Toon posts:

strepen en dubbele knoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een probleem bij een pc van een neefje van mij. als windows gestart wordt en je klikt op de start knop komen in het menu allemaal dubbele pictogrammen en strepen door het beeld. zoals in de afbeelding te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.driessen4/screen.jpg

we hebben al van alles gedaan aan het systeem
-verse install (win xp en win media edition)
-nieuwste drivers
-bios flash (asus A7V8X-MX SE)
-geheugen verwisseld
-hdd verwisseld
-VGA kaart verwisseld (Leadtek 6800 LE)

het rare is dat deze problemen pas op treden als de drivers van de VGA kaart worden geinstalleerd. als ik de kaart echter in een andere pc stop werkt alles perfect (met de zelfde drivers). het probleem treed ook alleen maar op in windows zelf. een game of 3Dmark draait perfect. dus ik vermoed dat het probleem niet overclock gerelateerd is ofzo.

heeft iemand dit probleem misschien eerder gezien en weet een oplossing? laat me dit dan graag weten. want dit is het raarste probleem wat ik ooit ben tegen gekomen

groeten,

leon

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 23:43 ]

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Het kan zijn dat die drivers (welke gebruik je?) niet werken met dat systeem. Aangezien de probelemen pas komen als je de driver installeerd. Probeer eerst eens of de andere drivers het zelfde probleem geven. (71.84 WHQL zijn meestal wel stabiel)

En wat bedoel je met VGA kaart verwisseld? Dat je hem opnieuw er in hebt gestopt? Of een andere kaart erin hebt gedaan?

BF2 stats

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Is die LE unlocked? Ziet er nl. wel uit als artifacts van een kapotte pipe, maar dan zou je nog steeds geen dubbele icoontjes moeten hebben...da's wel heel vreemd.

Verwijderd

Dat zijn denk ik je videodrivers, installeer eens de officiële drivers van Nvidia (want ik denk dat je de Guru beta drivers gebruikt en ik had daarmee precies hetzelfde probleem).

Verwijderd

Topicstarter
de drivers zijn de nieuwste drivers van de nvidia site
namelijk deze:
Version: 71.84
Release Date: March 11, 2005
WHQL Certified

maar als ik de kaart in een andere pc stop met dezelfde drivers werkt het perfect.
de kaart is wel unlocked geweest maar op het moment niet meer

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 11:42 ]

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Dat zijn de goede, dan ligt het aan je win xp/media center. Heb je een legale? Dan kan je denk ik wel naar de helpdesk gaan en om hulp vragen. En gebruik soms ook stylexp ofzo? Een programma waarmee je layout van je windows verandert. Want in je screenshot lijkt het erop dat je geen standaard lay-out hebt.

BF2 stats

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TrippleSix schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:57:
Dat zijn de goede, dan ligt het aan je win xp/media center. Heb je een legale? Dan kan je denk ik wel naar de helpdesk gaan en om hulp vragen. En gebruik soms ook stylexp ofzo? Een programma waarmee je layout van je windows verandert. Want in je screenshot lijkt het erop dat je geen standaard lay-out hebt.
de lay op de foto is de mediacenter lay-out...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1