Audigy KX Drivers: Output gain in DSP verpest geluid

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik was al een tijdje op zoek naar een manier om ervoor te zorgen dat het geluid wat mijn mengpaneel uitstuurt, wordt versterkt door een stukje software op de pc waarmee ik dat signaal (wat via de line-in van mijn audigy es binnenkomt) naar een shoutcast server stream.
Ik stuitte onlangs op deze pagina, dus ik heb de Kx Drivers geinstalleerd en de settings geimport die op de site stonden.
Dit was al een verbetering tov wat ik eerst had :) Maar het enige wat ik nu nog wil, is het volume een beetje opschroeven, zodat het wat harder naar de server wordt gestreamed.
Dus ik denk: output gain ff verhogen (in DSP, dynamics processor). Helaas klinkt het geluid op de server na deze aanpassing enorm verrot, net alsof het in een badkamer is opgenomen (een soort blikkerig echo'ig geluid).

Dus mijn vraag bij deze: hoe pas ik mijn instellingen aan om dit te verhelpen?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In de mixer (van windows) de opname fader wat omhoog schuiven?
Zou voldoende moeten zijn.

Maar wat voor mengpaneeel gebruik je als daar een te laag signaal uitkomt voor gebruik op de pc? Over het algemeen is op profi apparatuur een 0db aanzienlijk meer signaal dan 0db op consumenten spul zoals een creative geluidskaartje (+4dBu vs. -10dBV)

• Glacier
  • Niet online
little_soundman schreef op woensdag 13 april 2005 @ 01:46:
In de mixer (van windows) de opname fader wat omhoog schuiven?
Zou voldoende moeten zijn.

Maar wat voor mengpaneeel gebruik je als daar een te laag signaal uitkomt voor gebruik op de pc? Over het algemeen is op profi apparatuur een 0db aanzienlijk meer signaal dan 0db op consumenten spul zoals een creative geluidskaartje (+4dBu vs. -10dBV)
Dat is dus het probleem: de output van mijn mengpaneel moet ik laag houden, omdat anders mijn mic snel overstuurt...en als ik mijn mic te laag zeg, ben ik zelf niet te verstaan tov de muziek..dus ik moet de output laag houden.
Specs: Mixer: Behringer DX1000 met Tenlux DM938 mic :)

In windows staat alles al maximaal :) Dus vandaar dat ik met de DSP aan het rommelen was, omdat ik dacht dat dat wel een goeie softwarematige oplossing was om het volume nog wat extra op te krikken :)

Verwijderd

Glacier schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:00:
[...]

Dat is dus het probleem: de output van mijn mengpaneel moet ik laag houden, omdat anders mijn mic snel overstuurt...en als ik mijn mic te laag zeg, ben ik zelf niet te verstaan tov de muziek..dus ik moet de output laag houden.
Specs: Mixer: Behringer DX1000 met Tenlux DM938 mic :)

...
UIt de handleiding kan ik opmaken dat je mengpaneel een talkover functie heeft, werkt die dan niet?

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:16:
[...]

UIt de handleiding kan ik opmaken dat je mengpaneel een talkover functie heeft, werkt die dan niet?
afgezien van het feit dat ik talkover vrij lelijk vindt (het ligt er wel aan hoe je het instelt natuurlijk), is dat geen optie, omdat als ik de muziek op het gewenste volume afspeel, de mic gewoon te zacht is, zodat die er nog steeds niet overheen komt (of hij komt er wel overheen, maar dan moet de luisteraar zijn geluid harder zetten om mij te verstaan..en schrikt zich daarna de ****** als de muziek er op vol volume tegenaan knalt)

Verwijderd

Glacier schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:37:
[...]

afgezien van het feit dat ik talkover vrij lelijk vindt (het ligt er wel aan hoe je het instelt natuurlijk), is dat geen optie, omdat als ik de muziek op het gewenste volume afspeel, de mic gewoon te zacht is, zodat die er nog steeds niet overheen komt ...
Tja dan denk ik dat je beter gebruik kunt maken van de live mode in iets als Wavelab en dan in de mastersectie een (multi)band compressor kiezen, preset FM

Of je kunt kijken naar RT Player PRO 2
En anders een simpele externe compressor/limiter gebruiken.
Ik zou niet vertrouwen op die KX DSP dingen, echt lekker klinken doet het niet (ik heb zelf een SB Live! met de kX driver)
Pagina: 1