[Drivers] Nvidia Geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11
Ik heb een Asus V7700 videokaart met een Geforce 2 GTS chipset en ik heb problemen met de "nieuwere" Detonator drivers. Ik weet niet precies waar het aan ligt, de chipset, de driver of de games, maar in sommige spellen (variërend van oud tot redelijk recent) doen zich allemaal vreemde grafische problemen voor met iedere Detonator driver na versie 61.77. In bijvoorbeeld Thief en Thief 2 zijn sommige textures niet zichtbaar (voornamelijk die van NPC's) en in een meer recente game Blitzkrieg zijn alle unit textures wit. Er zijn nog een aantal games waar deze problemen zich voor doen, maar alleen met een driver die jonger is dan versie 61.77.

Nu heb ik niet de illusie dat een nieuwere Detonator driver de performance van deze kaart nog significant zal verbeteren, maar ik vind het een vreemd verschijnsel. De Detonator drivers horen voor zo ver ik weet volledig backwards compatible te zijn met alle Geforce kaarten (zelfs TNT2 geloof ik) en DX versie's. In de release notes van de nieuwere drivers kan ik geen schokkende veranderingen vinden.

Kent iemand dit probleem? Het lijkt me sterk dat het aan de software (games) in kwestie ligt aangezien dit probleem zich in een behoorlijk aantal games voordoet van verschillende generaties.

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 15:36
Ik had laatst een soortgelijk verschijnsel met Railroad Tycoon 3. Het landschap was zichtbaar maar alle gebouwen waren wit :(
Dit probleem deed zich voor met een driver versie ergens in de 66.x.x

Bij mij was het trouwens een GeForce2 MX400. Voor mijn gevoel had ik toch redelijk recente drivers maar ik heb toch maar even de laatste gescoord bij nVidia (versie 71.x.x, toen nog maar enkele dagen oud) en daarmee was het probleem opgelost.

Ik weet niet welke versie van de driver jij momenteel gebruikt maar wellicht helpt dit je verder...

Verwijderd

Met Geforce2xxx kaarten heb ik persoonlijk altijd de beste performance gehad met oudere drivers (pre 1x). Natuurlijk speelde hierbij wel de rol dat ik dat deed op een socket7 platform ;)
Test anders eens gewoon wat verschillende driver versies (en vergeet de detonator destroyer niet).

• Kwistnix
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:42:
Met Geforce2xxx kaarten heb ik persoonlijk altijd de beste performance gehad met oudere drivers (pre 1x). Natuurlijk speelde hierbij wel de rol dat ik dat deed op een socket7 platform ;)
Test anders eens gewoon wat verschillende driver versies (en vergeet de detonator destroyer niet).
Dat heb ik gedaan. Ik ben in het nvidia archief (http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html) gedoken en heb drivers van ergens in de 5x.xx tot versie 71.84 getest. De driver met de beste compatibiliteit (performance heb ik niet naar gekeken) was 61.77.
Hierbij heb ik voor volledige zekerheid een schone image gebruikt van Windows XP.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Ik heb ook een tijdje een geforce 2 gehad, met de oude drivers die van de fabrikant meegleverd kreeg. Ik weet niet welke dat waren maar het zullen wel hele oude zijn geweest. Daar had ik nooit problemen mee kon bv gewoon nfsu of vice city spelen (op lage graphics natuurlijk, maar toch). Dus ik zou als ik jou was maar eens een paar oude drivers opsporen en die proberen.

BF2 stats

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Ik gebruikte voor mijn GF 3 ti200 altijd de 45.xx drivers, die gaven altijd goede prestaties. De drivers erna heb ik wel geprobeerd maar ben toch altijd bij die blijven hangen. Omdat er volgens mij na die drivers toch niks meer voor die kaart verbeterd werd. Bij jou zal dit ook wel het geval zijn, het wordt zelfs slechter blijkbaar de ondersteuning voor je oude GTSje.

Hallo

• Kwistnix
TrippleSix schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:28:
Ik heb ook een tijdje een geforce 2 gehad, met de oude drivers die van de fabrikant meegleverd kreeg. Ik weet niet welke dat waren maar het zullen wel hele oude zijn geweest. Daar had ik nooit problemen mee kon bv gewoon nfsu of vice city spelen (op lage graphics natuurlijk, maar toch). Dus ik zou als ik jou was maar eens een paar oude drivers opsporen en die proberen.
Problemen heb ik nu, voor zover ik weet, niet meer met deze driver versie (61.77). Oudere detonators gaven soms wel wat kleine probleempjes, maar de meegeleverde driver heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd. Het gaat mij voornamelijk om de compatibiliteit van de nieuwere detonators en waarom deze niet goed werken terwijl dat wel zou moeten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen oplossing voor je maar ik heb de 6x.xx serie gewoon gebruikt voor mn oude Geforce2 en dat werkte verder perfect :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je kan denk beste oudere drivers pakken, die zijn meer 'speciaal' voor jouw video kaart (nieuwere waren er nog niet of minder)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1