Toon posts:

[XP] herkent McAfee virusscan 6.0 niet als vscanner *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste topic bij gathering tweakers....
Mijn vraag:
Ik heb XP SP2 succesvol geinstalleerd, en daarna de updates opgehaald, ging allemaal goed.
Daarna heb ik een wat oude virusscanner, Mcafee virusscan6.0 eropgezet, alle patches en upgrades
en datfiles opgehaald, MAAR:

XP ziet nu niet dat er een virusscanner is geinstalleerd en komt telkens met die melding.

Weet iemand wat ik moet doen om XP zo ver te krijgen dat deze de virusscan6.0 wel ziet?

Alvast bedankt,

Reinier
:*)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 11:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik even niet snap waarom je zo een oude virusscanner erop zet. MCafee 9 werkt bij mij in ieder geval goed met Sp2. En als klant van XS4all kan je die gratis downloaden...

Dus blijkbaar werkt die niet, en ik zou gewoon een nieuwere versie zoeken...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Windows xp gaat ook zeuren als je norton 2003 op je pc hebt staan, aangezien deze niet door xp kan worden uitgelezen.

Kwestie van instellen in het control panel > security center dat xp niet moet kijken of je virusscanner wel actief is.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 12-04-2005 00:12 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt mij vreemd dat XP McAfee 6.0 niet herkent en wel 4.5. Ik heb op mijn laptop namelijk 4.5 geinstalleerd omdat ik deze wat prettiger vind wat betreft updates.
Probeer 6.0 eens te verwijderen en opnieuw in de default locatie te installeren...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan ik me best wat bij voorstellen, ze hebben niet elke virusscanner in de lijst staan. Schakel de beveiliging anders maar uit door te zeggen dat je een andere virusscanner hebt.

offtopic:
Welkom :w

Ik pas je topictitel iets aan zodat het wat duidelijker is (en wat minder schreeuwerig, meer dan een ? is nergens voor nodig ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Alleen nieuwere virusscanners werken goed met SP2 samen wat betreft de herkenning als virusscanner. Het is niet zo dat SP2 zelf op de hoogte is van alle bestaande én nog niet bestaande scanners (zou ook een potentieel lek kunnen zijn: een virus zou zichzelf zo ook als virusscanner kunnen voordoen om SP2 te foppen).

Ik weet niet hoe het met McAfee zit, maar bijvoorbeeld Norton Antivirus 2003 wordt niet herkend, 2004 pas na een bepaalde update, en 2005 out-of-the-box.

Neemt niet weg dat als je een goeie scanner voor XP hebt geinstalleerd, dat je dan ook safe zit. Het security center van XP geeft alleen maar een advies, maar als jij dat al hebt opgevolgd, dan zit je goed.
Pagina: 1