Toon posts:

Audigy 2 zs geen geluid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers wie kan mij helpen ,ik heb al uitgebreid gezocht hier op de site maar niets gevonden wat mijn probleem precies is ik heb al heel veel zelf geprobeerd!!!wat is nu mijn probleem??

ik heb een Audigy 2 Zs gekocht maar als ik deze aansluit op mijn win XP krijg ik geen geluid!

Hij wordt herkend door windows,de interne geluidskaart staat in de bios uitgeschakeld ,het diagnostisch programma van creative zegt dat alle tests gelukt zijn,ik heb ook al geprobeerd op deze op een schone Xp te zetten zonder servicepack,tevens doet na de installatie van de drivers mijn winamp het niet meer

Tevens op de site van creative geupdate,kaart omgeruild in de winkel daar zeiden ze een nieuwe xp erop dan moet ie het doen,ik ben nu al een week bezig en weet het nu niet meer :( wie kan mij helpen???

ik heb :Win Xp pro evt met servicepack2
Amd 2800 Athlon,1 gb intern geheugen,
160gb hitachi harde schijf
Epox Km400 (socket 462 ) moederbord met Via chipset

Ik hoop dat ik genoeg info heb neergezet en iemand het antwoord weet!!

alvast bedankt Wout

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Werkt het geluid helemaal niet meer of alleen niet met winamp, en anders zijn je speakers nog wel goed en sluit je ze wel op de goede ingang aan.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad :)
kijk eens bij apparaatbeheer als je drivers goed zijn geinstalleerd, en kijk eens als je geluid op Mute staat. Dit zowel bij de Mixer, als bij de mixer van Creative ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
De draden van je speakers in de daarvoor bestemde gaatjes gedaan? Ik bedoel ik de goede gaatjes.

[ Voor 20% gewijzigd door ArieR op 12-04-2005 09:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties maar dat is het allemaal niet ,want als ik mijn interne kaart weer aanzet en de speakers aansluit doet alles het gewoon
en de mute had ik ook al naar gekeken is het ook niet :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35

Shunt

Boe

tijdens de instalatie toevallig alleen digitale uitgang aan staan.
dit staat namelijk standaard aan bij de instalatie dacht ik.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ja staat idd standaard aan maar die heb ik uitgezet ,heb ook al een koptelefoon aangelsoten maar ook nix,ik heb ergens gelezen dat KT133 met Via chipsets niet zouden samenkunnen met de creative ,weet niet of dat zo is maar ik sta op het punt om de kaart Alweer terug te brengen !!!
Maar ik wil niet te snel opgeven na een week!! dus probeer van alles

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gebruikje een speaker set of lus je de kaart door naar een versterker? Waar heb je de speaker set op aangesloten. Als je bijvoorbeeld maar twee speakers hebt met actieve versterker, moet je ze volgens mij aansluiten op de uitgang die ook bedoeld is voor een koptelefoon/headset, tenminste zo werkt het bij mij, ik had de Audigy II ZS verbonden met een stereo torentje. De kaart is nu vervangen door een Terratec Aureon Space 7.1". De Creative is verhuisd naar een ander systeem welke ik nu aan het opbouwen ben.

De kaart heeft bij mij prima gewerkt op een Abit KT7 RAID moederbord, volgens mij zit op de moederbord een KT133 chipset. Wel heb ik zo af en toe problemen van vreemde "pocken, ploppen" in het geluid, maar dat schijnt wel vaker voor te komen zover ik gelezen heb, bij deze kaarten. Misschien te verhelpen met een nieuwe driver? De driver is bij mij niet echt up-to-date.

De problemen met sommige chipsets die kunnen onstaan, mogelijk dus met de KT133, komt doordat Creative zich niet helemaal aan de PCI standaarden schijnt te houden. Waarschijnlijk kun je daar op GOT wel meer overvinden. (ik meende dat namelijk hier eens ergens gelezen te hebben).

[ Voor 63% gewijzigd door _Dune_ op 12-04-2005 10:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
zowel via de speakers als via een koptelefoon ,ik sluit meestal aan op het 3 gaatje vanaf de firewire,maar ik heb de andere ook geprobeerd , het enige wat volgens mij overblijft is dat de kaart idd niet compatibel is met mijn moederbord of zoiets! maar ik wacht nog steeds op de gouden tip!!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de reakties!!

Het is gelukt ,ik heb nu de laatste BIOS update en nu doet de Creative het

Misschien heeft iemand anders nog iets aan deze info

Groeten Wout _/-\o_
Pagina: 1