Grammaticacontrole Word 97 en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 18:07
Een probleem waar we met Windows XP mee zitten is de grammaticacontrole van Word 97. Die doet het niet. Dat wil zeggen, het werkt wel als Administrator, maar niet voor gewone gebruikers. De spellingcontrole werkt in eerste instantie ook niet voor een gewone gebruiker, maar daarvoor heeft Microsoft een oplossing (KB 257643). Volgens MS zou hiermee zowel de spelling als grammaticacontrole het weer moeten doen, maar de grammaticacontrole blijft hardnekkig.

Heb al uren gezocht op internet en newsgroups, ook hier. Heb de volgende 'oplossingen' geprobeert:
  • Office opnieuw installeren.
  • Alle rechten voor gewone gebruiker op Program Files.
  • Meer rechten in registry.
  • Sleutels HKEY CURRENT USER\Software\Novell\Grammatik\6.1 \Microsoft\NL en HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Novell\Grammatik\6.1 \Microsoft\NL weggehaald.
  • Bestanden "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof\msgr_nl.lex" en "wtge61nl.rul" naar de submap 1043 gekopieerd.
  • hkey_local_machine/software/microsoft full control te geven voor Everyone.
  • Spelling en grammatica opnieuw installeren
Mag niet baten. De work-around die ik nu gebruik is de grammaticacontrole niet installeren, maar dat vind ik niet echt een fijne oplossing.

Groeten,

Siem Weel

Verwijderd

het is in ieder geval en rechtenprobleem op bepaalde registrysleutels en/of bestanden. kijk eens even onder http://support.microsoft.com/?kbid=257643, anders moet je zelf op zoek naar de juiste sleutel met registrymonitor en/of bestanden met filemonitor.

• Simon Weel
Zoals je kunt lezen had ik die al onder handen genomen?

Verwijderd

Simon Weel schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:52:Zoals je kunt lezen had ik die al onder handen genomen?
zoals je kunt lezen had ik ook nog een ander voorstel, waarbij je de voorgestelde tooltjes gebruikt om te zoeken naar access denied sleutels en/of bestanden mbt de grammaticacontrole.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 15:59 ]

• Simon Weel
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:58:
[...]
zoals je kunt lezen had ik ook nog een ander voorstel, waarbij je de voorgestelde tooltjes gebruikt om te zoeken naar access denied sleutels en/of bestanden mbt de grammaticacontrole.
Heb ik inmiddels ook gedaan, maar dat levert niets op. Als ik met Regmon kijk wat Word uitspookt, dan wordt het register hoofdzakelijk gelezen. Er zijn een paar create/write acties, maar die vinden plaats in HKCU, waar de gebruiker al alle rechten heeft? Ik weet het nu echt niet meer....

Siem Weel

Verwijderd

Simon Weel schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:26:
[...]

Heb ik inmiddels ook gedaan, maar dat levert niets op. Als ik met Regmon kijk wat Word uitspookt, dan wordt het register hoofdzakelijk gelezen. Er zijn een paar create/write acties, maar die vinden plaats in HKCU, waar de gebruiker al alle rechten heeft? Ik weet het nu echt niet meer....

Siem Weel
staat er ms een foutmelding in het logboek (eventvwr)? om de sleutels/bestanden te ontdekken lijkt het me aangeraden eens te kijken wat regmon/filemon doet tijdens het gebruik van de grammaticacontrole (in adminmode dan weliswaar).

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Ik weet niet of dit nog speelt bij de TS, maar ik liep er toevallig ook tegenaan en kon het antwoord niet vinden. Tot ik bedacht dat MS de grammatica controle ooit had gekocht...

Pas de rechten aan op de volgende key, geef de gebruikers groep schrijfrechten:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Novell

Hier heeft het in ieder geval geholpen...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1