Edimax BR-6104PK USB Printer

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb nu dus een Edimax BR-6104KP gehaald omdat ik er gek van werd dat mijn ene PC altijd aan moest zijn als iemand wilde internetten of printen in huis.

Nu heb ik de PC's aangesloten en het werkte zo goed als gelijk, tot zover gelukkig met het ding.
Dan wil ik mijn HP Psc 2410 Photosmart All-in-one printer op de printserver die in de Edimax router zit aansluiten....
dat werkt dus niet, als ik de printer aansluit op de router gaat het USB1 lampje ook niet branden.

Ik las dus ergens dat in de Firmware versie 1.96 een fout zat waarom het niet werkte. Ik dus een nieuwe firmware zoeken, uiteindelijk een experimentele gevonden met leuke verbeteringen enzo (zoiets wil je altijd hebben) en erop geflashed .... router kapot.

Ik terug naar de winkel router omgeruild voor dezelfde maar dan weer heel. en gewoon de originele nieuwe firmware 2.07 erop geflashed. Doet die tering printer het nog steeds niet.

Ik heb dus de software van de printer geinstallerd (die eigenlijk alleen installeerd als je printer is aangesloten en wordt gedetecteerd) geinstalleerd door de printer op mijn PC aan te sluiten en te installeren. Vervolgens de printer in de router te stoppen en de printerpoort aan te passen naar de virtuele router printerpoort.

Ik wil dus een testpagina afdrukken, en je raad het al ... helemaal niks.

Dit lijkt mij niet goed, en ook denk ik dat het lampje op de Router zou moeten branden als ik mijn printer dus aan zou sluiten. Iemand enig idee wat dit kan zijn????

[ Voor 1% gewijzigd door GWD op 11-04-2005 22:08 . Reden: het is een BR-6104KP en niet een PK ]

Never really found a place that I call home...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zit er niet ook een gewone printerpoort op die router? Ik heb precies zo'n zelfde situatie gehad bij een oom van me (maar dan op een asus WL500G), en daar kwam het doordat die printer functie alleen werkt met printers die op de parallelle poort van de router zitten. De usb poort was daar puur voor webcams of USB-storage.

In dat geval heb je dus vette pech, omdat die all-in-one dingen alleen USB hebben.

Volgens deze pagina wordt jou type printer alleen ondersteund via parallelle link:

http://www.edimax.nl/html/english/products/BR-6104KP.htm

Alleen zie ik daar in een lijstje weer staan dat ie alleen usb poorten heeft :?
Nou is dit wel van de 6104KP, ipv PK wat jij noemde, maar op PK kan ik niks vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 11-04-2005 20:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GWD
Orion84 schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:36:
Zit er niet ook een gewone printerpoort op die router? Ik heb precies zo'n zelfde situatie gehad bij een oom van me (maar dan op een asus WL500G), en daar kwam het doordat die printer functie alleen werkt met printers die op de parallelle poort van de router zitten. De usb poort was daar puur voor webcams of USB-storage.

In dat geval heb je dus vette pech, omdat die all-in-one dingen alleen USB hebben.

Volgens deze pagina wordt jou type printer alleen ondersteund via parallelle link:

http://www.edimax.nl/html/english/products/BR-6104KP.htm

Alleen zie ik daar in een lijstje weer staan dat ie alleen usb poorten heeft :?
Nou is dit wel van de 6104KP, ipv PK wat jij noemde, maar op PK kan ik niks vinden.
ow haha ik bedoelde dus de KP... en inderdaad er zitten alleen USB poorten op. IK snap d'r echt niks van, er staat trouwens op hun website zie ik net dat voor de BR-6104 de Firmware 0.59 de meest stabiele is maar op die van mij zat standaard dus de 1,96 versie en is de nieuwste de 2.07 dus ik snap ook niet echt of dat nou relevant is.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

br-6104 is de gewone router, zonder printserver enzo, die hebben waarschijnlijk compleet andere software (en dus ook andere versies).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Niet dat dit heel veel toevoegt aan het topic, maar als reactie op Orion84: de Asus WL500g werkt prima met een USB printer. Heb hem zelf ook, en mijn HP930C werkt gewoon via de USB uitgang.

• GWD
Hmm, als ik een andere driver installeer voor de printer, iets algemeens als een HP 550c kan ik wel printen.... alleen het scannen, de cardreader, LCD monitor enzo werken dan nog steeds niet :(

Heb net even een mail gestuurd naar Edimax met het hele probleem, maar hardware fabrikanten kennende zullen die ook niet echt met een relevante oplossing komen.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

HetBiggie schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:45:
Niet dat dit heel veel toevoegt aan het topic, maar als reactie op Orion84: de Asus WL500g werkt prima met een USB printer. Heb hem zelf ook, en mijn HP930C werkt gewoon via de USB uitgang.
Hmm, ok, dan zal dat afhankelijk zijn van de printer ofzo, misschien ook veroorzaakt door het feit dat het eeen all-in-one was.
GWD schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:49:
Hmm, als ik een andere driver installeer voor de printer, iets algemeens als een HP 550c kan ik wel printen.... alleen het scannen, de cardreader, LCD monitor enzo werken dan nog steeds niet :(

Heb net even een mail gestuurd naar Edimax met het hele probleem, maar hardware fabrikanten kennende zullen die ook niet echt met een relevante oplossing komen.
Mja, het is ook een printerserver, voor scanners etc. bestaan die mogelijkheden toch ook helemaal niet? Of kon jij voorheen die scanner via het netwerk benaderen toen hij nog aan een pc hing :?

• GWD
Orion84 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 07:22:
[...]

Hmm, ok, dan zal dat afhankelijk zijn van de printer ofzo, misschien ook veroorzaakt door het feit dat het eeen all-in-one was.

[...]

Mja, het is ook een printerserver, voor scanners etc. bestaan die mogelijkheden toch ook helemaal niet? Of kon jij voorheen die scanner via het netwerk benaderen toen hij nog aan een pc hing :?
Nope, dat kon niet ... maar de printer geeft offline aan als ik hem in dat ding plug ..en dat deed hij voorheen via het netwerk niet.....

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb deze router zelf ook installed bij iemand :)

Enkel het printen werkt op die dingen, je kan er simpelweg niet mee scannen of wat dan ook. Je moet de printer installen als een lokale printer bij je Configuratischerm. Zodra je dat heb gedaan ff de poort aanpassen naar de Edimax printer server poort en dan werkt ie.

Helaas werken de ander functies van je printer niet :(

Xbox Live ID:Notna8310

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Notna schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:48:
Heb deze router zelf ook installed bij iemand :)

Enkel het printen werkt op die dingen, je kan er simpelweg niet mee scannen of wat dan ook. Je moet de printer installen als een lokale printer bij je Configuratischerm. Zodra je dat heb gedaan ff de poort aanpassen naar de Edimax printer server poort en dan werkt ie.

Helaas werken de ander functies van je printer niet :(
Even dit topic schoppen, aangezien ik hetzelfde probleem heb.
En welke printer heb jij werkend gekregen?
Heb zelf een HP Photosmart 7760 en die werkt helaas neit met deze printserver, de vorige printer wel: HP Photosmart 7350.
Iemand anders misschien nog een idee?

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een oud topic.....

Maar eh, werkt deze router nou wel met de PSC 2410??

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En heb je naast het omhoogkicken van dit topic daar al eens goed naar gezocht :?

Dat je een bestaand topic kickt is nog tot daaraan toe, maar dan nog zou het fijn zijn dat je daar wel enige eigen inzet voor doet. :)

Een simpele vraag met "doetie ut nou wel of niet" valt IMO niet onder eigen inzet.. Bel of mail de fabrikant, of 'google je rot' :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.