ik krijg altijd te donkere foto's met de nikon 5000 als ik de interne flits gebruik. Ongeacht welke setting ik gebruik. Ik fotografeer dan bijvoorbeeld 's avonds in een huiskamer. Ik heb van alles geprobeerd, het lijkt of de flits niet op volle power flits, de batterij zijn goed. Welk setting moet ik gebruik op de P-stand? Of moet ik een andere setting gebruiken in combinatie met de interne flitser. Tips zijn welkom, ik heb de NL-instructie boekje in mijn bezit.
Verwijderd
Je kan proberen, mits het onderwerp enigzins stil staat om de sluitertijden wat op te hogen. Dan krijg je meer omgevingslicht binnen wat ook nog eens meer sfeer geeft, zonder dat het direct overbelicht 
edit: Althans, zo heb ik het gister geprobeerd en het werkte \o/
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 22:27 ]
[miereneukmodus]Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:23:
Je kan proberen, mits het onderwerp enigzins stil staat om de sluitertijden wat op te hogen. Dan krijg je meer omgevingslicht binnen wat ook nog eens meer sfeer geeft, zonder dat het direct overbelicht
te verlagen.
verhogen betekent een kortere sluitertijd 1/60 --> 1/125
verlagen betekent een langere sluitertijd 1/60 --> 1/30
door te verlagen belicht je de omgeving beter.
[/miereneukmodus]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[meermierengeneuk]YellowCube schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:34:
[...]
[miereneukmodus]
te verlagen.
verhogen betekent een kortere sluitertijd 1/60 --> 1/125
verlagen betekent een langere sluitertijd 1/60 --> 1/30
door te verlagen belicht je de omgeving beter.
[/miereneukmodus]
Volgens mij valt er dan meer licht op de sensor dan dat er ineens meer licht de omgeving in gegooid word als het ware.
[/meermierengeneuk]
Hogere ISO kiezen ten koste van ruis. Kun je ook custom curves laden in die 5000 zoals bij de D70? Hiemee kun je in-camera al wat bijsturen zonder dat dit ten koste gaat van je sluitertijden....
"Grandma was slow, but she was old....!!"
ik ben intussen achtergekomen dat er een sensor zit voor de flits, als je vinger voor de sensor houdt dan denk de camera dat je dicht op je onderwerp zit. dit is ook bevestigt door een ander forum-lid.
Hoe pak jij je camera vast dan als ik vragen mag
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Pagina: 1