Programma om grafen te tekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21156

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een, liefst gratis of open-source, programma waarmee ik makkelijk grafen kan tekenen, en dit zowel directed als undirected graphs, en waarbij ik de edges ook kan labelen. Hiermee bedoel ik dus een wiskunde graaf: Afbeeldingslocatie: http://encyclopedia.laborlawtalk.com/wiki/images/5/57/6n-graf.png

Voorlopig heb ik alleen Graphviz (http://www.research.att.com/sw/tools/graphviz/) gevonden, maar ik vraag mij af of er nog andere programma's bestaan.

Weet iemand of het eventueel met Microsoft Visio 2003 kan? Op hun infosite staat het niet tussen het lijstje van beschikbare shapes. Ik heb visio momenteel niet bij de hand, dus ik kan dat niet even controleren.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit kan als je het mij vraagt ook gemakkelijk in Visio 2003, het is dan wel zo dat je even op zoek moet gaan naar de beste 'shapes' welke je wilt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is hier iemand met Visio 2003 die het even voor mij kan controleren? Andere suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85525

Smartdraw is niet gratis, maar je kunt er wel oa. grafen mee tekenen. Het zijn dan wel standaard tekensymbolen die je gebruikt zoals circels en lijnen (al dan niet met pijl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 85525 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:01:
Smartdraw is niet gratis, maar je kunt er wel oa. grafen mee tekenen. Het zijn dan wel standaard tekensymbolen die je gebruikt zoals circels en lijnen (al dan niet met pijl).
Cool! Ziet er heel interessant uit. Je kan een trial downloaden, dus dat ik ga eens uitproberen :)

thanks a lot playroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 15:32
Met Microsoft Word kan je ook grafen tekenen (via drawing toolbar), misschien dat het dan met OpenOffice ook gaat?

[ Voor 15% gewijzigd door Ecto2002 op 12-04-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal openoffice eens proberen, maar ik denk niet da tik er veel van moet verwachten, het is in de eerste plaats nog altijd een office-pakket

thanks
Pagina: 1