Toon posts:

Pix firewall configuratie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben voor een school project bezig met een pix firewall waarop ik 2 computers met een crosscable heb aangesloten.

Ik heb diverse pagina's op internet en pagina's van cisco geraadpleegd en dan kom ik iedere keer uit op deze configuratie

Pix firewall: Pix version 4.2(5)
bios version V2.7
inside adapter: 192.168.0.254
outside adapter: 192.168.10.253

configuratie scriptje:
nat (inside) 1 0.0.0.0 0.0.0.0
global (outside) 1 192.168.10.1 (adres wat voor deze test gepingt mag worden)
conduit permit icmp any any

ik krijg echter maar geen verbinding. Wat zie ik over het hoofd? ik heb ook al een static verbinding erin gezet maar dat heeft ook geen effect. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt voor de moeite.

Lanz

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

define 'geen verbinding' van wat naar wat probeer je verbinding op te zetten :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
had ik er inderdaad even bij moeten zetten
heb gewoon 2 computers direct op de pix gezet en ik wil dat elkaar kunnen pingen.

computer 1 ip: 192.168.10.1
comptuer 2 ip: 192.168.0.1

als ik een basis heb kan ik daarvanuit wel weer verder klooien. Gaat mij op dit ogenblik dus puur om een ping.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
mja,

je wil een hoop, maar je weet blijkbaar niets van netwerken, daarbij gebruik je nog eens een cisco pix firewall, bedoel hoe gek kan je het maken

bedoel, leg mij eens uit wat je precies wil

wil je subnetjes maken ofzo en dan met de pix routeren?

Verwijderd

Ben ik gek of gaat het al mis met de crosscable?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:46:
Ben ik gek of gaat het al mis met de crosscable?
Euh lezen is ook een kunst apart... beetje lezen en je ziet dat pc1 en pc2 gescheiden worden door de pix.

Wat voor PIX-IOS gebruik je? Type pix kan handig zijn. Beschik je over de PDM? Zo ja maak daar eens wat regels mee aan check of ze werken en kijk in de config hoe deze zijn opgebouwd. Ook een manier om te zien hoe je rules etc. worden opgebouwd... kan erg leerzaam zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Pix firewall: Pix version 4.2(5)
bios version V2.7

verder kon ik nergens vinden om welke pix serie het gaat.

Door de lag ios versie op die pix werk je standaard met minimaal 3 verschillende commando's om die bak eem ping door te laten.

ik maat een nat aan
een global
en een conduit.

Dit is volgens mij het minimale wat je nodig heb die pix aan de gang te helpen. Ik heb het ook zo op deze manier aan de praat gekregen maar nu dus niet meer.

Het kan ook zijn dat die pix gaar is (daar gaan geruchten bij ons op school de ronde).
Pagina: 1