7NJS start niet meer op na spontane reboot (Digidoc code 26)

Pagina: 1
Acties:

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:27
Sinds zaterdag ik heb ik een probleem met, volgens mij de
Videokaart/AGP-slot op het moederbord.

Want na een x aantal uren doen eerst de muis en het toetsenbord het niet
meer, hierna word het scherm zwart (DigiDoc geeft error code 26 wat duidt op een probleem met de grafische kaart.) en word de computer opnieuw opgestart.
Dit lukt vervolgens niet. Hierdoor moet jezelf het systeem herstarten
waardoor het zelfs windows niet meer kan booten (DigiDoc geeft error code C1 wat duidt op een probleem met het geheugen).

Want kan het probleem hiervan zijn? Vanavond ga ik het systeem met een
andere videokaart testen om kijken of het probleem zich hierbij ook voor
doet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
=========================================================
Specificaties (2 jaar oud):
- Chaintech 7NJS Zenith BIOS versie 14-04-2003
- AMD Athlon XP 2200+
- 512 MB DDR PC2700 TwinMos
- Maxtor 80GB 7200rpm 8MB cache IDE
- Pioneer DVD 16x40x
- MSI GF4 Ti4200 128MB AGP 8x
- Creative SB 5.1 live! bulk

- Windows XP prof. met SP2
=========================================================

Ik hoop dat ik hierbij voldoende informatie heb geven.

Vanavond ga ik nog ff testen met:
  • Memtest
  • PowerMax
  • Ubuntu Live
[edit]
Ik heb Memtest niet volledig kunnen uitvoeren omdat de pc hier weer een reboot kreeg. Op dit moment kan ik ook de pc niet meer aanzetten, het power lampje gaat eventjes aan en gaat dan weer uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Brickman op 11-04-2005 21:18 . Reden: Meer info ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gaan de ventilatoren en led'jes ook niet aan wanneer je weer probeert je computer aan te zetten? Dan kan het namelijk kortsluiting zijn. Haal het moederbord eens uit de kast en installeer alles even opnieuw.

Ziet het moederbord er nog fris uit? Lekkende condensatoren (die cilinders) kan ook een oorzaak zijn. Er komt dan een bruine zooi uit of ze staan bol.

Het lijkt op een brak mobo, maar een andere voeding kun je ook nog proberen. Wat zit er nu in?

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 11-04-2005 21:18 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Brickman
Der zit nu een no-name 300 Watt voeding in.

Condensatoren lekken niet. Daar heb ik al nagekeken.

Ik heb vanmorgen al een aantal pci kaarten er uit gehaald + de uitbreidingskaarten van de onboard audio.

Heb tevens een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar ik het moederbord heb gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Brickman op 11-04-2005 21:24 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het geheugen kun je ook in een ander systeem testen, als je hiertoe de mogelijkheid hebt.

Cache geheugen van de processor kun je ook testen met memtest86, dit doet memtest86 namelijk bij Test5.

Als dit allemaal goed is, dan blijft het moederbord over...

• Brickman
Dan zal ik morgen eens verder gaan kijken.

Heb hier nog 2 systemen staan om op te kunnen testen.

Verwijderd

dat is een defect moederbord, heeft waarschijnlijk een klap stroom gekregen, pc wel geaard? Ik herken het probleem, en bij mij ging het powerled ong 7 sec ann en dan weer 7 sec uit, en toen ik de kast aanraakte kreeg ik mie daar toch een opdonder, nu een eigen draadje aangelegt naar de radiator :Y), nieuw mobo erin en gaan met die banaan, niets anders was gelukkig kapot

• Brickman
Het gekke van dit verhaal is dat ik morgen de pc weer gewoon op kan starten en weer < 3 uur kan computeren voordat ik deze problemen weer krijg.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hitte zal het ook wel niet zijn... Een thermisch beveiligde voeding ofzo, 't is maar een wilde gok.

Ventilatie genoeg?

• Brickman
Heb de kast op dit moment opstaan.

Thermische beveiliging weet ik niet of dat op de voeding zit.

[ Voor 35% gewijzigd door Brickman op 11-04-2005 22:12 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 13:20
Ik heb dit bord ook en bij mij moet de cpu voltage 2 standjes hoger als dat er aangegeven staat voor de processor(1.7V ipv 1.65V). Daarna heb ik nooit meer problemen gehad. Mijn gigabyte met dezelfde nforce 2 heeft dit euvel trouwens ook.

• Brickman
Kan iemand mijn een foto sturen hoe je CN1A (Power/Reset/SPK...) moet aansluiten?

Bij voorbaat dank.

Ik heb vandaag de hele pc uitgebouwd en opnieuw geprobeerd. Maar dit leidde tot hetzelfde probleem. (PC starte nog niet eens op.)

• Brickman
Het de pc nu aangesloten zitten op een andere voeding en doet het tot nu toe heel redelijk.

Pagina: 1