Toon posts:

probleem minidisk met DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil muziek van een dvd via de optical out opnemen met mijn minidisk maar dan geeft NO COPY weer
Iemand een oplossing

Verwijderd

Ja via de analoge uitgang opnemen, die dvd is waarschijnlijk beveiligd.
Ik heb dat ook 's gehad met gebrande cd's, die werden beveiligd door de brand-software. (cequadrat winoncd for philips cdrw..)
Toen gav m'n MD ook aan dat ie niet kon opnemen, heb het toen ook maar gewoon analoog gedaan.
..Zoveel verschil hoor je ook weer niet.. 8-)

Verwijderd

Neem de analoge uitgang, MD snapt waarschijnlijk het brabbeltaaltje van de DVD niet omdat de dvd in surround code lult en een MD aleen maar stereo kan begrijpen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jag

Ik weet wel dat minidiscs tegen kopieeren beveiligd zijn, ik denk dus dat dit ook voor DVD's geldt. Bovendien staat op die DVD mutlichannel audio, en die gaat je MD niet begrijpen.
Maar goed, de DVD kopieeren mag dus niet, dus moet ie dicht.
Als iemand het er niet mee eens is moet diegene maar ff een ICQ-tje sturen ofzo (kan je altijd doen).

Jag

• Jag

Jag

Na overleg met de adjes/mods is besloten om het toch toe te laten omdat er niet echt een kopieerbeveiliging wordt omzeild. Dit is dus wel op voorwaarde dat er analoog wordt gekopieerd. Als iemand trouwens van mening is dat iets anders verantwoordelijk is voor de "no copy" foutmelding, moet diegene dat melden.

Jag

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Metten

ik hou het graag simpel

Als het goed is kan je de digitale uitgang van je DVD speler instellen op doorgifte van een AC3/DTS signaal of een PCM (stereo) signaal. In dat laatste geval zou hij gewoon netjes moeten werken. Anders issie inderdaad kopieerbeveiligd.
Lijkt me trouwens volkomen legaal.. backup voor eigen gebruik toch? Een voorbespeelde MD kan ook digitaal gekopieerd worden net als een CD. Waarom zou het dan niet met een DVD mogen?

Verwijderd

Volgens mij geld dit ook voor normale audio cd's die je via je dvd-speler optisch naar je md wilt sturen. Moet je dan RAW of PCM selecteren???

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Maakt niet uit, je dvd speler zal vanzelf het correcte formaat doorgeven voor die muziek CD, ik gebruik RAW en dat gaat prima, maar PCM ook...

Heb wel hetzelfde probleem met DVDtjes, zou in principe de kopieer beveiliging moeten zijn want ik heb het ook met DVDtjes die gewoon stereo zijn i.p.v. DTS..

analoog is helaas de enige optie (ik zou het b.v. toch wle fijn vinden om de nieuwe muziek DVD van underworld gewoon ook op MD in de auto te kunnen draaien, ik heb dat ding gekocht dus nix illegaals aan..)

IP Rocks

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Ik durf het bijna niet te vragen: maar heb je al eens in de handleiding van je md speler gekeken wat deze mededeling betekend?

Als het betekend dat hij het signaal niet snapt: dvd speler anders instellen. Het kan nl. best zijn dat je dvd speler vrolijk een dolby digital of dts aan het weergeven is via je digital out, daar snap je md speler inderdaad niet wat van. Je zal dan je dvd speler naar stereo moeten omschakelen. Met een beetje geluk is het voldoende om gewoon in je dvd menu ipv 5.1 voor 2.0 stereo te kiezen. Maar mischien zal je een andere instelling moeten doen: Lees handleiding

In het tweede geval: Jammer dan, digitale kopie is niet mogelijk. (of je moet het via je pc gaan spelen: audio uit dvd rippen en via digi out van je soundcard naar je md sturen)

En zoals boven vermeld: Een kopie voor eigen gebruik is legaal (zelfs het kopieren van een gehuurde cd/dvd) en deze topic hoeft dan ook zeker niet op slot.

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Flink off-topic: Die DVD van Underworld is wel zo SUPERVET !!!!!

:)

Underworld in 5.1 is erg wreed.

• Jag

Jag

Een gehuurde cd/dvd koperieeren legaal:?

Als je je eigen dvd kopieert om in de auto te luisteren, dan heb je etisch gezien helemaal gelijk in mijn ogen, maar toch mag het niet volgens mij. Ik kan het fout hebben hoor, maar het is iig de policy om kopieerbeveiliging-omzeil-pogingen-topics te closen.
Ik zal eens kijken in de handleiding van mijn MD speler.

Jag

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 23:10 schreef Jag het volgende:
(.....) Bovendien staat op die DVD mutlichannel audio, en die gaat je MD niet begrijpen.
(....)

Jag
Tjah wat zeg ik nou eigenlijk?|:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarom zet je de sounds niet eerst van de VOB/AC3 om naar puur WAV (blijft digitaal toch :?).
Vervolgens kun je de WAV toch gewoon naar MD, MP3,CD or whatever porten (of outen dus).

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Tks he dat van ac3 naat stereo werkte en mijn dvd zijn niet beveiligd omdat de macrovision uitgeschakeld is.
Heb het stukje opgenomen van Gone in 60 seconds met de gt-500 ford mustang en wat geen shelby is want dat is de ford cobra
Pagina: 1