Toon posts:

Steeds herstarts - virus of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een probleem met een pc, 't kreng reboot bij opstarten zowiezo een paar keer achterelkaar en als hij eindelijk opgestart is reboot hij na ongeveer 5 minuten. Heb gisteren de harde schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd, maar blijf dit probleem houden.. wat me verder opviel, als een programma (zoals een spelletje) wordt opgestart en hij reboot niet gelijk. blijft de pc gewoon draaien tot de betreffende actie(spelletje/branden) door de gebruiker/gebruikte software wordt afgesloten. })

Mijn vraag is, heb ik hier een bios-virus te pakken en zo ja wat kan ik er aan doen, indien het geen virus is .... gaarne dan uitleg wat het probleem is en welke actie ik kan nemen, Want ik weet nu echt niet wat het probleem is en ik wordt er aardig gek van (Laatse scriptie, 8)7 moet nog ingeleverd worden)

Grtz,

Neovyn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Outerspace

Admin General Chat
Start je pc eens op in veilig modus, en doe dan eens een virusscan :)
Heb je geen virusscanner op je pc, doe dan eens scannen bij trendmicro :)

en nee, het hoeft niet per definitie een bios-virus te zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 12-04-2005 11:26 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebruik AVG-free Virusscan na formateren en nieuwe installatie worden geen virussen gevonden , de pc reboot wel zodra de scanner klaar is (duurt net iste meer dan 5 min) In de safe mode blijf ik ook het rebootprobleem houden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Ken je de sticky topics in PMG (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen) en WOS (Windows XP en 2000 BSOD guide) al? Zo niet: verplichte kost in zo'n geval :)

offtopic:
Ik pas je topictitel aan, 'Virus of niet?!' is wat schreeuwerig en zegt niets over je vraag ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Outerspace

Admin General Chat
Hmmm. Raar.
Check je temperaturen eens, en je geheugen. Volgens mij is er wel wat meer aan de hand. Als het een bios virus zou zijn geweest zou je het veel sneller moeten merken, dan pas na 5 minuten.

En doe ook eens een harde schijf check

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ok, eerst wat vragen:

1. Is het nieuw gekochte PC of een zelf samengestelde?
2. Wat is je processor en je voeding?
3. Heb je zelf de processor erin gezet?

Het komt bij mij over als een voedingsprobleem. Je PC start op maar de voeding gaat al snel door de knieen door de belasting. Of je processor is niet goed gemonteerd en slaat daardoor thermisch uit.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast thanks voor jullie snelle reply..tof

Nope het is de pc van mijn vriendin, 3 jaar geleden gekocht

P4 celeron 1000 mhz 128 mb intern 16mb onboard vga
Is niet aan gesleuteld door mij , doe ik alleen aan mijn eigen pc

Processor temperatuur is goed, 45 graden
Bios settings ligt het ook niet aan zelfs na default settings blijf ik het probleem houden.
Harde schijf is geformateerd en een cleane xp-pro erop gezet, tijdens installatie heb ik het probleem niet maar als de installatie is afgerond dan begint het hele eieren eten weer alsof iemand de reset-button steeds induwt bij het opstarten en als hij dan eindelijk is opgestart na ong +/- 5 minuten reboot hij de boel weer en dan gaat dat proces van rebooten weer als daarvoor.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Is het niet het alom bekende Sassaer of Blaster virus die je PC steeds gedwongen laat restarten?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
doet je voeding het wel goed? Wat voor voeding heb je?

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57

Salandur

Software Engineer

lijkt me duidelijk aan de voeding te liggen. als deze om wat voor een rede instabiel is geworden dan kan je pc erg vaak vanzelf opnieuw opstarten.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ligt niet aan de voeding, heb er een ander opgezet en blijf het probleem houden en het is ook geen virus
Aangezien de bios-virussen ervoor zorgen dat de pc uberhaupt niet meer opstart....of er moet een nieuwe zijn....

Ligt ook niet aan de HD, heb er een ander in gedaan en het probleem blijft hetzelfde

Dus blijft over board, intern geheugen en processor

Het is denk ik een echt hardwareprobleem, dus mijn toppic staat dus nu in de verkeerde sub...sorry

Heb zelf het vermoeden dan er iets met moederbord aan de hand is, zou zelfs zo kunnen zijn dat de onboard vga-kaart(controller) enigzins naar god is.aangezien ik xp wel kan installeren, maar zodra deze geinstalleerd is hij weer met het reboot-procces begin zoals eerder omschreven.

Ik dank jullie voor jullie moeite en indien iemand anders precies het zelfde probleem heeft meegemaakt en weet wat een oplossing kan zijn, buiten de hele handel te vervangen ( want daar kan ik ook nog op komen) be my guest and post.

Grtz,

Neovyn

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Heb je ook al gekeken of je reset of powerbutton geen problemen geven? Blijven ze hangen als je ze indrukt of maken ze ergens kortsluiting? Ik heb zelf namelijk wel eens gehad dat m´n powerbutton bleef hangen, de PC sloot dus steeds na 10 seconde af.

Maar nu ik het nog is lees, je zegt dat je tijdens de WinXP installatie geen problemen hebt gehad dus dan kan dit het haast niet zijn.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Heb je al in je logs gekeken wat voor foutmelding er was? Waarom hij overnieuw opstartte?

Verwijderd

Topicstarter
Heb even met Aopen gebeld betreffende het moederbord en die zeiden dat het hoogstwaarschijnlijk aan het interngeheugen ligt, die ga ik komende week checken, want heb zelf geen 133mhz meer ligggen dus die moet ik ff lenen

Grtz,

Neovyn

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom lenen - geeft memtest meldingen?

edit:

Vergeet ik bijna te verplaatsen van BV naar Processors, Mobo's & Geheugen. Bij dezen dus. Lees naar het al gegeven sticky ook de rest van de sticky topics aldaar even: er is meer info nodig :)

[ Voor 77% gewijzigd door F_J_K op 15-04-2005 16:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is dus kaput, ben net gebeld door de reparatiedienst van cd-romland.

Probleem is wel dat het een A-open mx36le moederbord is, en deze zijn niet meer in de handel.+ dat je een pentium celeron 1000mhz hebt
Betekend volgens cd-rom land, dat ik de hele boel moet laten vervangenen dat is , kast, voeding, processor en moederbord.

Heeft iemand nog tips?

Want ik heb geen zin om door een lullig moederbordje een hele partij geld, weer over de balk te moeten smijten + het feit dat ik het geld ervoor totaal niet heb.

Groetjes,

Neovyn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het vervangen van de hele PC is onzin als je in feite genoeg hebt aan de performance van de PC. Wissel het bordje gewoon om voor een gelijkwaardig bord. Je hoeft niet per-se dezelfde merk/type te nemen. Wel kun je het beste Windows herinstalleren wanneer het bord is voorzien van een ander chipset.

Je verzuipt op de tweedehandse markt bijna in FCPGA(2) Socket370 borden. Over FCPGA(2) gesproken: je moet wel nagaan welke Celeron je hebt, mocht het een FCPGA Coppermine te zijn, dan kun je deze zowel op FCPGA als FCPGA2 borden prikken. Mocht het een FCPGA2 Tualatin zijn, dan moet je specifiek op zoek naar FCPGA2 borden.

edit:
Bij nader inzien, jouw huidige MX36LE is een FCPGA bord, jouw Celeron is dus een FCPGA variant B)

De borden zijn ook gewoon nieuw verkrijgbaar: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/279 Vaak heeft de lokale PC-boer nog wel een bergje liggen ergens achterin de magazijn :)

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 28-04-2005 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Heb ergens een toko gevonden die de p3 moederborden nieuw verkoopt. en binnen 10 minuten was ik klaar met de hardware. Toen de rest van de software geinstalleerd (dat duurde wel ff wat langer ;) ) . Maar hij loopt weer als een tiet.

Bij deze, bedank ik alle personen die me op dit topic met advies van dienst zijn geweest.

Grtz,

Neovyn
Pagina: 1