Toon posts:

Vraagje ivm processor overclock.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met het programma CPUCooL mijn processor overclocked van 2600 MHz naar 2900 MHz.
Als ik mijn pc daarna restart staat ie op 2900 MHz.
Als ik daarna mijn pc helemaal afsluit en daarna opnieuw aanzet staat de MHz weer op 2600.

Het programma heb ik niet geregistreerd, maar er staat nergens dat het niet zou werken als je geen registratie hebt gedaan.

Klopt het door de versie dat de MHz standaard zijn als ik pc uit doe en weer aan?

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:16

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Dat komt volgensmij doordat bij het starten van de pc het moederbord zijn ingestelde waardes (de 2,6Ghz) laad. CPUCool stelt niet de bios in namelijk :)
Dus als je 2,9Ghz standaard wilt, moet je het in de bios instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx ik zal eens een kijkje nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik kan niks vinden waar je het in kan stellen.
Ik zie wel staan hoe snel het staat ingesteld etc, maar ik kan er niks aan veranderen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Je moet er voor zorgen dat cpucool opstart bij het booten van je systeem.
Cpucool verzet namelijk software matig de fsb van je pc.
Als je je pc boot, dan draait cpucool natuurlijk niet meer.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
is er geen optie waarin je kan kiezen dat je alles manual kan instellen, welke mobo heb je?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat het programma ook automatisch opstarten, maar het heeft niet geholpen.
Verder heb ik niks kunnen vinden om het manual te doen etc.

Moederbord:

MICRO-STAR INTERNATIONAL (MSI)
Type: MS-6701

In ieder geval bedankt voor de reacties :*)

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik toch de crack etc. nodig van CPUTooL, want als het programma regeristreerd staat zijn de instellingen per direct opgeslagen.

Ik heb ergens gelezen dat het niet mogelijk is via mijn bios te overclocken (vanwege mijn type moederbord) en dat het alleen softwarematig kan.

Dus iemand die een crack of goede versie heeft?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:01:
Waarschijnlijk heb ik toch de crack etc. nodig van CPUTooL, want als het programma regeristreerd staat zijn de instellingen per direct opgeslagen.

Ik heb ergens gelezen dat het niet mogelijk is via mijn bios te overclocken (vanwege mijn type moederbord) en dat het alleen softwarematig kan.

Crack, heb je de FAQ wel gelezen? :/
Edit: En waarom niet gewoon in de BIOS, werkt ook prima hoor

[ Voor 6% gewijzigd door ID-College op 12-04-2005 14:14 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:01:

warez hier bespreken is verboden..
en je hebt volgens mij een medion pc met dat moederbord. misschien is die na een bios update wel te overclocken. En als je het persee software matig wil doen, koop dat programma gewoon. zal toch niet zo duur zijn.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarschijnlijk heb jij een licentie nodig bedoel je dus? Als je die dus niet wilt kopen, dan kan je dus beter je CPU gaan OCen in je bios. Daar heb je geen crack voor nodig die wettelijk verboden zijn en logischerwijs op GoT ook..

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:13:
Waarschijnlijk heb jij een licentie nodig bedoel je dus? Als je die dus niet wilt kopen, dan kan je dus beter je CPU gaan OCen in je bios. Daar heb je geen crack voor nodig die wettelijk verboden zijn en logischerwijs op GoT ook..
Kan volgens mij niet bij een naar medion's wensen aangepast mobo. Kan ik me ook wel voorstellen. Maar msi zelf heeft een programma : Fuzzy Logic. daar kan je volgens mij ook mee overclocken. dat zou ik eens proberen.
Pagina: 1