Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2x Maxtor 300GB] zeer storende resonantie

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem.

Ik heb 2 Maxtor 300GB schijven in de pc zitten (SATA). Als je ze los aansluit zijn ze heel rustig maar als je ze allebij aansluit gaan ze enorm op elkaar resoneren. Dit op een zeer irritante manier, namelijk een fresonantie-sweep van ongeveer 5 seconden dus die brom komt langzaam op, en trekt langzaam weg en dit jengelt de hele dag zo door.

Wat heb ik al gedaan:

Van een dure Antec Sonata kast, naar een nog duurdere Coolemaster Stacker kast opgegestapt. Dacht dat het de karakteristieken van de kast wel eens konden zijn |:( . Effect 0,0.

De harddisks bedekken met isolerend verpakkingsmateriaal (schuim). Effect 0,0

De harddisks een eind uit elkaar geplaatst, disk 0 helemaal onderin de kast, disk 1 helemaal bovenin. Effect wederom 0,5% (verbazingwekkend slecht dus).

Ik ben het nu dus helemaal zat met die schijven en wil nu toch echt een oplossing.

Het enige wat ik nog kan bedenken wat ik kan doen is de kast voorzien van dempingsmateriaal van de MyCom. Hiermee kun je de hele binnenkant van de kast volplakken.
Ik vraag me echter af of dit effect heeft, want ik weet niet of het materiaal ook deze lage resonantie kan dempen.

Wie o wie kan mij advies geven :?

Bij voorbaat dank!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22
Bevestig de schijven niet met schroefjes, maar met rubberen-dingetjes... Zijn te verkrijgen voor 1,5 euro ofzo.. Houd de resonantie tegen.. :)

• Fairy
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:43:
Bevestig de schijven niet met schroefjes, maar met rubberen-dingetjes... Zijn te verkrijgen voor 1,5 euro ofzo.. Houd de resonantie tegen.. :)
Had ik al gedaan, heeft geen effect.

De antec sonata is standaard van rubber ringen voorzien.

De Stacker heeft cabinets die in rubbers hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 11-04-2005 23:44 ]

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Misschien klinkt et achterlijk, maar doe de één eens ondersteboven, dan heft et elkaar misschien op... :/

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Het geluid van die harde schijven, ligt qua frequentie erg dicht bij elkaar. Af en toe valt dat samen en krijg je die resonantie. Erg irritant maar er valt helaas ook weinig aan te doen (luister voor de gein maar eens in een server-ruimte). 8)7

Soms kan het verholpen worden door de hd's erg goed vast te schroeven met alle! 4 de schroefjes en met rubbertjes er tussen maar ik lees dat dat bij jou niet geholpen heeft. Het enige dat je nog kunt proberen is de kast goed te isoleren en rubbers onder de pootjes te monteren.

suc6

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:36
Check dit topic eens, mss kan je er wat mee, of ook zulke dingen kopen. [rml][ HD Cooling] Ervaring HD stiller maken[/rml]

no comment

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een 6 scsi schijven in een stacker zitten, en juist door de rubberen ophanging gaan de drivebays die dus in rubber hangen mee resoneren. (want ze hangen zo lekker "vrij" :) )

Ik heb een zootje loodbitumen bij een speakerbouw winkel gehaald, en ik heb waar ik maar kon de drivebays bekleed met dat zelfklevende loodbitumen.(dus boven onder zijkanten en de metalen houders met rubber er op) Ook heb ik de zijpanelen van de stacker en andere stukken volgeplakt. Mooie kast die stacker maar niet echt geluidsdicht en resonantie gevoelig.

De resonantie is nu merkbaar minder. Wat ook een beetje hielp was een sok :) tussen de 2 drivebays klemmen.

Nu neem ik dus aan dat je resonantieproblemen hebt en niet interferentie van het daadwerkelijke geluid van de schijven.

specs

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
ik ken het probleem :(

Hier staat een server met een stapeltje schijven te dreunen, daar doe je helaas weinig aan, ik heb het ding maar naar de zolder verbannen waar hij op een plaat schuimrubber staat die weer boven op een (zware ! ) UPS ligt ( anders dreunt het door de vloer heen een verdieping lager nog |:( )

Repareren doe je zo.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Heb zelf ook 2 300GB SATA schijven van maxtor samen met nog 4 andere schijven in een chieftec bigtower en eerlijk gezegd geen last van. Geen rubberen ringetjes, geen dempingsmatten en toch geen geluid van schijven. Buiten wanneer ze opspinnen en werken natuurlijk. Het geratel bij die maxtor schijven is onhoorbaar, bij de anderen echter wel.

De schijven zitten gewoon in de houders wat dus metaal tegen metaal is en die geven geen kik.

Het enige dat ik echter wel hoor zijn de fans :)

Een beetje verlies heb je altijd...

• maratropa
  • Niet online
PeGys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:13:
Heb zelf ook 2 300GB SATA schijven van maxtor samen met nog 4 andere schijven in een chieftec bigtower en eerlijk gezegd geen last van. Geen rubberen ringetjes, geen dempingsmatten en toch geen geluid van schijven. Buiten wanneer ze opspinnen en werken natuurlijk. Het geratel bij die maxtor schijven is onhoorbaar, bij de anderen echter wel.

De schijven zitten gewoon in de houders wat dus metaal tegen metaal is en die geven geen kik.

Het enige dat ik echter wel hoor zijn de fans :)
Ik had inderdaad ook eerst een chieftec die er veel minder last van had, omdat de schijven inderdaad direct op het staal geklemd zitten. Zo zie je maar dat met rubber ophangen een leuk idee is maar niet altijd werkt in de praktijk.

specs

Verwijderd

Woow.. ik vind dit ook wel wreed.. ik heb zelf 2x250 Sata en 1x200sata in mijn Gamepc hangen.

In mijn server hangen idd ook 2x 300gb Sata's van Maxtor, en nog 4x250gbSata van Maxtor.. ook gewoon metaal op metaal... ik heb echt geen problemen wat resonantie aangaat.

lijkt me stug, dat rubberen ringen niet werken. die vangen namelijk de *klappen* op om het zo maar te zeggen.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:56:
Woow.. ik vind dit ook wel wreed.. ik heb zelf 2x250 Sata en 1x200sata in mijn Gamepc hangen.

In mijn server hangen idd ook 2x 300gb Sata's van Maxtor, en nog 4x250gbSata van Maxtor.. ook gewoon metaal op metaal... ik heb echt geen problemen wat resonantie aangaat.

lijkt me stug, dat rubberen ringen niet werken. die vangen namelijk de *klappen* op om het zo maar te zeggen.
Dat doen ze ook, maar stel je hebt, zoals in de stacker, een drivebay, waar je 3-4 schijven in kan hangen. Dan krijg je dus een drivebay met een aantal schijven wat in z'n geheel in het rubber hangt. Wat er dan gaat gebeuren is dat door de schijven het metaal van de drivebay gaat meresoneren, en door de rubberen ophanging kan dat ook erg goed. Dat het rubber het resoneren dan niet aan de rest van de kast doorgeeft maakt dan al niet meer uit omdat de drivetray trilt. En dat heb ik dus enigzins opgelost met massale hoeveelheden loodbitumen.

specs

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Je kunt kijken of je alle losse metalen panelen en drivebays enzo kunt isoleren dmv een dun laagje rubber of iets dergelijks. Dan kan het in ieder geval niet tegen elkaar aan rammelen, misschien scheelt dat.

• Fairy
  • Niet online
oshiro schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:59:
Misschien klinkt et achterlijk, maar doe de één eens ondersteboven, dan heft et elkaar misschien op... :/
Ondersteboven, diagonaal, haaks, kruislinks, alles heb ik al geprobeerd.

Schijven uit de 4-in-3 bay halen en los er in hangen heeft ook geen effect. De schijven trillen verder niet voelbaar.

Het geluid gaat helaas overal doorheen, inclusief mijn hersens :{

Ik ga in elk geval die dempingsmatten halen, ook al helpt het maar een beetje.

Ik heb de kast ook getest met alleen de fans op de laagste stand (12CM op Aerogate 3) De voeding is een Enermax Noisetaker met regelbare fan op laagste stand. Zonder HDD's is het niet te merken dat de pc aan staat als je op een meter afstand staat. Dan moet je echt het power lampje nakijken.
Cpu fan is een Zalman 7700Cu en VGA is Zalman fanloos HP80-D ofzo heet dat ding.

Ik hecht heel veel waarde aan absolute stilte in de pc en daarom vind ik dit zo vreselijk erg. Het geluid is hoorbaar als ik in de andere ruimte ga staan trilt het er nog doorheen.... :{

[ Voor 60% gewijzigd door Fairy op 12-04-2005 11:45 ]

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:00

Metalrick

tcpdump ninja

pak een dun maar zeer sterk stuk nylon draad en hang ze beide op, ik heb dit zelf ook gedaan met mijn hardeschijf, 1) hij is niet te horen, 2) hij is een stuk koeler

je kan beter nylon draad gebruiken dan rubber of elastiek wan nylon rekt niet uit en verslapt daarom ook niet

• Sjeepee
  • Laatst online: 23-11 01:36
Wat dacht je van een harddiskophanging (bijvoorbeeld een disktwin)? Als dan de resonnatie niet weg is... Dingen zijn iets van 9,- / setje.
Nadeel van rubberen ringetjes kan zijn dat het schroefje die door de ringetjes gaat nog steeds contact maakt met de kast.

Suc6

Love Hardware!

• Fairy
  • Niet online
Metalrick schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:43:
pak een dun maar zeer sterk stuk nylon draad en hang ze beide op, ik heb dit zelf ook gedaan met mijn hardeschijf, 1) hij is niet te horen, 2) hij is een stuk koeler

je kan beter nylon draad gebruiken dan rubber of elastiek wan nylon rekt niet uit en verslapt daarom ook niet
Nee ik wil de schijven niet 'vrij' ophangen, dit is 1 slecht voor je hdd en 2 doordat de schijf loshangt kun je veel problemen krijgen met het positioneren van de kop, de schijf gaat min of meer 'schommelen'. Dat gaat ten koste van de performance.

Verwijderd

Dit is wat Sjeepee misschien ook bedoelt maar goed:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=41753

Pas heb ik ze zelf gemaakt met een aluminium profiel van de Gamma en een rubberen fietsband (binnenband) van de Halfords. Hierbij de opening van het bovenste profiel 6mm gemaakt zodat de schroef niet in dit gat schuurt (wat wel bij bovenstaande link het geval is). Daarboven met rubber, ringetjes en schroefjes een 'dekseltje' gemaakt zodat de schijf wel 'vast' zit en de pc dus ook op zijn kop kan staan etc. Werkt supergoed (de hele kast trilt echt niet meer, ik hoor alleen de koppen bewegen wat bij Maxtor volgensmij altijd al wat meer is geweest).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 11:53 ]

• maratropa
  • Niet online
Maar weet je zeker wat de oorzaak is? resonantie of interferentie?

specs

• Fairy
  • Niet online
gladiool schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:13:
Maar weet je zeker wat de oorzaak is? resonantie of interferentie?
Het is resonantie, want als ik de kast aan 1 poot opdruk veranderd het geluid (word minder) maar word veroorzaakt door interferentie, omdat de 2 schijven elkaar op een of andere manier versterken, maar wel met een langzamer golfbeweging.

• maratropa
  • Niet online
Die schijven zullen inderdaad redelijk stil zijn, dus het zal wel interferentie zijn. Ik heb dit ook al bij iemand gehoord met een zooi raptors in een stacker,

Hier een voorbeeldje hoe ik het zelfklevende loodbitumen heb geplakt. Het is echt fijn spul. Dit is een 4in1 drivebay van voren. (l33t skills!)

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/drivebay.gif

groen de schijven, zwart het staal, blauw de rubbers, en rood het loodbitumen. aan de zijkanten zit het zo dat je nog wel bij de schroeven kan. Sloop ook de geperforeerde roosters achter de 12cm fan's er uit.

Verder zit er dus een hoop loodbitumen op de achterkant van de mobo-tray, en op de binnenkanten van de 2 zijpanelen. Ook het grote ronde gat in het zijpaneel is grotendeels afgedekt. Dan nog wat noppen schuim op de bodem van de kast, En extra rubber onder de 4 poten van de kast. Ik moet natuurlijk niet zeiken om een beetje geluid met 6 scsi schijven, maar het resoneren was echt irritant en dat is zo veeeeel minder.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 12-04-2005 13:29 ]

specs

• Sjeepee
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:52:
Dit is wat Sjeepee misschien ook bedoelt maar goed:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=41753

Pas heb ik ze zelf gemaakt met een aluminium profiel van de Gamma en een rubberen fietsband (binnenband) van de Halfords. Hierbij de opening van het bovenste profiel 6mm gemaakt zodat de schroef niet in dit gat schuurt (wat wel bij bovenstaande link het geval is). Daarboven met rubber, ringetjes en schroefjes een 'dekseltje' gemaakt zodat de schijf wel 'vast' zit en de pc dus ook op zijn kop kan staan etc. Werkt supergoed (de hele kast trilt echt niet meer, ik hoor alleen de koppen bewegen wat bij Maxtor volgensmij altijd al wat meer is geweest).
http://www.nexustek.nl/disktwin.htm is precies wat ik bedoel ;). maar wel meer pplz maken ze: is iig een betaalbare "out of the box" solution.

Love Hardware!

• Fairy
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar lood (bitumen) is dat ook electrisch geleidend? Ik dacht het niet toch ?

Ik wil in eerste instantie met de matten proberen e.e.a. te dempen, dus op de plaats waar jij lood hebt geplaats dus deze matten inplakken, en als dit niet werkt aanvullen met loodbitumen.

PS.
Ik heb beide disks al met de 'rug' naar buiten toe geplaatst en tussen de disk en het staal een schuimlaag geplaatst, en ook vierkant om de 4-in-3 module ook schuim materiaal, net zoals bij jou het lood is vastgezet maar bij mij dus noppenschuim. Echter helpt nuppenschuim dus helemaal niks, waarschijnlijk omdat noppenschuim alleen hoogfrequent dempt (denk ik).

• maratropa
  • Niet online
Loodbitumen is bitumen met daarin je raad het al, lood. Bij bitumen moet je maar aan vloertegels denken enzo.Het ontstaat uit de distilatie van ruwe olie. Loodbitumen is dus zwaarder gemaakt met lood zodat het trillingen kan dempen. Volgens mij geleid het nauwelijks, tenminste, het lijkt me hier geen issue. Het zijn gewoon zwarte lappen, die erg zwaar zijn voor hun volume.

Bij speakerzelfbouw zaken kun je zelfklevende kopen wat superhandig is, want dan zit je niet te kloten met lijm of tape, en de matten hechten dan ook perfect aan het metaal zodat ze zo goed mogenlijk dempen.

Als het metaal van de bays resoneert, dan is dit niet op te lossen met noppenschuim, je moet zorgen dat de trillingen van het metaal gedempt worden, en dat doe je met iets dat veel massa heeft, en goed tegen het materiaal aan zit, ergo, zelfklevend loodbitumen.

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 12-04-2005 14:54 ]

specs

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

Ik heb een oude server kast en daar hangen de schijven in een los frame die je naar buiten klunt klappen, deze resoneert ook nouwelijks, maar ik draai de schroeven van hdd's altijd strak aan om resoneren zo veel mogelijk tegen te gaan....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 11:29
Misschien is het het geluid wat die dingen maken, en niet de kast of zo. In dat geval werkt silencen misschien.

Probeer dus eens of ze ook resoneren als je ze allebei op je vloerbedekking of zo legt.
Zo ja, probeer dan zoiets eens om het geluid van de schijven te dempen: reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest
Ik heb begrepen dat ze best goed silencen, dus misschien is het het proberen waard?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruuddie op 12-04-2005 16:26 ]

• Sjeepee
Ruuddie schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:25:
Misschien is het het geluid wat die dingen maken, en niet de kast of zo. In dat geval werkt silencen misschien.

Probeer dus eens of ze ook resoneren als je ze allebei op je vloerbedekking of zo legt.
Zo ja, probeer dan zoiets eens om het geluid van de schijven te dempen: reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest
Ik heb begrepen dat ze best goed silencen, dus misschien is het het proberen waard?
Ehm... ik zou je (eigen) harddisks niet op vloerbedekking leggen :/

(iets met statische electricitiet?)

Love Hardware!

• Fairy
  • Niet online
Nou ik heb dus loodbitumen spul opgehaald in een caraudio zaak in Heerde. 4 platen had die man nog liggen, van ongeveer 70 bij 30 oid. Ik heb de hele kast en schijfkabinet volgehangen met het spul en de brom is 100% verdwenen !!!!

Iedereen hartstikke bedankt voor alle tips !

Kosten waren overigens 15 euro.

Spul is overigens heeeel flexibel en als je de toplaag iets insnijd dan kun je hem zo 'breken' dus elke vorm is makkelijk in de snijden met een mesje. De onderzijde is gewoon plak, en het plakt héél sterk.

[ Voor 31% gewijzigd door Fairy op 12-04-2005 18:33 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Niet de mooitse oplossing, maar leg de hdd's gwoon op een schuimrubber ondergrond: bijwijze van spreke ene kussen: dan liggen ze op eigen gewicht op het kussentje, en produceren ze hooguit het geluid van zichzelf: trillingen komen echt niet meer door...........maar zeker niet mooiste oplossing.

T60P Widescreen

• Fairy
  • Niet online
Seesar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:43:
Niet de mooitse oplossing, maar leg de hdd's gwoon op een schuimrubber ondergrond: bijwijze van spreke ene kussen: dan liggen ze op eigen gewicht op het kussentje, en produceren ze hooguit het geluid van zichzelf: trillingen komen echt niet meer door...........maar zeker niet mooiste oplossing.
Jouw oplossing heb ik uiteraard allang geprobeerd, maar dit werkt voor 0,0% dit komt omdat de schijven een brom afgeven die door interferentieresonantie (leuk woord) elkaar gaan versterken ongeacht of het in rubbers of op schuim ligt.

Die loden platen hebben het geluid volledig opgenomen.

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

offtopic
Weetje, die techniek van het verzwaren van de massa om trillen te voorkomen gebruiken ze ook als aardbevingsbescherming in gebouwen :+

In de Taipei 101 (dacht ik) zit een blok van 600 ton, die de beweging van het gebouw dempt (wel met hulp van schokbrekers :))
/offtopic

Verwijderd

oshiro schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:33:
offtopic
Weetje, die techniek van het verzwaren van de massa om trillen te voorkomen gebruiken ze ook als aardbevingsbescherming in gebouwen :+

In de Taipei 101 (dacht ik) zit een blok van 600 ton, die de beweging van het gebouw dempt (wel met hulp van schokbrekers :))
/offtopic
D'r staan in japan toch ook van die gebouwen met een grote bak water bovenin?? Water = trage massa, dus vangt groot deel van trillingen op ;) . Mssn nog een idee om je hele case vol water te gooien als je echt hopeloos wordt }) 8)7

Verwijderd

chromeeh schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:14:
Ik heb een oude server kast en daar hangen de schijven in een los frame die je naar buiten klunt klappen, deze resoneert ook nouwelijks, maar ik draai de schroeven van hdd's altijd strak aan om resoneren zo veel mogelijk tegen te gaan....
Dacht ik vorige keer ook, tot de schoef in het gaatje afbrak, heel leuk :/

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:43:
[...]

D'r staan in japan toch ook van die gebouwen met een grote bak water bovenin?? Water = trage massa, dus vangt groot deel van trillingen op ;) . Mssn nog een idee om je hele case vol water te gooien als je echt hopeloos wordt }) 8)7
Zwembad in je penthouse, en waterreservoir voor je WC in een fulltower boven je voeding :+ (nee dat gaat niet in een stacker ;))

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
misschien dat als je ze op schuimrubber legt dat het dan wel goed gaat, dit heb ik zelf ook gedaan ik hoor ze nu bijna niet meer

1 nadeel ze worden wel wat warmer met schuimrubber, maar ik weet 2 schijven met 1 90mm fan op 6 volt mooi onder de 45 graden te houden wat in mijn mening nog wel te doen is :)

edit : ow het is al genoemt, ben weer veel te laat :(

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 13-04-2005 20:34 ]

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 16:34

Shapeshifter

Get it over with

Om nog even op Tapai 101 terug te komen:

Deze is 508 meter hoog en heeft 101 (dah) verdiepingen. Om dit gebouw tegen winden van zo'n 160 km/u te beschermen zit er tussen de 92ste en 87e verdieping een verguld pendelgewicht van zo'n 660.000 kilogram. (dat is btw maar 0.24% van het totale gewicht.) Deze pendel hangt aan 16 staaldraden van 12 cm doorsnede en is de grootste niet machinaal bestuurde trillingsisolator ter wereld. Voor de rest zijn er nog 8 hydraulische armen die voorkomen dat bij zware wind de pendel het gebouw in puin veranderd :P (pendel kan btw niet meer dan 1.5 meter uitwijken)

Taipai heeft al een aardbeging van 6.8 op de schaal van richter overleefd tijdens de bouw, toen stortten er 2 kranen van de 52e verdieping af, 5 mensen overleden.

/me obcessed with Taipai 101

Btw, fjin dat je harddisk probleem is opgelost :P

(Sorry voor mijn offtopic verhaaltje)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

ik had het probleem ook, alleen mijn hele kast trilde mee (tis een thermal take dus geen brakke kast)
dus daar baalde ik wel van. vanmiddag gewoon ff opengedraait en eensoort rubbermatje aan stukken geknipt en die tussen de kast en de hd's ingedaan, ik schat dat het maar 1 milimeter is of minder maar tis met 80% vermindert gok ik.
missie geslaagt dus.

Verwijderd

hmm das gemiddeld, 5 meter hoogte per verdieping. Lijkt mij best een hoop.

(zitten natuurlijk grote welkomst hal in zulke soort dingen in, maar 101 verdiepingen voor 508 meter, lijkt beetje weinig (klinkt toch gek :P )

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:47:
hmm das gemiddeld, 5 meter hoogte per verdieping. Lijkt mij best een hoop.

(zitten natuurlijk grote welkomst hal in zulke soort dingen in, maar 101 verdiepingen voor 508 meter, lijkt beetje weinig (klinkt toch gek :P )
op het world trade center zat ook een antenne van hier tot tokio ( :P )
lang niet alles word gebruikt voor de verdiepingen

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:54:
[...]

op het world trade center zat ook een antenne van hier tot tokio ( :P )
lang niet alles word gebruikt voor de verdiepingen
Lekker offtopic ;) :P

PS. Die Stacker is een goeie kast, de deuren zijn heel mooi gepolijst (?) aluminium maar het materiaal is érg licht, en dus imo ook ruk want hierdoor gaat het heel makkelijk meetrillen. Verzwaren heeft dus heel veel effect gehad.

Vreemd dat er helemaal geen fabrikanten van 'stille' kasten standaard als een zware coating aanbrengen :?

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb een Maxtor Diamondmax 10 250 Gb Sata en heb er sinds kort een identieke 2e bijgezet. Dat aanzwellende gebrom had ik sindsdien halfbewust wel gehoord maar me er niet aan gestoord oid. Nu ik dit topic gelezen heb ben ik er toch op gaan letten en het is inderdaad een irritant geluid. De kast waar de schijven inzitten is een Chieftec servertower van zwaar metaal die ik voorzien heb van geluidsdempende matten. Maar goed, dat helpt inderdaad niet. Ik ga ook maar eens op zoek naar loodbitumen, bedankt voor de tip! :)

• Fairy
  • Niet online
APD schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:31:
Ik heb een Maxtor Diamondmax 10 250 Gb Sata en heb er sinds kort een identieke 2e bijgezet. Dat aanzwellende gebrom had ik sindsdien halfbewust wel gehoord maar me er niet aan gestoord oid. Nu ik dit topic gelezen heb ben ik er toch op gaan letten en het is inderdaad een irritant geluid. De kast waar de schijven inzitten is een Chieftec servertower van zwaar metaal die ik voorzien heb van geluidsdempende matten. Maar goed, dat helpt inderdaad niet. Ik ga ook maar eens op zoek naar loodbitumen, bedankt voor de tip! :)
Ik heb het in een caraudiozaak gevonden, hadden het zo op de plank liggen, ik denk dat een redelijke autozaak het wel op voorraad heeft liggen.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 22:28
Je kunt ook zo'n ding proberen

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/100_2183.JPG

http://213.206.102.189/My...uctID=70931&productType=1

Dan 'hangen' ze aan het rubber, werkt nog een stukje stiller dan dat ze op rubber liggen

[ Voor 26% gewijzigd door plakbandrol op 13-04-2005 23:08 ]

Pagina: 1