[Outlook] automatisch attachments opslaan

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25
Hier op mijn werk krijgen wij enorm veel mails met attachments; allemaal verschillende afzenders, ca 300 mails per week.
Nu zou ik het erg praktisch vinden om die attachments automagisch op het netwerk te zetten. En dan op zo'n manier dat er per afzender een vaste directory is (altijd dezelfde directory voor dezelfde afzender) waar de data wordt neergezet.

M.a.w.: afzender A stuurt een mail met een excel bestand, dan wil ik graag dat het excel-bestand wordt opgeslagen in map A, afzender B stuurt een access-bestand en dus moet die .mdb-file in map B worden opgeslagen. Het liefst automatisch met een bestandsnaamhernoeming (vaste naam per afzender, graag ook nog week/maandnummer toegevoegd).

Zijn er manieren waarop dit te doen is of wil ik weer eens te veel? Mag een bestaand tooltje zijn en hoeft niet gratis (ook weer niet erg duur)...

Heb uiteraard zelf al gezocht, maar ben tot nu toe geen tooltje tegengekomen waarbij filtering op afzender mogelijks is en dus ook geen mogeljikheid om dan de files te verdelen over submappen...

Iemand een idee???

Thanks,
Michael

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25

There is no replacement for displacement!

• mikekiwi
Dank voor je reactie, maar dit is een typisch voorbeeld van een programma dat wel attachments kan saven, maar niet met de uitgebreide opties die ik nodig heb (aparte folder en bestandsnaam per afzender bijvoorbeeld)...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik kijk naar de lijst met features zie ik daar staan:
• Saves the attachment in a Windows sub-folder (mimics the Outlook folder structure)

Nou weet ik niet hoeveel afzenders het zijn of om wat voor mails het gaat, maar als er een bepaalde herhaling inzit zou je met de Outlook rules een heel eind moeten komen lijkt me? :? Of lees ik die feature verkeerd? Ik heb even geen Outlook bij de hand maar het lijkt me best een uitgebreid programma eigenljik.

• mikekiwi
voor de duidelijkheid: 't is ook een mooi en uitgebreid programma en één van de betere die ik gezien heb..maar niet praktisch genoeg to be honest...
Je moet eerst met outlook rules de mails naar een map per afzender verplaatsen, dan het programma instellen dat die map gemonitored moet worden en dan schrijft het programma de attachments weg in de vastgestelde directory. Tot zover geen probleem (alhoewel bewerkelijk); het probleem zit hem meer in de filenaming; die is te beperkt om bruikbaar te zijn en dus zal ik >750 bestanden per maand toch nog handmatig moeten hernoemen en verplaatsen naar submappen... 't is niet dat ik eigenwijs en lui ben, maar ik zit met de aansluiting op een ander systeem die redelijk belangrijk en cruciaal is.

Heb het zojuist uitgeprobeerd, ik geef toe dat het beter werkt dan dat ik vanmiddag uit de handleiding begreep, maar het is het nog net niet...