Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KAV] foutmelding service onderdeel

Pagina: 1
Acties:

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik heb een Kaspersky antivirus 5.0.156 Personal geinstalleerd in een omgeving met een domeincontroller, op een laptop waarop normaliter een gebruiker aanlogt met beperkte rechten.
Het bleek dat de installatie alleen kon plaatsvinden onder een gebruikersaccount met beheerdersrechten. Ik heb het produkt daarop geinstalleerd onder het (lokale) administrator account. Daarna heb ik de gebruiker (die met beperkte rechten) toegang gegeven tot de ProgramFiles en Documents and Settings directory van Kaspersky, zodat de updates tenminste goed verlopen (zie ander topic :) ). Echter, bij het opnieuw opstarten van de PC, na het aanloggen van de gebruiker (die met beperkte rechten) verschijnt de volgende foutmelding:
"Fout tijdens het starten van het service onderdeel van Kasperksy Anti-virus Personal. Het is aan te raden om het programma opnieuw te installeren."

Die suggestie werkt overigens niet, want dat heb ik al geprobeerd.. Ik heb zelf wel gezien dat de service "kavsvc" niet gestart is op het moment van die foutmelding. Het bijzondere is dat na enige tijd, zeg een minuut of twee (wachten) de service blijkbaar wel gestart is en Kaspersky Anti-virus daarna handmatig door de gebruiker wel opgestart kan worden. De genoemde service staat ook ingesteld op 'automatisch starten', aanmelden met 'Lokaal systeem account', zoals volgens mij normaal is.

(dit keer wel) iets vanwege de werking in het domein?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN