[Dell] Inspiron 8600 adapter stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:47

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Door de manier waarop het adapter in elkaar zit, rol je het snoer eigenlijk uit automatisme heel fout op voor de houdbaarheid. Daardoor is het stukje snoer van m'n adapter naar m'n laptop nu vlak bij het adapter stuk gegaan. Het plastic is er in ieder geval van af en er zijn stukjes metaal zichtbaar.

Daardoor gebeurt er iets met de power die dat ding levert en 'herkent' m'n laptop (Inspiron 8600) niet meer dat dit het goede adapter is voor het apparaat. Het gevolg is dat m'n laptop nog wel start met het adapter er aan, hij laad alleen niet meer op. Beetje jammer voor een laptop...

Gelukkig is zo'n adapter niet zo duur als mij verteld werd (€150+), het is 'slechts' €46 wat ik best over heb voor een nieuwe, als ik maar weer normaal kan werken. Op de site van Dell staan echter twee verschillende modellen en ik heb geen idee welke ik nodig heb:

DELL Europa - 65 W wisselstroomadapter, stroomkabel voor Inspiron 8600 / 8600C / 6000
DELL Europa - 90 W wisselstroomadapter voor Inspiron 8500 / 8600 / 8600C / 9200

Een 65W en een 90W versie dus, met een omschrijving die niet helemaal hetzelfde is, zou er bij de 90W geen stroomkabel zitten? Op mijn huidige adapter is nergens te vinden hoeveel Watt het is en op de site zijn geen plaatjes beschikbaar. Hoe moet ik weten welke ik moet bestellen... of zijn er alternatieveven?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Misschien is bellen richting richting DELL een oplossing? Of ligt dit zo erg voor de hand dat je dit al gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb eerdere pogingen ondernomen om in contact te komen met Dell, maar de snelheid van de helpdesk laat een klein pietsie te wensen over. Ik hoopte dat iemand hier dit onderdeel al eerder besteld had en mij kon vertellen wat de goede versie is, want een uur in de wacht staan terwijl de meter tikt is ook niet echt fijn.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn I8600C adapter is 65 watt.
Tip als je hem oprolt, houd 2 vingers ruimte tussen de "lus" die je maakt. Maakt de kans op knakken wat kleiner.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De 90W versie is speciaal bedoeld voor het docking station van de 8600. Als je de laptop los gebruikt, kun je gewoon de 65W versie gebruiken (dezelfde die je nu al hebt dus).

De 90W versie zal overigens ook gewoon werken hoor, maar is dus overkill.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Gisteren klikte ik dat ding aan en was er een korting van 100% op de verzendkosten.. mooi meegenomen. Vandaag klik ik er op... en niets meer, gewoon €11,90 dokken :| geflest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

What brama says.

En anders mag je je service tag geven, dan kijk ik welk model je hebt. Maar das in principe ook overkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ja welk model ik heb kan ik zelf ook nog wel zien op de Dell site... helaas staat daar niet bij wat voor adapter je nodig hebt :) Maar goed... ik weet nu dat die 65W de goede is... alleen jammer van die verzendkosten.

Maar wacht eens even.. jij @ Dell... jij @ Haarlem ;) is daar niet iets te regelen? :P

[ Voor 25% gewijzigd door Kaastosti op 13-04-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik had het over het model voeding 8)7

en ik zit in amsterdam.. en nee ik kan de voeding niet meenemen.. die liggen ergens anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb zelf een C810 en die adapter was lichter (65watt zou kunnen,zeker weten doe ik dat niet meer) dan die aan de Inspiron laptop van een vriend van mij, zijn laptop draaide dus minder hard omdat de adapter niet de benodigde power kon leveren? Maar of dat in dit geval zo is zou ik wel even nakijken.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bij te laag aantal watt kan het systeem inderdaad de melding geven dat de adapter een te lage afgifte heeft of dat hij niet herkend wordt. In dat geval zal het systeem teruggeklokt worden of zal de batterij minder snel opladen.

Ik heb het voor eens en voor altijd opgezocht en hier is captain obvious to the rescue.

Inspiron 8500/8600/8600c
AC Adapter 65 Watt (Standard) 90 Watt optional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Lijkt me duidelijk :)
* Kaastosti bestelt
maar die verzendkosten waren gister een foutje ofzo? of ben ik as usual weer eens 1 dag te laat?

[ Voor 54% gewijzigd door Kaastosti op 13-04-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Toch nog even een klein schopje voor dit topic:

Het adapter is binnen, gewoon dezelfde als die ik al had, dus dat klopt. Helaas blijkt dat dus niet het probleem te zijn. Nieuw adapter er in en alsnog begint dat ding te piepen dat het adapter type niet kan worden bepaald. De batterij wordt dus alsnog niet opgeladen... weer €60 down the drain :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nog wel meer down the drain want nu heeft het probleem zich verplaatst naar het moederbord.

Zat ie los in het contact? Of heeft ie speling? Soms is het de aansluiting, soms is het iets onvindbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Laptop is nog helemaal heel, er rammelt niets, alle stekkertjes passen nog netjes waar ze horen. Maar hoe kan 't nou dat na een jaartje de mobo niet meer lekker is? Heeft altijd trouwe dienst gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29
heb je ook al eens getest ZONDER accu (alleen op voeding)?

Mijn compaq heeft ook een brakke accu, en met accu erin gaat voeding behoorlijk flippen (draait wel door), accu eruit en hij is stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmm dat kan natuurlijk ook nog... waarschijnlijk is een accu ook prijzig, maar goedkoper dan een moederbord laten vervangen gok ik zo :P Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En geprobeerd... helaas zelfde probleem. Als ik in de BIOS kijk, geeft deze ook aan dat er van de twee mogelijk batterijen er 0 in zitten. Ik heb gekeken, maar hij zit er toch echt :) Is dit een vaker voorkomend probleem Pixal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Niet iets wat ik herken. Maar als je dus zonder batterij en met 2 goede voedingen dit probleem houdt komt het erop neer dat het moederbord vervangen moet worden.
Heb je de 8600 c of d? Met of zonder parallele poorten enzo? Als je C versie hebt zal de reparatie ongeveer 600 euro zijn, anders wordt het alweer wat duurder.
Een nieuwe laptop is dan voordeliger. Waarom het niet goed werkt is nooit te zeggen met elektronische problemen. Vaak bij zo'n waarschuwing gaat het om de voedings aansluiting.
Kijk even of een bios update helpt. Doe ook even batterij en voeding eruit, vervolgens 10 seconden powerknop ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hij heeft in ieder geval een parallelle poort... voor 600 euro laat ik 'm lekker staan aan de voeding, dat is het me niet waard. Batterij en voeding er uit en 10 sec die power knop inhouden ook gedaan, lijkt niets speciaals te doen... wat zou er dan moeten gebeuren?

BIOS update is de volgende poging, maar of het echt helpt betwijfel ik :|

Update:
Het installeren van de BIOS kan niet eens, omdat hij bij het starten van het programma mededeelt dat het adapter er in moet zitten en de batterij ook. Nou zitten ze dat allebei, alleen worden die niet herkent of iets in die richting.

[ Voor 28% gewijzigd door Kaastosti op 28-04-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Zou het kunnen dat alles trager is geworden ofzo? Dat ding is niet vooruit te branden... in het afgelopen uur is Word al 7 keer gecrashed, sporadisch gevolgd door de explorer. Met bovenstaande problemen... wordt het geheel dan teruggeclocked of iets in die richting, want alles draait traaaaag :|

Pagina: 1