Ik wil door middel van javascript een aantal waardes wegschrijven in een 3tal spans.
Op zich geen probleem.
Het probleem is echter dat ik om deze waardes te krijgen in een mysql database zal moeten kijken.
Hieronder heb ik de code van de functie staan, die ik gebruik om de waardes weg te schrijven.
Het gaat om een variabel aantal dropdownboxen waarin een school geselecteerd wordt, die hebben allemaal dus de naam school+een nummer.
Het grote probleem is dat ik op de plaats van $_POST['school'.$i] eigenlijk de value van de bijbehorende dropdownbox moet komen staan.
Hier de aanroep:
Ik ben hier gistermiddag en vanmorgen al enkele uren mee bezig geweest en misschien is er wel een makkelijkere oplossing.
Op zich geen probleem.
Het probleem is echter dat ik om deze waardes te krijgen in een mysql database zal moeten kijken.
Hieronder heb ik de code van de functie staan, die ik gebruik om de waardes weg te schrijven.
Het gaat om een variabel aantal dropdownboxen waarin een school geselecteerd wordt, die hebben allemaal dus de naam school+een nummer.
Het grote probleem is dat ik op de plaats van $_POST['school'.$i] eigenlijk de value van de bijbehorende dropdownbox moet komen staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function setCijfers(nr) { var zone = 'zone'+nr; var afstand = 'afstand'+nr; var vergoeding = 'vergoeding'+nr; <? $zone = mysql_result(mysql_query("SELECT zone FROM school WHERE id=". $_POST['school'.$i]),0); $afstand = mysql_result(mysql_query("SELECT `".$zone."` FROM `zonetabel` WHERE `id`=".$getuser->zone),0); $vergoeding = mysql_result(mysql_query("SELECT `vergoeding` FROM zonekosten WHERE zones=".$afstand),0); ?> document.getElementById(zone).innerHTML = '<? echo $zone; ?>' ; document.getElementById(afstand).innerHTML = '<? echo $afstand; ?>' ; document.getElementById(vergoeding).innerHTML = '<? echo $vergoeding; ?>' ; } |
Hier de aanroep:
code:
1
| echo '<td><select name="school'.$i.'" onChange="javascript:setCijfers('.$i.')">'; |
Ik ben hier gistermiddag en vanmorgen al enkele uren mee bezig geweest en misschien is er wel een makkelijkere oplossing.