Skystar 2 installatie-problemen

Pagina: 1
Acties:

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb vandaag een Skystar 2 pci-kaartje gekocht, en wil deze uiteraard ook installeren.
De drivers installeren lukt wel, op de foutmelding dat het geen gecertificeerde drivers zijn.
Bij het opnieuw opstarten loopt het helaas altijd mis. Windows begint op te starten, maar na een tijdje het boot-screen te zien start de pc gewoon weer op. De enige oplossing is om in veilige modus naar een vorig herstelpunt te gaan. Maar dan is de kaart natuurlijk weer niet geïnstalleerd. Ik heb de nieuwste drivers van internet gehaald, maar ook dit helpt niet.
Iemand een idee?
Ik probeer hem te installeren op een windows xp pc met alle updates, het is een p3 1 ghz, 512mb ram en 80gb harde schijf. Specs lijken me dus het probleem niet.

• ComBax
Denk dat'k het ondertussen gevonden heb. Waarschijnlijk een IRQ-conflict.
Er zat een soundblaster live, een netwerkkaart, een winfast tv-kaartje en die skystar2 in. Als'k het winfast tv-kaartje eruit haal, werkt het perfect.
Dus een conflict met het winfast-kaartje of een irq-conflict.
Zal nog wat combinaties proberen.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nog een tipje. Hier op tweakers zitten een aantal satters (inclusief mezelf), maar mijn favoriete bron van info op dit gebied is www.sat4all.com :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ComBax
MST_Morpheus schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:54:
Nog een tipje. Hier op tweakers zitten een aantal satters (inclusief mezelf), maar mijn favoriete bron van info op dit gebied is www.sat4all.com :)
Dat forum had'k inderdaad al ontdekt :)

Ondertussen wat kaartjes verhuisd en nu werkt het perfect, was dus meer dan waarschijnlijk een IRQ-conflict.

Maar toch bedankt voor het lezen en de tip :)