Toon posts:

Defserver en NAT vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuissituatie is als volgt:

(Getweaked Home-->pro-->510 modem)

switch

pc 1 pc 2 pc 3 pc 4

Op pc 1 draai ik Windows 2000. Hier krijg ik problemen mee met MSN (trage filetransfers, trage videochat). Op internet vond ik een tooltje upnpchecker en die zei dat mijn windows 2000 geen Upnp geinstalleerd had. XP op een andere machine zei dat dit wel zo was.

Windows 2000 heeft geen upnp support ok, maar dan heb ik nu wat vragen:

- Kan Windows 2000 ooit wel met Upnp werken of heb je hiervoor perse XP nodig? STel ik koop een ander modem met full Upnp support, blijven de problemen dan omdat het windows 2000 is?

- Met Defserver schakel je NAT uit, en worden alle poorten doorgemapt naar de pc die er achter hangt. Dan kun je echter maar met 1 pc tegelijkertijd op internet. Kun je niet een soort "defserver" toepassen op alle andere poorten BEHALVE de standaard internetpoort zodat het toch mogelijk is om met meerdere pc's te internetten??

- Doordat XP Upnp toepast wat uit die tool bleek werkt MSN dan nu ook gelijk? (Ik moet dat nog testen zal ik vanavond doen) of moet ik dan nog meer dingen instellen?

Ik weet, jullie zeggen misschen zoek ff op het forum, maar er zijn zoveel verouderde (!) topics en deze zijn veel op XP gericht dat ik hier geen antwoord op mijn vragen krijg. Bedankt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 09:51 ]