Canon A85 - Flits altijd aan?

Pagina: 1
Acties:

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:19
Ik heb een waarschijnlijk niet zo ingewikkelde vraag aan de A85 bezitters, maar ik kan helaas nergens een A85 topic vinden (http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart), dus open ik er maar een nieuw topic voor.

Momenteel zit mijn broertje in Rome. De dag voordat hij weg ging heeft m'n vader nog even snel een Canon A85 voor hem gekocht, zodat 'ie de boel vast kon leggen op de gevoelige plaat. Mede omdat het nogal vlak van te voren was, heb ik de camera dus nauwelijks in mijn handen gehad, en hij heeft de handleiding meegenomen (die ik overigens ook niet online of op de meegeleverde cd's kan vinden).

Er zijn 2 dingen vaar hij een vraag over had:
[list]• Hij heeft het idee dat veel foto's een tikje overbelicht zijn. Ligt dit aan de camera (staat de A85 er om bekend om wat lichte foto's te produceren?), kan het zijn dat de LCD gewoon nogal fel is, of kijkt mijn broertje gewoon verkeerd?

• Volgens hem flitst de camera altijd. Is er een mogelijkheid om (zelfs in de auto stand) in te stellen dat er altijd geflitst moet worden, en zo ja, hoe zet je dat uit? Houd er rekening mee dat ik dit door de telefoon moet uitleggen he :X :P

Mocht het inderdaad zo zijn dat er altijd geflitst word, dan kan dat wel eens de oorzaak van bovenstaand probleem zijn.

Needless to say, alle foto's worden nu nog op de "auto" stand gemaakt, de rest komt later wel :P

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen (en willen) helpen, alvast bedankt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 21:49

Tux

Als het goed is zit er gewoon een knop met een bliksemicoontje op, waarmee je de flitser in kan stellen.

Drie standen als het goed is:
- Een bliksem met een streep er doorheen (flits uit)
- Een bliksem met een A erbij (automatich bepalen of er geflitst moet worden)
- Een bliksem (altijd flitsen)

[ Voor 49% gewijzigd door Tux op 12-04-2005 10:20 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De lcd is nooit een goede weergave van de foto.
Om de foto's te kunnen beoordelen moet je ze op je pc zetten.
(en dan nog kan het er te licht/donker uitzien door verkeerde monitor instelling)

Om te testen of het toestel goed werkt zou ik wat foto's laten maken in de buitenlicht.
Mijn a70 flits binnen ook nog regelmatig. Het moet wel licht zijn wil hij niet flitsen.
Buiten met dit weer (en zeker in rome) zal de camera echt niet te hoeven flitsen.
En ook al flits hij, in de buitenlicht zal de foto nooit overbelichten aangezien de zon veel sterker licht geeft als de flits. Dat kleine beetje licht wat er van die flits afkomt zal de foto (zeker objecten verweg) echt niet overbelichten.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 12-04-2005 10:40 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11-2025
Volgens mij ook nog eentje met een soort oogje: fliten met anti red-eye reduction. Althans, dat is mij mijn IXUS 400 zo.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img32.echo.cx/img32/4919/a85backprint8us.jpg