Toon posts:

Medion laptop: verkrijgbaarheid toetsenborden MD 9783

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik probeer te achterhalen of er voor een Medion MD 9783 (begin 2002) een QWERTY toetsenbord te krijgen is. Medion levert ze niet meer volgen hun Nederlandse en Duitse technische diensten. Het zou misschien kunnen dat een recenter model een zelfde toetsenbord heeft, maar dat kon ik via Medion helaas niet achterhalen. Iemand een goed advies?

/edit: het model schijnt vergelijkbaar te zijn met de Fujitsu-Siemens Amilo D7800. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:55 ]

Verwijderd

Hoi

Be jij inmiddels al wat wijzer geworden, ik heb het zelfde probleem?

email me dan als je wilt op "info at schotelservice punt nl"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 11:37 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:06:
Hoi

Be jij inmiddels al wat wijzer geworden, ik heb het zelfde probleem?

email me dan als je wilt op info [AT] schotelservice [PUNT] nl
Ik zou je emailadres hier niet zo neerzetten, ivm allemaal scammers e.d. die je emeeladres tracken, en dan allemaal spam gaan gebruiken. Je zou beter even een link kunnen maken, in codetags, of gewoon ff een afbeelding van je emailadres posten (laatste is mijn voorkeur :) )
Of zo: info [AT] schotelservice [PUNT] nl

[ Voor 2% gewijzigd door Laurent op 01-05-2005 11:08 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:07:
Hallo iedereen,

Ik probeer te achterhalen of er voor een Medion MD 9783 (begin 2002) een QWERTY toetsenbord te krijgen is. Medion levert ze niet meer volgen hun Nederlandse en Duitse technische diensten. Het zou misschien kunnen dat een recenter model een zelfde toetsenbord heeft, maar dat kon ik via Medion helaas niet achterhalen. Iemand een goed advies?

/edit: het model schijnt vergelijkbaar te zijn met de Fujitsu-Siemens Amilo D7800. Kan iemand dit bevestigen?
Als de chipset van het notebook hetzelfde is dan is dan kan erg groot dat het keyboard ook hetzelfde is.
Vaak worden van dezelfde serie (met verschillende CPU's ) hetzelfde basis model gebruikt.

Als het probleem is dat je een Azerty toetsenbord hebt dan zou je met van die speciale keyboard stickers kunnen werken. Die heb ik ook op een wat oudere notebook gebruikt en dat werkt ook best goed. Daarvoor was ook geen (betaalbaar) Qwerty toetsenbord te vinden.

Senile! Senile Oekaki

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26
Op m'n werk heb ik nog 2 van die toestenborden liggen, voor zover ik snel kan beoordelen ook voor dat model geschikt.

1x blauw en 1x grijs (waarbij de grijze de F5 toets most. Toets zelf is wel goed, alleen 't druktoetsje met symbool mist)

Verwijderd

Misschien een ietwat late post:

Ik heb ook de Medion laptop: MD 9783. Ik heb thee over mijn toetsenbord gemorst. Toetsenbord is naar de knoppen.

Wie weet wat ik kan doen. Ik heb al gevonden in de search dat MEDION dit toetsenbord niet kan leveren?

Iemand een advies van wat ik moet doen. Ik kan geen externe toetsenbord gebruiken, omdat ik dagelijks met me laptop reis. En geld voor een nieuwe laptop heb ik nog net niet.

Dit vond ik:
Medion-9783 = Titanuim MD 9783 =ALDI PC = Fujitsu-Siemens AMILO D7800

Weet iemand waar ik een toetsenbord van dat Amilo model zou kunnen vinden.

Alle tips zijn welkom!

Verwijderd

zit geen usb op dan, dan kan je zo een andere toesebord er aan hangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:07:
zit geen usb op dan, dan kan je zo een andere toesebord er aan hangen.
Niet echt een realistische optie voor iemand om met een extern toetsenbord EN een laptop te gaan reizen.

Verwijderd

Ik heb hier nog een qwerty-toetsenbord voor de MD-9783 in goede staat... Laptop is enkele maanden na aankoop gevallen, en ben er pas nu toe gekomen om het ding uit elkaar te halen.

Iemand interesse?

Verwijderd

bubbs schreef op+ maandag 04 juli 2005 @ 22:41:
Ik heb hier nog een qwerty-toetsenbord voor de MD-9783 in goede staat... Laptop is enkele maanden na aankoop gevallen, en ben er pas nu toe gekomen om het ding uit elkaar te halen.

Iemand interesse?
Uiteraard, ik wil hem wel hebben.
Wat is het wat je wilt hebben ervoor?

Hmm, raar, enkele maanden na aankoop gevallen. Je had toch garantie erop?
Mijne was ook 2 weken na aankoop gevallen, moederbord kapot, maar netjes door MEDION vervangen.
Ik had ze eerlijk verteld hoor dat de laptop was gevallen in de auto. Geen probleem.

offtopic:
Je kan me mailen op: snookje+apenstaartje+gmx+punt+net
ik denk dat je mijn meeladje kan halen hieruit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 05:39 ]

Verwijderd

De kast was overlangs volledig gescheurd, en in de drive-bay van de cd-rw waren een aantal dingen afgebroken. Ik ging er vanuit dat schade door val niet gedekt werd door de garantie. Bovendien zou er nog een hele rompslomp bij komen kijken. Ik woon in het uiterste noorden van België, maar had de laptop in Nederland gekocht (ik wou een QWERTY-toetsenbord i.p.v. het in B gebruikelijke AZERTY). De dienst-na-verkoop in België verwees me door naar het garantiecentrum in NL, maar die weigerden dan weer om het toestel in België te laten ophalen... Ondertussen had ik een nieuwe en betere laptop via m'n werk, dus het toestel is nooit hersteld. Al bij al heeft het toestel een 7-tal maanden dienst gedaan.

Een tijdje geleden had ik een cpu nodig voor een ander project, en heb dus de restanten van de laptop maar gesloopt.

Anyway, ik stuur je dadelijk nog een mail om concreet af te spreken...

Verwijderd

Je kunt ook zoeken op de Duitse Ebay. Daar hebben ze vaak onderdelen in de aanbieding van overleden laptops van Medion.

Zo ben ik voor € 36,- (incl. verzendkosten) aan een nieuwe accu gekomen. B)

Verwijderd

Dag Bubbs

heb je nog andere onderdelen over?... ik zoek het dc-to-dc kaartje welke onder het toetsenbord, op het moederbord zit geplugd. Met dat kaartje doet mijn laptop het hopelijk weer.

mvrg wim (ww.lal@home.nl)

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik de cd-rom uit mijn amilo D kan bouwen?
Ik heb een nieuwe nodig.
Pagina: 1