Specifiek 486 vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik heb een nogal specifiek vraagje. Ik heb een bioteq mobo(tegenwoordig biostar, zie deze link: www.biostar.com.tw/support/jumper%20setting/486/1425uiv.htm ) en een cyrix 486dx2/66. Nu staat dat ding gewoon afgestelt op Cyrix en op 2x33. Dan post ie niet. Laatst poste die daar wel op, maar nu gewoon niet. Proc is niet dood want op 2x25 is 40?!? doet hij het wel. Last van andere hardware heeft ie niet want als ik alles eruit flikker doet ie nog niks. Waaraan kan dit liggen.

Verwijderd

Even mijn geschiedenisboek erbij pakken hoor. :)

Nee, even serieus. Ik zal het eens aan een vriend vragen, die was in de bloei van zijn leven in dat tijdperk. Be patient.

• Joppe
ok, tnxs

Verwijderd

wat wil je erop draaien?

• Joppe
proxy/webservertje

Verwijderd

Spanning ook goed staan? Dit is niet het plug&play werk, alles moet je deze pc veretellen :)
Probeer anders eens een andere klokfrequentie, wat geeft ie bijv. aan als je de cpu clock op 40MHz insteld.

• Joppe
spanning kan staan op 3,3v 4v of 5v, maakt allemaal geen flikker uit. Ik heb hem gehad op 2x40mhz, werkte ook, maar dat doet het nu ook niet.

Verwijderd

will hij niet aan of post hij gewoon niet kan liggen aan videokaart etc. piept hij ook ?? dat heeft namenlijk een betekenis

• Joppe
geluid wat ie maakt maakt ie ook als ie wel post. Videokaart gaat gewoon niet aan. Ik heb het al geprobeert met verschillende videokaarten.

Verwijderd

Dit is voor een zo'n cyrix toch heel normaal?
Stonden in die tijd al bekend als onbetrouwbaar.:)

• Joppe
proc is niet dood, heb hem getest op een ander mobo en daar werkt ie wel, het probleem zit hem denk ik in het mobo. en, het is een wonder maar deze cyrix :'( word op 40mhz NIET warm. >:)

Verwijderd

Nee leuk hè ik heb er ééntje van Texas Instruments en er zit geen koeler op. Hij wordt net zo warm als m'n northbridge chipset van m'n MSI Pro 2A mobo. Erg leuk die oude tijd (en ik draai gewoon op 66mhz)

• Joppe
ja heel leuk, maar ik draai dus nog steeds op 40mhz, iemand nog een oplossing?

Verwijderd

Nee, helaas, hij wist het ook niet, succes ermee.

• Joppe
bedankt
Pagina: 1