Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Neon Licht geeft vastloper!

Pagina: 1
Acties:

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort Neon in mijn PC zitten alleen zit ik nu met 1 probleem. Zodra ik de Neon aanzet loopt mijn pc vast, ik kan dan niks meer doen.
Het enigste is mijn Reset knop of Power button. (f*ck)

Waar kan dat mee te maken hebben heeft mijn Voeding niet genoeg capaciteit??

AsusA7V880
3000+
1GB
2x200GB + 1x120GB
1xDVDBrander + DVD speler
4200Ti
5x 80x80 Fan
350 Watt voeding

De Neon is van Revoltec
verder staat erop het etiket:
- Ingangspanning:620V (DC/AC)
- Uitgangspanning:12 (DC)
- Verbruik: 8.88 W (Watt)

Wie kan mij helpen of is er geen oplossing voor??

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Als je denkt dat het aan je voeding ligt, probeer dan eens iets los te koppelen.
Maar het lijkt me niet echt een probleem, ik heb hier een 2200+ @ 3000+ met een 6600GT en iets van 7 van die fans en neon en twee fancontrollers, maar die trekt het prima (jawel een standaard AOpen 300W voedinkje :7 )
Controleer je voltages eens als je neon eraf ligt, met een progsel als CPUCool of iets dergelijks, of probeer je neon eens in een andere PC met weinig hardware, en waarvan je zeker weet dat die voeding nog wel 10W kan hebben...

Vraag me af of dit in dit forum hoort btw...

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

K heb t probleem ook gehad met mijn oude merkloze 350 watter, voeding vervangen loste t probleem op...

en heb je niet zoals ik de eerste keer in t kader van ruimtebesparing de inverter op je mobo geplakt met dubbelzijdig tape? is ook niet lekker nml :X

• Smattie
Ik heb net een nieuwe voeding dus daar ga ik niet aan beginnen. Oshiro is dit genoeg??.
Het maakt niet veel uit!!

Met Neon
Afbeeldingslocatie: http://img176.echo.cx/img176/1273/metneon2qy.jpg

Zonder Neon
Afbeeldingslocatie: http://img176.echo.cx/img176/6059/zonderneon2vj.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Smattie op 12-04-2005 00:11 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
misschien maakt dat ding kortsluiting ofzo ?

je zegt hierboven dat, zo gauw je je neon aansluit, je pc vastloopt

hoe heb je dat screenshot kunnen nemen dan?

[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 12-04-2005 01:45 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Heb je die neon soms op de lijn van je HD aangesloten ? Zoja, hang em op een andere lijn.

Vanaf dat je een neon aansteekt die op de lijn van je HD hangt herstart de HD met als gevolg vastloper of reboot.

Gekend probleem bij Revoltec, sunbeam en sharkoon cathodes.

[ Voor 5% gewijzigd door PeGys op 12-04-2005 01:54 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• Smattie
418O2 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:45:
misschien maakt dat ding kortsluiting ofzo ?

je zegt hierboven dat, zo gauw je je neon aansluit, je pc vastloopt

hoe heb je dat screenshot kunnen nemen dan?
@Catch22
Mijn pc loopt vast zodra ik de Neon aanzet, ik kan de Neon aanzetten voordat ik mijn pc start dan werkt het wel. Dan kan ik hem ook uitzetten dat is geen probleem.
Maar dan weer aan dat gaat niet!
PeGys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:54:
Heb je die neon soms op de lijn van je HD aangesloten ? Zoja, hang em op een andere lijn.

Vanaf dat je een neon aansteekt die op de lijn van je HD hangt herstart de HD met als gevolg vastloper of reboot.

@BlueForce
Ik heb mijn Neon niet op de HD lijn aangesloten. Hiervoor heb ik juist een apparte lijn gepakt.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

PeGys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:54:

Ik heb er zo'n Sunbeam UV pijpje in liggen van 30cm, die zit gewoon bij op m'n S-ATA storage disks en heb geen problemen :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Zit er nog garantie op die neon, dan kun je mischien even naar de winkel terug gaan en een andere halen of door hun laten nakijken, want misschien is daar iets mee mis.

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12

GravGunner

Man's inhumanity to Man

heb hier totaal geen ervaring mee maar kan t niet zo zijn dat als je de neon aanzet hij meer stroom/wattage verbruikt? en dat je pc daarom vastloopt(gezien je pc normaal werkt als je hem al aan hebt staan)

target assimilated

• tafkaw
  • Laatst online: 13:13
Vroeger zetten we hier altijd een condensatortje over in serie zodat de neon de buffer van de condensator leegtrok en zo er voor zorgde dat de voeding niet crashte (startstroom is gewoon groter dan de werkstroom). Welke waarde we hier echter voor namen heb ik geen id van...

EDIT: Idd parallel, dom van me.... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door tafkaw op 12-04-2005 23:57 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Misschien kun je ook een andere molex proberen, eentje die op een andere kabel zit. Ik weet niet hoe hij nu is aangesloten, maar ik kan me voorstellen dat je hem op dezelfde kabel als bijvoorbeeld je HDD hebt aangesloten. Als je hem dan aanzet zakt de 12V even kort in waardoor bijv. je HDD gereset wordt. En dat kan dan bijv. er voor zorgen dat je IDE (die niet plug en play is) ervoor zorgt dat je hele PC hangt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

De oplossing met dce condensator werkt waarschijnlijk wel: Zet een condensator van 100uF (of meer) over je 12V-lijn naar de schakelaar+neon heen. Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
12V -----+-----o/ o--
         |           |       
      + ---         neon
        ---          |      
         |           |      
gnd -----+-----------

Waarschijnlijk is dat genoeg om de inschakelpiek op te vangen.

Edit: Zorg wel dat je de condensator zo dicht mogelijk tegen je schakelaar/inverter aan hebt zitten, dan werkt 'ie het best.

[ Voor 14% gewijzigd door Sprite_tm op 12-04-2005 11:02 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
Ik heb dit ook gehad. Zoals bovenstaande mensen ook al zeggen, zet hem ff op een andere molex (ff wat combinaties uit proberen). Bij mij was het probleem weg toen ik mijn kabels ordende en dus alles anders had aangesloten.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Cmdr Chakotay schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:32:
Ik heb dit ook gehad. Zoals bovenstaande mensen ook al zeggen, zet hem ff op een andere molex (ff wat combinaties uit proberen). Bij mij was het probleem weg toen ik mijn kabels ordende en dus alles anders had aangesloten.
andere molex heeft alleen baat bij ATX 2.0 voedingen, dan kan je hem evt op de lijn van je videokaart hangen (of die dat zo fijn vind ?)

maar in je voeding komen alle ground, 12v en 5v ed. allemaal bij elkaar ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
Ik weet niet welke versie ATX ik heb, maar volgens mij geen 2.0 (november 2002). En het heeft bij mij toch echt wel geholpen. ;) Raar maar waar.

• Smattie
Sprite_tm schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:02:
De oplossing met dce condensator werkt waarschijnlijk wel: Zet een condensator van 100uF (of meer) over je 12V-lijn naar de schakelaar+neon heen. Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
12V -----+-----o/ o--
         |           |       
      + ---         neon
        ---          |      
         |           |      
gnd -----+-----------

Waarschijnlijk is dat genoeg om de inschakelpiek op te vangen.

Edit: Zorg wel dat je de condensator zo dicht mogelijk tegen je schakelaar/inverter aan hebt zitten, dan werkt 'ie het best.
Dit lijkt me echter inderdaad de beste oplossing!! Was ik nog niet op gekomen maar ik ga het proberen, dat word weer lekker solderen ;)

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
Smattie schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:31:

blablablablabla

verder staat erop het etiket:
- Ingangspanning:620V (DC/AC)
- Uitgangspanning:12 (DC)
- Verbruik: 8.88 W (Watt)
Volgens mij bedoel je ingang en uitgang omgekeerd want je ingang is 12 volt de uitgang 620

zou het de straling van je ccfl kunnen zijn ik heb daar ook wel es last van gehad plaats je inverter ergens anders en test dan nog es :)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
chromeeh schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:49:
[...]

Ik heb er zo'n Sunbeam UV pijpje in liggen van 30cm, die zit gewoon bij op m'n S-ATA storage disks en heb geen problemen :?
Ik sprak dan ook over de boot HD :)

Een andere HD mag zonder prob rebooten, windows merkt het niet een imho :)

Een beetje verlies heb je altijd...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

PeGys schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:48:
[...]

Ik sprak dan ook over de boot HD :)

Een andere HD mag zonder prob rebooten, windows merkt het niet een imho :)
Op dezelfde power lijn zit ook m'n boot hdd ;)
Maar de inventer ligt wel onder in m'n kast (lees 15 ~ 20 cm min. van de componenten af) :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

ik heb exact hetzelfde, maar dan met een sunbeam UV-tl, aan me voeding kan het niet liggen denk ik, WAANNNTTT...dat is een antec truepower 480... voor specs zie sig.

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

neon bij het aanzetten => piek spanning nodig=> spannings val op u lijnen
daarom neon, fans, andere shit op apparte 12V lijn hangen

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Cmdr Chakotay schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:30:
Ik weet niet welke versie ATX ik heb, maar volgens mij geen 2.0 (november 2002). En het heeft bij mij toch echt wel geholpen. ;) Raar maar waar.
Kan zijn ivm de afstand, maar ze komen toch echt wel bij elkaar :) (nee toen was er nog geen ATX 2.0)

de afstand maakt dus kennelijk ook wat uit zoals een v.d. mods al zei met het trucje met de elco (sorry nick vergeten)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

Duidelijk start piek stroom probleem. Wanneer je je neon inschakeld komt er 12 volt in maar hij moet binnen no time die 620 volt geloof ik dat je beschreef uitsturen. Dit trekt aardig wat A. Die 8,8 watt is als hij aanstaat. Het enigste oplossing die werkt is inderdaad een 100uF condesatortje dr over te zetten om de klap op te vangen. Zorg ervoor dat de ground van de neon goed geregeld is.

Save Water Drink Beer

Pagina: 1