Toon posts:

apple store beweert geen us-versie pb te kunnen leveren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst (anderhalve maand geleden) een 12 inch powerbook bij de apple store in A´dam besteld, met nadruk gevraagd naar de us-versie omdat ik dat toetsenbord fijner vind werken. Prima, geen probleem, totdat ik maar niks hoor van de store. Dus ik bel ze terug, blijkt dat ze de order hebben geannuleerd (zonder mij daarvan op de hoogte te stellen), omdat ze deze niet kunnen leveren.

Dat lijkt me nogal stug, als ik het wel op apple store op internet kan bestellen. Alleen wil ik dit niet via internet bestellen omdat ik in de store een speciale korting krijg en niet op internet. Weet iemand een andere store die dit wel kan leveren of eventueel een andere oplossing?

Alvast bedankt!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:10
Wat mag die 'speciale' korting dan wel in houden?

Lekker!

Verwijderd

Er stond hier laatst een verhaal van iemand die had hetzelfde probleem in de Internetshop. Besteld met US keyboard, later opgebeld/gemaild (weet niet meer) om met een Nederlands toetsenbord te mogen leveren. Het komt op mij over als een verhaal wat helaas vaker voorkomt. Ik zou zelf ook absoluut een US toetsenbord willen. Geen US keyboard? Dan ook geen Powerbook.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:26:
Er stond hier laatst een verhaal van iemand die had hetzelfde probleem in de Internetshop. Besteld met US keyboard, later opgebeld/gemaild (weet niet meer) om met een Nederlands toetsenbord te mogen leveren. Het komt op mij over als een verhaal wat helaas vaker voorkomt. Ik zou zelf ook absoluut een US toetsenbord willen. Geen US keyboard? Dan ook geen Powerbook.
Toen ik m'n PB ging kopen had ik naast wat andere BTO opties ook gevraagd voor een US toetsenbord. Toen ik 'm op kon halen was ik helemaal blij maar eenmaal thuis gekomen zat er een NL toetsenbord in. Ik had er verder niks meer aan gedaan omdat ik niet nog langer wou wachten en op de bon stond vreemd genoeg ook niet dat ik een US toestenbord had als BTO. Misschien waren ze het vergeten door te voeren? Erg jammer. Ik kan niet zo goed wennen aan die lange enter knop.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb het ook geprobeerd, maar tegen mij zijden ze al dat het heel erg moeilijk zou worden om een US layout te leveren. Ik heb nou maar genoegen genomen met NL indeling, maar aan die enter raak je wel gewend, je moet gewoon een stuk precieser rammen.

Zelf het toetsen bord vervangen gaat ook niet zo makkelijk aangezien het toetsenbord niet zo makkelijk los komt als bij de iBooks.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb voor een kennis een Apple Powerbook met een -Zweeds- toetsenbord geregeld. Dit is (met een hoop moeite) gelukt bij Apple Store HJS in Den Haag. Apple zelf (telefonisch) gaf aan dat ze deze alleen in Zweden konden afleveren (?). Bij HJS was het wel moeilijk, maar via een andere leverancier (denk ik) toch mogelijk. Vandaag is hij afgehaald, en inderdaad met Zweeds toetsenbord (en boekjes, doos, etc ;))

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
iPodje schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:02:
Wat mag die 'speciale' korting dan wel in houden?
dat is het geheim van de smid ;-) kan ik helaas niets over vertellen

maar wat ik zo raar vind, is dat ze eerst wel met alles akkoord gaan, en vervolgens de hele bestelling annuleren zonder daar mij van op de hoogte te stellen.
Kijk, ik heb die pb vrij snel nodig, dus ik kan niet lang meer wachten, maar toch heb ik liever een US versie. Moeilijk :(

wat is er overigens anders aan dat Zweedse type?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 00:37 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:36:

wat is er overigens anders aan dat Zweedse type?
Voornamelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hermessoft.com/newproject/keyboards/kbd/sweden1.gif

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor zover ik weet zou in Nederland de Nederlandse Apple toetsenbordindeling en de intrnationaal Engelse Apple toetsenbordindeling zonder problemen te verkrijgen moeten zijn. De US keyaboards zij iig voor zover ik weet altijd goed te herkennen aan hun uitgeschreven "shift" opdruk, enter is anders en er zijn geloof ik nog wat verschillen, maar daar is het nu te laat voor.

Verwijderd

De Enter toets en de plaats van de backtick\tilde is het grootste verschil. Op een Amerikaans toetsenbord zit dit voor veel mensen logischer.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.pbfixit.com/ca..._14_Keyboards_page_1.html

't kost je alleen wat :) Maar op die manier heb ik nu in m'n pbook G3 ook een US tobo zitten. Niet zozeer omdat ik dat liever heb dan de NL versie (is wel zo) maar gewoon omdat die NL versie ehm.. plakkerig is geworden na een incident met ijsthee.

Overigens vind ik 't ook vreemd en irritant dat ze niet gewoon een US tobo kunnen leveren hier.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 12-04-2005 08:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
toetsenbord zou je ook zelf kunnen bestellen ;)

PSN: djmurcielago

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

En wat is het nut van de 'speciale korting' dan nog?
Op deze manier zou hij ongeveer even duur uitkomen als wanneer hij gewoon op de site bestelt.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:59:

Dat lijkt me nogal stug, als ik het wel op apple store op internet kan bestellen. Alleen wil ik dit niet via internet bestellen omdat ik in de store een speciale korting krijg en niet op internet. Weet iemand een andere store die dit wel kan leveren of eventueel een andere oplossing?
Ik wist trouwens niet dat je een VS toetsenbord op de (Nederlandse) Apple Store-website kunt bestellen.

Verwijderd

Ik heb ook al in een eerdere thread hierover gepost toen ik mijn powerbook ging bestellen; ze konden alleen internationaal engels en nederlands leveren. Nu valt mij dat nl keyboard trouwens heel erg mee, ik was er in no-time aan gewend en je hebt een toets extra ;)

Maar het blijft een raar verhaal; zeker omdat alle BTO's sowieso uit china komen en je maakt mij niet wijs dat ze in de fabriek waar de powerbooks worden gebouwd niet alle keyboards op voorraad hebben.

Ik vermoed dat het eerder een limitering in hun order-systematiek is. Dat de NL-store ook echt alleen NL-keyboards kan bestellen ofzo. Maar dan nog... 't blijft suf. Als je hier een laptop wil kopen met een chinees keyboard moet dat toch gewoon kunnen?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:06:
Als je hier een laptop wil kopen met een chinees keyboard moet dat toch gewoon kunnen?
Helemaal mee eens!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Zie ook:

PowerBook Keyboard

Ik heb ook al pissig met de Store gebeld aangezien ze niet melden wat die 'internationale' indeling nou is (en ik er van uit ging dat dat US was) en alle foto's op de (nederlandse) site van een PB met US toetsenbord zijn :( Maar volgens de Store was het leveren van een US toetsenbord onmogelijk. Kon wel een US toetsenbord bestellen via een Apple dealer maar dan betaal je weer een hoop extra en heb je een PB toetsenbord over :\ Als je een 15" of 17" PB hebt zit je ook nog met flink wat personeelskosten aangezien het vervangen van het KB bij die twee PBs nogal wat werk is.

Heb ook een MacAlly IceKey extern toetsenbord besteld en ook dat ding is alleen maar in die achtelijke internationale indeling te krijgen :( Heb me er nu maar bij neergelegd *zucht* 250 euro moeten betalen voor 2 US toetsenborden vond ik wat overdreven... Op zich went het wel, ik zit alleen nog steeds regelmatig in de knoop met de backslash, tilde en de backtick :\ Moet die § toets nog steeds eens ombouwen tot een ` toets...

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Is het eigenlijk mogelijk om bij een powerbook een Franse(azerty)layout te krijgen? Alle fotos die ik online zie zijn qwerty, en op de site van apple staat het ook niet duidelijk...

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had eerst een iBook met ee US keyboard en dat was prima. Daarna 1.5 jaar een iBook met een NL keyboard en dat was niet goed. Ik sloeg best wel vaak de ENTER mis en vond het heel vervelend dat ~ niet was waar hij hoort. Nu een Powerbook uit Japan met een US keyboard zoals bij alle desktop PC's wordt geleverd en het is weer lekker typen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• bartvb
Ik snap er echt helemaal niets van waarom je de US layout niet gewoon kan krijgen als BTO. Die machines komen allemaal uit dezelfde fabriek dus wat is het probleem :? Verder kan het Repair gebeuren van de Apple Store alle 30+ layouts in Europa leveren maar de US layout (die op 99% van de PC keyboards gebruikt wordt) is niet mogelijk :? Vaaaaaaaaaag.

AZERTY is geen probleem, iig als je in België besteld.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb als BTO ook US gekozen, maar kreeg gewoon zo'n maffe-enter en §± toetsenbord :( Ben er nu wel een beetje aan gewend, maar ik blijf het irritant vinden, zeker als ik weer ff achter mijn vaste toetsenbord heb gezeten (wat wel gewoon een 'platte' enter heeft).

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van me gaat binnenkort naar New York voor een paar weken en hij is wel bereid om een nieuwe powerbook voor me mee te nemen (dus met US toetsenbord). Is het alleen zaak om het langs de douane te krijgen (dus verpakking weggooien, etc.). Is het risico groot dat je gepakt wordt op Schiphol als je 'm gewoon in je tas stopt, cool speelt, etc. of is dat te verwaarlozen? (het kan altijd natuurlijk).

Ik heb een al een bestelling staan bij de Apple Store A'dam, maar dan annuleer ik die als dit risico aanvaardbaar is.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Doos niet meenemen, handleiding liefst ook niet (anders apart).
Eigenlijk zoals je het zou gebruiken; plak desnoods wat plakband of ducttape erop, schijnt goed te helpen om het er gebruikt uit te laten zien. ;)

En over de bon, stuur die op via de post in een envelop, NIET bij de powerbook zelf.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:46:
een kennis van me gaat binnenkort naar New York voor een paar weken en hij is wel bereid om een nieuwe powerbook voor me mee te nemen (dus met US toetsenbord). Is het alleen zaak om het langs de douane te krijgen (dus verpakking weggooien, etc.). Is het risico groot dat je gepakt wordt op Schiphol als je 'm gewoon in je tas stopt, cool speelt, etc. of is dat te verwaarlozen? (het kan altijd natuurlijk).
Vergeet niet een nederlandse stekker te regelen :) De voeding zelf kan gelukkig 100-240V aan volgens apple.com.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:33:
[...]

Vergeet niet een nederlandse stekker te regelen :) De voeding zelf kan gelukkig 100-240V aan volgens apple.com.
Zover ik weet kunnen alle apple produkten dit aan, ik heb thuis ook een iBook uit Amerika en dat werkt prima, overigens is het alleen maar de stekker achter de voeding die je nodig hebt, dat is helemaal niet zo moeilijk te regelen (Zelfde als bijvoorbeeld de compaq stekkers voor de adapter).
Ik ga hier waarschijnlijk een Mac Mini halen met extern TB, ik moet die dus ook maar hier in de US halen als ik dat allemaal zo hoor.

Gewoon spullen

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb (nog steeds) het probleem dat mijn toetsenbord los laat van mijn PowerBook. Aangezien ik mijn PB in de US gekocht had, was de mijne van een US keyboard voorzien. Door de problemen met mijn toetsenbord is er al twee keer een ander toetsenbord ingezet.
De eerste keer een NL keyboard. De tweede keer heb ik aangegeven dat ik een US keyboard wil met de tilde links boven.... en wat denk je... zetten ze er een UK keyboard in.

Inmiddels begint mijn toetsenbord weer bol rond 'F7'. Het zal wel weer niet lang duren voordat mijn PB weer weg gaat voor een reparatie. Dit keer wil ik zwart op wit hebben dat ze gewoon weer een US keyboard er in doen.
Al mijn keyboard layouts zijn US. Alleen mijn PB is anders... dat typt vreselijk irritant. Overigens is een ander type keyboard (NL, UK) lang niet zo irritant als een loslatend toetsenbord.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• bartvb
Ze stuurde mij in eerste instantie door naar een Service Partner (aangezien ik er geen zin in had de PB een paar weken kwijt te zijn voor het simpelweg vervangen van het KB) en die Service Partner zei wel een US toetsenbord te kunnen leveren. Achteraf bleek dat de Store vond dat ze gewoon geleverd hebben wat ik heb besteld (klopt strikt genomen ook) en dus het vervangen van het KB niet wilde betalen :( Maar het is dus mogelijk om er een US keyboard in te krijgen alleen moet je hem dan niet bij Apple zelf laten repareren.

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 12:54

dr.cody

Heb je der vaker last van?

B_O_S_S schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:47:
Ik heb voor een kennis een Apple Powerbook met een -Zweeds- toetsenbord geregeld. Dit is (met een hoop moeite) gelukt bij Apple Store HJS in Den Haag. Apple zelf (telefonisch) gaf aan dat ze deze alleen in Zweden konden afleveren (?). Bij HJS was het wel moeilijk, maar via een andere leverancier (denk ik) toch mogelijk. Vandaag is hij afgehaald, en inderdaad met Zweeds toetsenbord (en boekjes, doos, etc ;))
Helaas is het een AppleCentre en geen Apple Store en heet de winkel ook niet HJS maar LJS 8)7

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
dr.cody schreef op woensdag 20 april 2005 @ 01:17:
[...]

Helaas is het een AppleCentre en geen Apple Store en heet de winkel ook niet HJS maar LJS 8)7
Mike... 8)

kleurbleur.nl

Pagina: 1