mhz met 2x 512 400mhz dualchannel en 160gig SATA in zitten.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij echt uiterst stil is!!

Binnenkort ga ik kijken of de MS afstandsbediening werkt zonder die apparte ontvanger aan te sluiten.

• Michieleke
waarvoor ik hem eigenlijk wil gebruiken is als download pc, voor wa muziek af te draaien(wat volgens jou dus werkt) en als hardeschijfrecorder, en dat laatste moet volgens mij via mce wel werken... of niet?

Verwijderd

de s-presso op zich werkt perfect met MCE, en je kan bij MyCom geloof ik gewoon retail S-presso's kopen en daar zit dan dacht ik geen tv-kaart bij.

• DarkDante
dan zou ik eerder voor de s-presso 112 gaan, is veel goedkoper dan de 111.
deze heeft alleen geen toutch leds zeg maar. scheelt volgens mij zo 120e.

Zeker als je hem als werkstation wil gaan gebruiken, ik ga hem echt als vervanging van videorecorder,dvdspeler, cd speler en de radio gebruiken.

edit:
de s-presso werkt voor de rest echt perfect met MCE , je kan zelfs de informatie op de display van de spresso aanpassen. wel vet.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkDante op 14-04-2005 14:48 ]

• Michieleke
mja ik wil hem voornamelijk als vervanger van de videorecorder en cdspeler gaan gebruiken, als radio en dvdspeler heb ik hem niet nodig....

edit: maar je kan dus geen tv kijken via mce en of radio luisteren? zoals ze mooi in het demo filmpje van mce laten zien!??

[ Voor 32% gewijzigd door Michieleke op 14-04-2005 20:20 ]

• DarkDante
ja dit kan wel , maar niet met de bijgeleverde kaart die bij de P111 zit.

• DarkDante
Die Microsoft afstandsbediening werkt er gewoon niet op :(
ASUS heeft die p111 niet zo compatible gemaakt met andere hardware :'(

Beetje jammer WEER....

Verwijderd

DarkDante schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:44:

edit:
de s-presso werkt voor de rest echt perfect met MCE , je kan zelfs de informatie op de display van de spresso aanpassen. wel vet.
Hoe pas je dit aan ?
Ik heb nog geprobeerd om het linux deel te benaderen, maar dit is een ge-encrypt reiserFS
Dus nu maar proberen of het met MCE beter werkt. ik ben nl niet kapot van de intervideo software

• DarkDante
Ik weet niet of het aan te passen valt, maar ik ga er vanuit dat het een universele irda ontvanger is.
Ik denk dan dus ook dat het softwarematig geblokkeerd is.
Of misschien kan je de frequentie of channel zodanig aanpassen van de MCE remote dat het wel werkt.

Weet jij als je er een andere videokaart er insteekt of de instant-boot het dan nog wel werkt?

edit:

je bedoelde zeker de display?? je krijgt software bij je s-presso zodat je de temp. en je fan-rpm...etc op je display kan zetten

[ Voor 17% gewijzigd door DarkDante op 02-05-2005 13:43 ]

Verwijderd

Hallo

Gelukkig een topic met diverse vraagjes inzake de asus s-presso p111.

Laat ik eerst met een tip beginnen;

Mocht je denken een mooie grafische kaart (agp) in de barbone te zetten moet je heel erg oppassen dat deze niet het printplaatje raakt welke de display en de afstandbediening regelt.

Het is in de kast wel erg krap namelijk en kwam er gelukkig op tijd achter.
Mijn "mecano" verleden heeft mij geholpen met het herplaatsen van dit irritante printplaatje 8) .

-------------------

Verder heb ik een vraagje over het plaatsen van een optionele grafische kaart en de werking van de "instant on". Na een installatie van een grafischekaart is de "instant on" functie niet meer beschikbaar (bij mij dan) :X .

Zijn er mensen met dezefde problemen????

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 17:18 ]

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik heb ook een vraagje hierover,
als je instant on gebruikt op de tv, kan dit dan alleen via de 865G chipset of kan dat ook gewoon via de agp kaart?

Werkt de bijgeleverde afstandsbediening met MCE ?

kan je met instant on ook m3u afspeel lijsten bijv. afspelen
en kan je muziek via instant on via het netwerk van bijv. een server halen?

is instant on software wat ook zo te gebruiken is op andere pc's of is daar bepaalde hardware voor nodig?

en heb je de mogelijkheid om via instant on op te nemen van de tv op de hardeschijf?

[ Voor 10% gewijzigd door Pshyto op 14-10-2005 10:57 ]

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
iemand enig idee?

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
*SCHOP* (ja, ik weet dat het een ouder topic is...)

Ik heb nu ook een S-presso P111. Alleen heb een paar probleempjes.

1. Instant on software krijg ik zoiezo niet geinstaleerd.
Ik had eerst WinXP pro erop gezet, daarna dus ontdekt dat eerst die software erop moest. |:(
Dus: Partities verwijderd > Kale Hdd. Werkt het nogsteeds niet.
Bootconfig staat ook goed.

2. Ik zie in de BIOS dat mijn Hdd en DVD brander op resp. 3e en 4e IDE bus/controller zitten.
Ik kan niet ontdekken waar/ hoe ik ze op 1e en 2e krijg...
Dit is blijkbaar nodig voor die "Instant on". Voor de rest werkt het normaal.
Natuurlijk heb ik ze WEL goed aangesloten (op PRI en SEC), ook de jumpers e.d.

3. TV kaart ligt eruit omdat ik daar niks aan heb (sateliet aansluiting).
Maar heb wel een extra X800 erin gestopt voor een beetje grafisch geweld.
AGP is nu dus ook de primaire VGA kaart in BIOS.

Nou ben ik niet helemaal n00b, maar dit is wel aardig frusti. :(
Heeft iemand tips/ervaring of een goed alternatief voor de "Instant on" software?

edit : Config is : P4 2,6Ghz + 2x512Mb + 250Gb Hdd + Nec 4750 + X800 256Mb

[ Voor 6% gewijzigd door Afterburner79 op 31-03-2006 22:05 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Pagina: 1