Edimax router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Hallo,

Ik heb een maand geleden een router gekocht omdat we toch maar eens internet op beide pc's moesten krijgen. Zo heb ik de Edimax BR-6104 broadband router gekocht (tot mijn spijt).

Nu is het probleem alles, niets werkt. Ik krijg nog niet 2 pc's met elkaar gekoppeld, als ik dat doe haperen de verbindingen en springen ze er om de 10 seconden uit.

Ik heb de FAQ gelezen, ik heb topic afgezocht, ik heb gegoogled, ik heb de support van edimax gevraagd (maar die is behoorlijk dood, krijg geen reactie). Dus of iemand hier mij kan helpen.

Ik heb PC1:
amd 2200+
512 DDR 2700
280 GB 2 disks (160+120)
1 onboard netwerkkaart die altijd heeft gewerkt.
Windows XP sp1

PC2:
p4 640 64-bits zooi dus
1024MB ddr3200
320GB 2X160
onboard netwerkkaart die ook werkt
Windows XP sp2
verder denk ik geen relevante dingen te melden.

Ik heb ADSL van wanadoo met een speedtouch modem wat ook gewoon werkt.

De verbindingen zijn er zo uit:

----- MODEM ------- ROUTER ( WAN POORT) ---------- vanuit hier naar beide PC´s

Alle kabels (3 stuks) zij UTP kabels A kwaliteit (2x UTP-5 1X UTP-6)

De netwerklampjes van het modem staan allemaal aan
De lampjes van PC1 haperen
De lampjes van PC2 haperen ook.

Ik heb alle mogelijke opstellingen geprobeert met kabels verwisselen.
Ook heb ik proberen in het modem te komen en die instellingen aan te passen zoals in de handleiding, maar die verbinding hapert ook.

Wat moet ik doen, heeft iemand enig idee?

[ Voor 14% gewijzigd door jannes_beterams op 11-04-2005 21:38 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

momania

iPhone 30! Bam!

Je router alleen tussen de 2 pc's :?

Waarom niet gewoon je modem direct aan de router (op de WAN aansluiting) en je pc's gewoon in de router ?

plaatje was net anders :P

Vertel ook even wat verdere specs zijn?
full/half duplex of auto mode?
uitgedeelde ip adressen
etc

[ Voor 37% gewijzigd door momania op 11-04-2005 21:33 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• jannes_beterams
momania schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:31:
Je router alleen tussen de 2 pc's :?

Waarom niet gewoon je modem direct aan de router (op de WAN aansluiting) en je pc's gewoon in de router ?

plaatje was net anders :P

Vertel ook even wat verdere specs zijn?
full/half duplex of auto mode?
uitgedeelde ip adressen
etc
Ja heb nu even aangepast.

Ik weet niet welke duplex. Waar te vinden?
Ip adressen zijn automatisch ingesteld door windows zoals dat in de handleiding stond.

[ Voor 3% gewijzigd door jannes_beterams op 11-04-2005 21:50 ]

• jannes_beterams
Verder niemand?

Ik heb naar duplex gekeken die staat op half.....

Edit/// En nu op half, maar hij doet nog niet veel meer.

Ik had hem gister avond wel even met 1 pc 1 internetverbinding hij hield het 2 seconde vol en dan geeft hij weer aan dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten.

[ Voor 64% gewijzigd door jannes_beterams op 12-04-2005 13:32 ]

Verwijderd

Wat ik me afvraag, heb je het mac adres van je modem wel gecloned in je router ? Dat is namelijk het enigste wat er moet gebeuren om je router aan het werk te krijgen op je bestaande modem, meer niet. Ik gebruik zelf al jaren Edimax routers en nog nooit ergens last van gehad :)

• jannes_beterams
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:35:
Wat ik me afvraag, heb je het mac adres van je modem wel gecloned in je router ? Dat is namelijk het enigste wat er moet gebeuren om je router aan het werk te krijgen op je bestaande modem, meer niet. Ik gebruik zelf al jaren Edimax routers en nog nooit ergens last van gehad :)
Oke, dat heb ik gedaan althans geloof ik.

Maar de router werkt ook niet zonder modem dus tussen 2 PC's

Verwijderd

Staat je DHCP server wel enabled ? Kun je ook pingen naar je router vanaf beide pc's ? In cmd : Ping 192.168.2.1

Probeer de router anders eens bij een ander uit. Je kan ook ff proberen je router een reset te geven, staat in de gebruiksaanzijzing hoe het moet, met het knopje achter op je router. Als dat gedaan is dan alleen ff je Mac adress klonen, van de netwerkkaart waarmee je aangemeld ben bij je provider, dan moet ie het gewoon doen. Doe dan de quick setup wizard, daar kloon je je mac adres, ff saven, en klaar. Daarna kun je checken in je router, onder status, WAN/MAC adress, of ie inderdaad je Mac adres gekloned heeft. Zoja, dan moet ie het gewoon doen, zo niet, dan doe je toch iets fout denk ik.

• jannes_beterams
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:50:
Staat je DHCP server wel enabled ? Kun je ook pingen naar je router vanaf beide pc's ? In cmd : Ping 192.168.2.1

Probeer de router anders eens bij een ander uit. Je kan ook ff proberen je router een reset te geven, staat in de gebruiksaanzijzing hoe het moet, met het knopje achter op je router. Als dat gedaan is dan alleen ff je Mac adress klonen, van de netwerkkaart waarmee je aangemeld ben bij je provider, dan moet ie het gewoon doen. Doe dan de quick setup wizard, daar kloon je je mac adres, ff saven, en klaar. Daarna kun je checken in je router, onder status, WAN/MAC adress, of ie inderdaad je Mac adres gekloned heeft. Zoja, dan moet ie het gewoon doen, zo niet, dan doe je toch iets fout denk ik.
Bedankt voor dit, ik ga het vanavond meteen uitproberen, moet nu werken.

• jannes_beterams
Helaas,

Het wil niet helpen.

Ik ben het ding zat heb rma opgevraagd en stuur hem mooi terug

TIP:

Koop geen edimax :r ;( :Z

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

jannes_beterams schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:59:
Helaas,

Het wil niet helpen.

Ik ben het ding zat heb rma opgevraagd en stuur hem mooi terug

TIP:

Koop geen edimax :r ;( :Z
Zoeken op 6104. Ik heb ook zo'n ding gehad :r.

LinkedIn WoT Cash Converter

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

geheel onduidelijk lijkt me nog;

ip-adres, gateway, dns, pingen etc. van(af) PC1 en OC2.

post eens de resultaten (beide PC's) van het ipconfig /all commande in je dos-box.

definieer 'happeren'; valt de verbinding weg :? wekt het internet niet meer :? is het even traag :? is het tijdelijk :? hoe los je het op (reboot :?) :?

[ Voor 33% gewijzigd door aardbeix15 op 19-04-2005 11:13 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dit is een hardware probleem, ik heb er ook nog 1 liggen waarvan 1 LAN poort het maar goed doet, de andere 3 hebben idd een "knipperlicht relatie" *, en de support van Edimax zuigt (geen of onzinnige reply's op email).

*knipperlicht relatie = netwerk online...offline...online...offline..etc.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• jannes_beterams
Gutteguttegut schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:17:
Dit is een hardware probleem, ik heb er ook nog 1 liggen waarvan 1 LAN poort het maar goed doet, de andere 3 hebben idd een "knipperlicht relatie" *, en de support van Edimax zuigt (geen of onzinnige reply's op email).

*knipperlicht relatie = netwerk online...offline...online...offline..etc.
Ja, ik heb dat bij alle 4.

En voor de duidelijkheid, ik heb alles geprobeerd (ping liep dood eerst, toen 0ms :S )
Ik kom niet eens meer in de config op de router zelf...... omdat de verbinding niet stabiel is.
En die e-mail support van edimax is niets.

Ontevreden klant dus }:O

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

jannes_beterams schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:57:
[...]

Ja, ik heb dat bij alle 4.

En voor de duidelijkheid, ik heb alles geprobeerd (ping liep dood eerst, toen 0ms :S )
Ik kom niet eens meer in de config op de router zelf...... omdat de verbinding niet stabiel is.
En die e-mail support van edimax is niets.

Ontevreden klant dus }:O
Als je kunt snel omruilen en anders helaas....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb ook zo'n 6104 staan hier. Gebruik em tegenwoordig enkel als switch, het routen laat ik al weer een hele poos over aan een linux doos die dat een stuk beter doet.
Ik heb sinds een tijdje ook het vreemde effect dat een van de aangesloten pc's steeds aangeeft dat de netwerkkabel niet is aangesloten (knipperlicht verbinding idd). Vreemde is dat als ik van poort ruil met een andere pc, die andere pc het gewoon doet, en de haperende pc nog steeds hapert op een poort die het met andere pc prima deed 8)7. Kabel en netwerkkaart al vervangen: geen effect. Ook ander pci slot helpt niet. Kijk, een kapot poortje, een kapotte kabel of een overleden NIC daar kan ik iets mee, maar dit slaat echt alles. Binnenkort eens een switch van een maat van me lenen, kijken of dat dat iets oplost.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 20-04-2005 16:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had eerst twee poorten van de vier tot mijn beschikking, na een firmware upgrade 4. Alleen loopt ie regelmatig vast omdat 1 user van P2P gebruik maakte en kon ik minimaal eenmaal per dag dat ding resetten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb ooit eens van een verkoper van mycom gehoord dat er een edimax serie was met brakke voedingen! Hij gaat dan wel aan, alles lijkt te werken maar hij doet het toch niet. Bij een serie later zat een iets zwaardere voeding en die zouden het perfect moeten doen...

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Gutteguttegut schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:13:
[...]
Als je kunt snel omruilen en anders helaas....
gewoon garantie, als een vervangd model/firmware update het ook niet doet gewoon vragen om een vervangd product (ander type/merk) en anders geld. Kost een beetje overtuigingskracht maar je moet je echt niet laten afschepen, het product werkt niet naar behoren punt uit.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:52

d0s

sssst

kheb ook een edimax, werkte in het begin ook haperend en slecht, zelfs naar resets en opnieuw mac adres clonen...

firmware upgrade .. sindsdien werkt hij al zeker 1 jaar vlekkeloos!

dus.. heb je al een firmware upgrade geprobeerd ?

• jannes_beterams
d0s schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:20:
kheb ook een edimax, werkte in het begin ook haperend en slecht, zelfs naar resets en opnieuw mac adres clonen...

firmware upgrade .. sindsdien werkt hij al zeker 1 jaar vlekkeloos!

dus.. heb je al een firmware upgrade geprobeerd ?
Waar kan ik die krijgen en is dat riskant?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:07:
Ik heb ook zo'n 6104 staan hier. Gebruik em tegenwoordig enkel als switch, het routen laat ik al weer een hele poos over aan een linux doos die dat een stuk beter doet.
Ik heb sinds een tijdje ook het vreemde effect dat een van de aangesloten pc's steeds aangeeft dat de netwerkkabel niet is aangesloten (knipperlicht verbinding idd). Vreemde is dat als ik van poort ruil met een andere pc, die andere pc het gewoon doet, en de haperende pc nog steeds hapert op een poort die het met andere pc prima deed 8)7. Kabel en netwerkkaart al vervangen: geen effect. Ook ander pci slot helpt niet. Kijk, een kapot poortje, een kapotte kabel of een overleden NIC daar kan ik iets mee, maar dit slaat echt alles. Binnenkort eens een switch van een maat van me lenen, kijken of dat dat iets oplost.
Nou een andere switch hielp dus niet. Ander merk netwerk kaart (intel pro/100 ipv de twee 3coms die ik had geprobeerd) werkte wel. Die 3coms gooiden gewoon zoveel meuk het netwerk op dat die edimax gewoon die poort dichtgooide ofzo. Prolly dus combi 3com en mobo ofzo, maar wel vreemd dat et al een tijd goed gedraaid had.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:52

d0s

sssst

jannes_beterams schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:56:
[...]

Waar kan ik die krijgen en is dat riskant?
Gewoon op de website ;)
kun je zelf doen via het router menu.. als je er lang genoeg in kunt blijven natuurlijk

edit: niet riskant

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 20-04-2005 21:54 ]

Pagina: 1