beste mensen ik heb lopen googlen en op GoT gezicht maar kon helaas geen bevredigend resultaat vinden... Mijn vraag: ik heb thuis een http server draaien op ip "x.x.x.x". nou heb ik een DNS aan deze naam gekoppeld, "blaat.no-ip.org". nou wil ik graag dat alle mensen m'n server via die dns benaderen en niet meer via het ip, dit hoop ik te kunnen doen met een redirect in de index.php pagina. is het mogelijk om te controleren of mensen via het ip m'n server te benaderen en zoja, te redirecten naar het dns adres? bij voorbaat dank
virtual host op host name lijkt me?
en dan een default virtual host maken die redirect naar je hostname.
Of je moet het met mod_rewrite doen, maar daar ben ik in dit soort gevallen nooit fan van
en dan een default virtual host maken die redirect naar je hostname.
Of je moet het met mod_rewrite doen, maar daar ben ik in dit soort gevallen nooit fan van
met asp kan dit wel, gewoon je headers uitlezen, ik neem aan dat dit ook met oa. php kan.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
nee lekker handig, dan moet je dus alles via een scriptje laten lopen, handiger met dit soort dingen is gewoon om je server goed te configgen4of9 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:13:
met asp kan dit wel, gewoon je headers uitlezen, ik neem aan dat dit ook met oa. php kan.
Configuratie -> Software Algemeen. En doe bijvoorbeeld even moeite om te vertellen of het Apache of IIS of zo is
php op iis? dat is een nieuwe voor mij 
maarja het gaat dus om een apache webserver met php5 en mysql en een scriptje zou in mijn geval het makkelijkst zijn
maarja het gaat dus om een apache webserver met php5 en mysql en een scriptje zou in mijn geval het makkelijkst zijn
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 14:16 ]
Kan gewoon hoor, no problemo
U zei?
While setting up the server and PHP on your own, you have two choices for the method of connecting PHP to the server. For many servers PHP has a direct module interface (also called SAPI). These servers include Apache, Microsoft Internet Information Server, Netscape and iPlanet servers. Many other servers have support for ISAPI, the Microsoft module interface (OmniHTTPd for example). If PHP has no module support for your web server, you can always use it as a CGI or FastCGI processor. This means you set up your server to use the CGI executable of PHP to process all PHP file requests on the server.
Hier moet je toch zelf wel uit kunnen komen door even een beetje te zoeken en wat dingen te proberen. Wat heb je allemaal al ondernomen om het probleem op te lossen? Lees ook Software Algemeen - Beleid eens even door
[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 12-04-2005 17:10 ]
Wat heeft dat hiermee te maken?sanfranjake schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:49:
Lees ook Windows boot logo wisselen ens even door
Wat jij (de TS dus) wilt is een Virtual Host aanmaken in Apache. Daarmee kan je meerere namen aan je IP koppelen en die laten verwijzen naar verschillende mappen. Als je daar een beetje op zoekt (zeker op GoT) moet het lukken, tis mij ook ooit gelukt.
Dit kan alleen als je clients allemaal gebruikmaken van HTTP 1.1; dan kan je in je php file gewoon $_SERVER['HTTP_HOST'] uitlezen; dat is allemaal niet zo lastig
Sowieso heb ik het idee dat je niet doorhebt dat Apache aan clients die het IP gebruiken, en clients die de DSN gebruiken dezelfde pagina zal servereen; alleen als je een waarschuwing oid wil weergeven zul je iets moeten doen. Doorsturen ofzo van IP>DNS hoeft dus niet
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1