[XP] Map aanmaken wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Topicstarter
Vandaag ontdekte ik een heel raar probleem. Voor een nieuw vak op school met als afkorting "con" probeerde ik een nieuwe map aan te maken.

Dus ik maak een nieuwe map aan met als naam "con". Alleen geeft hij dan een foutmelding: "Verwerkingsfout: Kan X:\..\Nieuwe map niet lezen!"

Alle andere varianten willen wel bijvoorbeeld de volledige vaknaam "Consultancy" maar gewoon "CON" ho maar. Aangezien Windows niet hoofdlettergevoelig is maakt het niet uit of je hoofdletters gebruikt of niet.

Een aantal vrienden van me hebben het ook geprobeerd en ook hen lukt het niet.

Is hier sprake van een bug/is hier een verklaring voor? En heeft iedereen dit probleem? En is dit er bij alle Windows versies?

PS. ik gebruik Windows XP Pro met SP2

[ Voor 11% gewijzigd door hannos op 11-04-2005 23:48 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-04 14:36
Heeft met de beveilinging van een exploit te maken.

edt: dus niet...

[ Voor 17% gewijzigd door zetje01 op 11-04-2005 23:55 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Google levert een hoop info op. Was mij iig niet bekend, grappig om te weten:

[google=cannot create folder with name con]

Komt dus op het volgende neer:
It is a protected device name. For compatibilty reasons you can't do it. CON refers to the console as in "copy con text.txt"

# Several special file names are reserved by the system and cannot be used for files or folders:
# CON, AUX, COM1, COM2, COM3, COM4, LPT1, LPT2, LPT3, PRN, NUL

[ Voor 58% gewijzigd door BtM909 op 11-04-2005 23:54 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 10:35
De reden waarom het niet werkt is hier te lezen...

edit:
Spuit elf...

[ Voor 11% gewijzigd door MadMod op 11-04-2005 23:54 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Topicstarter
Zelf had ik ook al gezocht maar niets gevonden. Waarschijnlijk heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wat trouwens ook leuk is, is om een printer-share op een lpt7021 te noemen, of een andere hoge naam. Onder windows xp geen enkel probleem, je kan hem installeren en printen.
Dan benader je hem vanaf win9x, je kan hem installeren, maar printen kan je hier niet naartoe.

Ben hier ooit eens 2 dagen mee bezig geweest, snapte er niets van. Alles ging goed behalve printen...

Nu hebben wij onze printers maar gerenamed naar LTPxxxx en iedereen zit altijd maar te zeiken dat het lpt moet zijn ipv ltp :)

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

k heb t ff gecheckt, en je kan de map wel maken, alleen kan je m niet con noemen :+
Btw dit is een WinXP Home SP2

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zetje01 schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:52:
Heeft met de beveilinging van een exploit te maken.

edt: dus niet...
Meer een DoS omdat je met 95/98 zonder patch met de actie copy con con een bak op z'n plaat kon krijgen.

welbekend, wie nu nog last heeft van deze bug verdient het ook om tegen een PF aan te kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-04 15:24
Mwah,
Dit doet me beetje denken aan het hidden maken van directories.

http://www.jtpfxp.net/dirnt.htm

Denk dat het hier een beveiligings verbetering op is.
Pagina: 1