In een SBS2003 omgeving gebruik ik Symantec Antivirus 9.0 with groupware protection. Dat is een combi van Mail Security 4.5 en Antivirus 9.0. De client installeer ik remote op de XPSP2 werkplekken met het System Center en op die manier wil ik ook de updates en geplande scans beheren. De werkplekken moeten met Liveupdate hun updates van de SBS server halen.
Om dit mogelijk te maken heb ik met een GPO aanpassingen gemaakt in de Windows Firewall van de XP werkstations:
Poortuitzonderingen:
- 2967:UDP:*:Enabled:Symantec rtvscan
- 38293:UDP:*:Enabled:Intel PDS
Serviceuitzonderingen:
%Program Files%\Symantec Antivirus\rtvscan.exe:*:Enabled:Virus scanner
%Program Files%\Symantec\Liveupdate\Lucomserver.exe:*:Enabled:Liveupdate
Ik zie deze settings terugkomen in de instellingen op de werkplekken dus neem aan dat dit correct is. Nu kan ik wel vanuit het System Center een client laten scannen maar Liveupdate werkt nog niet. Als ik in het System Center opdaracht geef om te updaten dan gebeurt dit niet.
Iemand ervaring hiermee?
Om dit mogelijk te maken heb ik met een GPO aanpassingen gemaakt in de Windows Firewall van de XP werkstations:
Poortuitzonderingen:
- 2967:UDP:*:Enabled:Symantec rtvscan
- 38293:UDP:*:Enabled:Intel PDS
Serviceuitzonderingen:
%Program Files%\Symantec Antivirus\rtvscan.exe:*:Enabled:Virus scanner
%Program Files%\Symantec\Liveupdate\Lucomserver.exe:*:Enabled:Liveupdate
Ik zie deze settings terugkomen in de instellingen op de werkplekken dus neem aan dat dit correct is. Nu kan ik wel vanuit het System Center een client laten scannen maar Liveupdate werkt nog niet. Als ik in het System Center opdaracht geef om te updaten dan gebeurt dit niet.
Iemand ervaring hiermee?