Toon posts:

[XP] Backup gecodeerd; niet te lezen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend wilde zijn computer formateren, hij zet al zijn gegevens op een externe hardeschijf. Op èèn of andere manier met een codering/alleen-lezen. Hij formateerd zijn computer en wil al zijn backup terug zetten. Lukt niet...

Het probleem, plaatjes om het makkelijker te maken:

Als je wilt kopieren naar HDD.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loser/Fout.JPG

Als je details doet bij een bestand.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.loser/Codering.JPG

Kan je die codering uitzetten? Als je hem uitvinkt heeft het weinig zin. Volgende keer staat ie weer aan. Die carel (bij codering) te verwijderen kan ook niet en een nieuwe beheerder toevoegen ook niet.
:/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 22:38 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA te maken. Ik neem aan dat dit XP is? Dan verplaats ik je topic even met titelfix :)

Externe hardeschijf 'Coderingsdetails' > [XP] Backup gecodeerd; niet te lezen? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Oki je doet maar :), als ik het maar gefixed krijg :P.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Krijg je niet.

EFS kan je alleen terugdraaien als je je EFS recovery agent hebt opgeslagen (en daar krijg je bij het coderen een dikke vette waarschuwing voor).

Iets te snel geweest met formatteren dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
BackSlash32 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:05:
Krijg je niet.

EFS kan je alleen terugdraaien als je je EFS recovery agent hebt opgeslagen (en daar krijg je bij het coderen een dikke vette waarschuwing voor).

Iets te snel geweest met formatteren dus.
yup, I'm with stupid..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Loool, echt niet? Holy shit heeft me vriend pech :p. Ook niet met hacken of dergelijke andere recovery dingen?

Wat is EFS? Weet niet of hij dat gebruikt.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BackSlash32 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:05:
Krijg je niet.

EFS kan je alleen terugdraaien als je je EFS recovery agent hebt opgeslagen
ach komop! EFS is peanuts ;)

@TS: zoek maar eens op google... ik weet zeker dat je voldoende hits hebt...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=EFS]
[google=EFS]

Ik heb nog niet gehoord dat er zonder de oude SID met wat vage tools succesvol EFS encryptie is omzeild.

Bovendien: als het zo simpel was zou het een nogal nutteloze "beveiliging" zijn, nietwaar?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BackSlash32 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:26:
Bovendien: als het zo simpel was zou het een nogal nutteloze "beveiliging" zijn, nietwaar?
dat is het ook.
Tenzij je vriend het MS High encryption pack heeft ingestalleerd heb je al je data binnen een dag terug...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dirk-Jan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:29:
Tenzij je vriend het MS High encryption pack heeft ingestalleerd
das alleen win2k RTM en SP1 en tegenwoordig is 128bits encryptie standaard onder 2000SP2+ en XP/2003.
http://www.beginningtoseethelight.org/efsrecovery/index.php

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 12-04-2005 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is me toch een gedoe, daarmee ben je paar jaren mee bezig :(.
Hmm en dan ook nog is Engels, hoe gemeen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html

works like a charm... met zowel DESX als high encryption (AES)

[ Voor 52% gewijzigd door JackBol op 12-04-2005 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dat geprobeerd maar snap er niet veel van hoe kom je dan aan die key die is toch verloren gegaan bij het formateren. Please help.
Pagina: 1