Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[info] msupdt32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo...

ik had vanmorgen een computer met een w32.spybot.worm virus....
deze heb ik met veel moeite uit de computer weten te halen... maar nu komt de computer steeds met een msupdt32.exe toepassingsfout.
ik weet niet precies wat hij hier mee precies bedoelt.
de foutmelding ziet er als volgt uit:
De instructie op 0x74673b60 verwijst naar geheugen op 0x74673b60. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

klik op ok om prog. te beeindigen.

ik heb het geheugen getest met memtest32 maar er zaten geen fouten in.

wat houd dit in en wat kan ik er tegen doen?

graag hulp hierbij...

alvast bedankt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is eerder iets voor Beveiliging & Virussen, ik verplaats je topic daar dan ook maar naar toe. ;)

Verder, Google vindt helemaal niets over dat bestand. Scan het eens op Jotti's online malware scan? :)

edit:
En nu ook echt naar BV. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 11-04-2005 21:08 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het verkeerd plaatsen.

ik heb zoals ik normaal altijd doe, alles wel zo'n beetje gegoogled, maar kom maar zeer weinig resultaat tegen. en als ik wat gevonden heb is het een pagina die ik niet kan lezen/verstaan.
de w32.spybot.worm is al uit de computer, dus die valt niet meer lastig.

als ik het bestand verwijderd van het systeem, kom er om de paar minuten een foutmelding met c:\windows\system32\autoexec.nt. het lijkt of deze met elkaar te maken hebben... maar als ik hem opent staat er niks in wat te maken heeft met msupdt32.exe.
het is vreemd, en zeer vervelend.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Zijn de beide files Windows systeemfiles?
Wat staat er bij de Eigenschappen van de file wie de uitgever is? Indien er niets staat zijn ze verdacht.

Je kunt ze hier bij Jotti uploaden en laten besnuffelen door een aantal scanners.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:36:
Zijn de beide files Windows systeemfiles?
Wat staat er bij de Eigenschappen van de file wie de uitgever is? Indien er niets staat zijn ze verdacht.

Je kunt ze hier bij Jotti uploaden en laten besnuffelen door een aantal scanners.
ik kon deze site nog niet... maar hier word mij dit vermeld:

POSSIBLY INFECTED/MALWARE (Note: this file has been scanned before. Therefore, this file's scan results will not be stored in the database) (Note: this file was only flagged as malware by heuristic detection(s). This might be a false positive. Therefore, results of this scan will not be stored in the database)

dat hij bij hun in de databases staat, wil natuurlijk al wel wat zeggen.
maar als ik deze zin lees, lijkt het me niet een kwaadaardig bestand te zijn. maar telkens als je het bestand verwijderd komt hij binnen 10 minuten weer terug. dus ik ging het register doorzoeken naar dit bestand en de betreffende key verwijderd... maar nog steeds blijf het pokke bestand terug komen.

volgens mij is het geen virus of trojan, maar iets van ad-aware achtig iets.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zou je het overzicht van de resultaten van de virusscanners hier ook nog even willen posten? 1 van de virusscanners flagde het bestand namelijk met een omschrijving, en die omschrijving kan je al 1 stap dichter bij het oplossen van het probleem brengen. :)

[ Voor 47% gewijzigd door pasta op 11-04-2005 22:21 ]

Signature

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Als een file terugkomt kan er een helper zijn. Deze helper kun je op het spoor komen als je het register doorzoekt met "msupdt32.exe". ALs die er is kan het nuttig zijn eerst de helper te wissen.

Let er ook op bestanden soms zijn eigen registersleutels bewaakt. Tea Timer van Spybot laat het zien als een runsleutel weer wordt teruggezet.

Verwijderd

Topicstarter
helaas ben ik niet meer bij die computer waar het probleem om zit. ik zal aan hem vragen of hij spybot wilt installeren.
ik ken het programma, en gebruik het op mijn eige pc ook. maar het is nogal een computer noob die totaal geen idee heeft wat hij moet doen als hij een melding krijgt. maar kan wel proberen.

de virusscanner (norton antivirus 2003 updated) vind helemaal niks in het systeem. maar ik heb ook het idee, (maar niet naar kunnen kijken), het die virusscanner brak is :S.

het is b.t.w. geen windows systeem file.

ik zal proberen hem dingen uit te laten voeren, en hopen dat ie mij resultaten kan posten.

bedankt jullie voor het verder opweg helpen.
Pagina: 1