Toon posts:

Bulletproof FTP en Radmin werken opeens niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb al geruime tijd 2 servers draaien op mijn pc (XP pro SP1). Mijn pc is via een router&hub combinatie op speedlinq-adsl aangesloten. Ik heb een FTP server van Bulletproof en een extern-desktop-server van Radmin. Na wat startproblemen (op tweakers besproken) werkte het een lange tijd prima. Nu hebben 2 vrienden van mij de laatste week redelijk veel gedownload/geupload. Aan mijn instellingen in de router en in de servers heb ik niets veranderd.

Het probleem is nu dat beide servers van het ene op het andere moment niet meer werken. Normaal gesproken is de inlogprocedure voor de FTP-server: ftp:// ip-adres : poort . Dan krijg je een inlogscherm voor je gebruikersnaam en wachtwoord. Nu niet meer. Voor mijn FTP server heb ik niet standaardpoort 21. Voor Radmin wel de standaard poorten.
Bij Radmin levert ook die procedure niets op; alleen dat het niet te vinden is.

Ik heb zelf het volgende geprobeerd: Ik heb al verschillende poorten geprobeerd, ik heb de programma's beide opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd. Ik heb de router opnieuw geconfigureerd.
Ik heb het ook met mijn firewall nagekeken. Als laatste heb ik een drietal poortenchecks op internet gedaan, waar uit kwam dat de desbetreffende poorten niet openstonden. Niets mocht dus baten.

Kan mijn serviceprovider wegens overmatig gebruik poorten gesloten hebben? Zo ja, hoe verklaar je dan dat geen enkele poort werkt, ook niet poorten boven de 1024?

Graag jullie hulp... Het was namelijk allemaal verdomde handig!

Groeten!

Verwijderd

Beetje een dooddoener misschien, maar er draait geen firewal die de boel blokkeert? Zet hem anders bij wijze van test even uit. En zijn alle benodigde poorten correct geforward in de router? Als dit allebei in orde is dan moeten die poorten beschikbaar zijn als je het test vanaf internet.

Verwijderd

Topicstarter
Beide heb ik al getest, daarom is het voor mij ook een groot vraagteken...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
Waarom bel je ze gewoon niet even?

Wat doet die als je het lokaal probeert werkt het dan wel goed?

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:56
Bij het opnieuw configureren van de router heb je 'm toevallig ook nog een reset gegeven? Om welke router gaat het btw?

Verwijderd

Topicstarter
Bellen is inderdaad een optie.
Lokaal werkt het ook niet, alleen mijn ftp werkt vanaf mijn eigen computer met mijn, door de router toegewezen ip... Maar niet vanaf andere computers in het lokale netwerk.
De router heeft geen reset gehad, aangezien andere gebruikers ook instellingen in de router hadden.
De router is een Sweex Broadband Router i.c.m. een Sitecom Site Hub LN-107 5-port 10M Hub.

Verwijderd

Bellen is inderdaad een optie.
Lokaal werkt het ook niet, alleen mijn ftp werkt vanaf mijn eigen computer met mijn, door de router toegewezen ip... Maar niet vanaf andere computers in het lokale netwerk.
Probeer eens via normale FTP je server te bereiken vanaf de PC waar je het server-progje op draait.

Doe Start->Uitvoeren->ftp localhost:port

Omdat je DHCP gebruikt, is het misschien verstandig om even te controleren of je niet een nieuw IP adres gekregen hebt van je router. Zodoende zou het lokaal (ftp localhost:port) wel kunnen werken, maar vanaf een andere PC niet, omdat je het verkeerde interne IP adres opgeeft. Hierdoor wordt door de router de eventuele data ook naar het verkeerde interne IP adres geforward.

Succes

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 11:32 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Alle goede poorten zijn geforward... Firewall is niet het probleem... Firewall van de router staat ook niet aan... Maar hij geeft nog steeds niet aan dat de poorten openstaan. Het ip-adres is nog steeds hetzelfde. Alleen op mijn computer kan ik inloggen op mijn eigen ftp. Vanaf andere pc's, ook niet in mijn huis, werkt het niet.

Verder nog ideeen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:59:
Alleen op mijn computer kan ik inloggen op mijn eigen ftp. Vanaf andere pc's, ook niet in mijn huis, werkt het niet.
[quote]

Hoe bedoel je andere pc's. Hoe connect je dan, gebruik je als je wilt connecten je Intern IP adres of je Internet IP adres.

Als de andere machines het met het Interne IP adres ook niet doen, dan zit er toch ergens een firewall tussen.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
wat als vanaf een andere pc een portscan draait staan de poorten op je server dan open ???

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost...
Ik heb vorige week een keer geprobeerd een intern thuis/bedrijfsnetwerk aan het maken. Toen heeft die lompe wizard van XP de firewall van Windows aangezet. Ik vond het namelijk al raar dat mijn eigen firewall en die van de router uitstonden en het nog steeds geblokt werd.

Bedankt voor de hulp! _/-\o_

Groeten
Pagina: 1