SSH-tunnel opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een laptop, en omdat ik op school ook graag mailtjes wil beantwoorden, loop ik tegen een probleempje aan.

Het is namelijk zo dat we thuis met Telenet werken, en dat is op school niet het geval. Nou zegt de ICT-beheerder dat ik een SSH-tunnel naar de schoolserver moet opzetten, en dat ik zo via daar kan mailen.

Maar hoe pak ik dat precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wellicht een idee om die vraag aan de betreffende ICT-beheerder voor te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar dan voel ik me zo idioot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Lekker klantvriendelijke beheerder is dat dan ook als hij niet even zegt hoe je dat precies doet. Zeker zoiemand die denkt dat iedereen ICT expert is ofzo??

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24
http://webmail.telenet.be/ :?

Of bedoel je dat je een "Relay denied" krijgt als je op school wilt mailen via smtp.telenet.be ?

Dan moet je, als je op school zit, smtp.$schoolprovider.be in je emailclient invullen, en zodra je thuis bent dit weer terugzetten naar smtp.telenet.be :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 11-04-2005 21:50 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

download putty
ssh "URL"
pine

En dan zit je in een mailprogrammma waarschijnlijk :Y)
En anders ff de sysop vragen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:49:
http://webmail.telenet.be/ :?

Of bedoel je dat je een "Relay denied" krijgt als je op school wilt mailen via smtp.telenet.be ?

Dan moet je, als je op school zit, smtp.$schoolprovider.be in je emailclient invullen, en zodra je thuis bent dit weer terugzetten naar smtp.telenet.be :)
Ik krijg inderdaad een Relay Access Denied-berichtje. Onbestelbaar.

Ik ken ook wel die webmailfunctie, maar dat is echt bagger. Tergend traag, en weinig professioneel.

Ik weet ook dat ik die server steeds kan veranderen, maar volgens mij is zo'n SSH-ding veel stoerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, om een tunnel op te zetten moet je toch wel server details nodig, op de een of andere manier moet je immers inloggen ;)

kortom, ga nog maar eens naar die "beheerder", en waarom zou je je idioot voelen? niet iedereen kan alles weten, hij heeft het ook eens voor het eerst gedaan ;) (daarnaast vind ik het juist idioot om iets aan te bieden maar verder niet helpen)
Pagina: 1