Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.
Je kunt niet al je componenten koelen met alleen casefans nee.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Vooral je GPU koelen gaat op deze manier een flinke uitdaging worden. Omdat die namelijk op een kaartje zit kun je er vrijwel zeker nooit een groot genoege heatsink op zetten.
Verder is het passief koelen van 40-50 watt CPU ook alles behalve makkelijk. Denk dat je het hoe dan ook niet voor elkaar gaat krijgen in een standaard computerkast en met slechts 1x120mm en 1x80mm fan.
Verder is het passief koelen van 40-50 watt CPU ook alles behalve makkelijk. Denk dat je het hoe dan ook niet voor elkaar gaat krijgen in een standaard computerkast en met slechts 1x120mm en 1x80mm fan.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
zalman hp80d?Kalizec schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:41:
Vooral je GPU koelen gaat op deze manier een flinke uitdaging worden. Omdat die namelijk op een kaartje zit kun je er vrijwel zeker nooit een groot genoege heatsink op zetten.
Verder denk ik dat je nogal wat hard blazende ventilatoren moet hebben, en dus het doel van stilte een beetje lastig word.
Verwijderd
Misschien kun je met een Silverstone SST-NT01 in combinatie met een windtunnel-idee net zoals deze Enermax heeft, een heel eind komen.
Voor je VGA zul je misschien je toevlucht moeten nemen tot een Zalman ZM80 systeem.
Ook voor een nForce4 NB heb je een flink koelblok nodig. Die dingen worden erg warm. Een ZM-NB47J kan misschien voldoen.
Ik denk wel dat je flink zal moeten modden om voldoende lucht langs alle heatsinks te krijgen. Voor de zekerheid zou ik altijd wel wat interne temp-gestuurde fans installeren die enkel bij hoge temp worden ingeschakeld. Better be safe that sorry...
Voor je VGA zul je misschien je toevlucht moeten nemen tot een Zalman ZM80 systeem.
Ook voor een nForce4 NB heb je een flink koelblok nodig. Die dingen worden erg warm. Een ZM-NB47J kan misschien voldoen.
Ik denk wel dat je flink zal moeten modden om voldoende lucht langs alle heatsinks te krijgen. Voor de zekerheid zou ik altijd wel wat interne temp-gestuurde fans installeren die enkel bij hoge temp worden ingeschakeld. Better be safe that sorry...
waarom wil je alles vervangen doro heatsinks als je er dan weer fans overheen wilt laten blazen, is volgens mij neit echt efficient, je kunt beter alleen je fan van je mobo vervangen, en dan misschien casefans, maar om alles door heatsinks en casefans te latne coolen kost erg veel fans, en dus ook weer veel herrie
PSN: djmurcielago
Je kan wel alle componenten koelen door middel van heatsinks
Met bijvoorbeeld de Zalman TNN 500 AF. Alleen ben je dan wel bakken wet geld kwijt. Beter is het gewoon erg stille componenten te kopen. Ik zou in jou geval het volgende doen:
CPU: Zalman CNPS 7700 cu/al-cu (helemaal naar beneden gedraait)
VGA: Zalman VF700 cu/al-cu (@ silent mode)
Chipset: Zalman ZM NB 47 J
Voeding: als die nog herrie mocht maken kan je een Tagan oid kopen.
Casefans: @ 7v of 5v.
Het sowieso geen zin om alle actieve koeling in de case te verwijderen en dan wel een stel case fans te laten brullen.
Ik hoop dat je eruit gaat komen
Met bijvoorbeeld de Zalman TNN 500 AF. Alleen ben je dan wel bakken wet geld kwijt. Beter is het gewoon erg stille componenten te kopen. Ik zou in jou geval het volgende doen:
CPU: Zalman CNPS 7700 cu/al-cu (helemaal naar beneden gedraait)
VGA: Zalman VF700 cu/al-cu (@ silent mode)
Chipset: Zalman ZM NB 47 J
Voeding: als die nog herrie mocht maken kan je een Tagan oid kopen.
Casefans: @ 7v of 5v.
Het sowieso geen zin om alle actieve koeling in de case te verwijderen en dan wel een stel case fans te laten brullen.
Ik hoop dat je eruit gaat komen
Pagina: 1