[NT4] PDC domein A moet member server worden op domein B

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Is het mogelijk om zonder herinstallatie een pdc van een domein toe te voegen als member server bij een ander domein.
De situatie is nu dat ik een domein heb waar alleen nog maar een pdc in zit, verder hangen er geen pc's/servers meer in het domein, dus ook geen bdc.
Nu wil ik deze server toevoegen als member server aan een ander domein, maar krijg dit dus niet voor elkaar. Als ik het domein verander, dan krijg ik de melding dat het domein al bestaat. De server wil dus pdc gaan spelen van het andere domein.
Het andere domein is een w2003 domein, dus dat hij daar pdc van gaat worden is niet mogelijk.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

nee, reinstall. (ongetwijfeld kan het wel met zeer dubieuze tools, maar dat moet je niet willen).

• nhimf

nhimf

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:36:
nee, reinstall. (ongetwijfeld kan het wel met zeer dubieuze tools, maar dat moet je niet willen).
was ik al bang voor :/

Verwijderd

ik neem aan dat je die pdc nog hebt vanwege een applicatie ofzo.
door een trust te leggen tussen je win2k3 domain en de pdc kan je het voor gebruikers transparant maken. voeg de domain users van win2k3 toe aan de bijv. users van de pdc en maak nog een dnsrecord aan voor je pdc in de win2k3 zone en je gebruikers merken niet dat het een ander domain is.

• nhimf

nhimf

Topicstarter
Probleem is dat onze hoofdserver een w2003 SBS is, op zich prima mee te werken hier, alleen nooit gerealiseerd dat trusts leggen niet kan, dus moet hij in het domein geplaatst worden.

Maar de pdc staat op het moment niets te doen, aangezien hij pdc was van een apart domein, die hebben we samengevoegd tot 1, en de services draaien nu op de 2003SBS en 2003standard servers. Maar nu heb ik een service die (nog) niet draait op 2003 vanwege problemen met de COM en heb ik die nt4 bak weer nodig.

ps de highlight op de SBS is om verwarring te voorkomen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nhimf op 12-04-2005 10:56 ]

Verwijderd

In NT4 moet je idd bij setup opgeven of het een member, of een DC (PDC of BDC) wordt, en in het laatste geval moet je dus ook opgeven voor welk domein. Dit kun je achteraf niet wijzigen. Dat wordt dus herinstalleren.

2000 en 2003 kennen wel deze faciliteit dankzij dcpromo (waarin je, in een geval als dit, dus eerst met dcpromo de dc moet degraderen tot member, daarna opnieuw promoveren tot dc van het tweede domein).

Verwijderd

zelfs bij 2000 of 2003 zou ik een reinstall doen om met een schone server te beginnen, tenzij er specifieke apps op staan die niet (makkelijk) opnieuw te installen zijn.

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:41:
zelfs bij 2000 of 2003 zou ik een reinstall doen om met een schone server te beginnen, tenzij er specifieke apps op staan die niet (makkelijk) opnieuw te installen zijn.
Specifieke apps heb je handleidingen voor geschreven als je beetje goed beheerd zodat je weet welke speciale stappen er gedaan zijn. maar een NT4 PDC moet je gewoon formateren en opnieuw installeren en inderdaad zelfde geld voor 200X omdat je registry na een demote bv nog steeds erg vervuild is.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:48:
ik neem aan dat je die pdc nog hebt vanwege een applicatie ofzo.
door een trust te leggen tussen je win2k3 domain en de pdc kan je het voor gebruikers transparant maken. voeg de domain users van win2k3 toe aan de bijv. users van de pdc en maak nog een dnsrecord aan voor je pdc in de win2k3 zone en je gebruikers merken niet dat het een ander domain is.
Dat gaat denk ik niet werken als de domains dezelfde namen hebben helaas. Krijg je nog vagere foutmeldingen ben ik bang.

[ Voor 34% gewijzigd door mutsje op 12-04-2005 13:10 ]

Verwijderd

hehe mutsje je weet net zo goed als ik dat specifieke apps over de spreekwoordelijke schutting worden gegooid, als je ze zelf hebt geinstalleerd, dan zal het niet zo moeilijk zijn nee, maar als je geen flauw idee hebt wat het moet doen of zelfs geen installatie cd/setup hebt...

je andere flame ben ik vergeten :) nou ja als je maar ff doorgeeft dat ik voorlopig niet op de dj site te vinden ben (eind mei weer denk ik).

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

offtopic
oki. en ga us webmessenger gebruiken ;)

/offtopic

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dus een NT4 domeincontroller niet van domein wisselen. Wel bij upgrade naar 2000 of 2003 een subdomein of een nieuwe tree maken, en dus een bestaand forest joinen. Verder is hier al vaak zat over gesproken, kom ik niet echt tegen wat je allemaal al hebt onderzocht en geprobeerd. Daarom ga ik dit topic maar even sluiten. Lees Windows Operating Systems - Policy en [fasq=6] nog even goed door :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 12-04-2005 15:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.