Toon posts:

Propellerheads Reason V3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ben pas begonnen dit programma te ontdekken en toen ik een beetje tussen de demo songs zat te luisteren hoorde ik ook een song met een tekst er door heen gezongen. Mijn vraag was hoe is dit gegaan. Dus hoe kan ik mijn ingezongen tekst in Reason kopieren en daar weer effecten over heen zetten. Heb al rondgezocht hier op tweakers.net en de handleiding effen snel doorgenomen maarre kon het nergens vinden. Bedankt alvast voor de reacties

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:30

BaRF

bijna kerst

nou je kunt in de samplers gewoon .wav bestanden importeren dus als je met bijvoorbeeld soundforge of elk ander recording progje zelf je mooie zangstem opneemt, kun je dit weer in reason gebruiken :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:51:
nou je kunt in de samplers gewoon .wav bestanden importeren dus als je met bijvoorbeeld soundforge of elk ander recording progje zelf je mooie zangstem opneemt, kun je dit weer in reason gebruiken :)
Eeyz BaRF,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Maarre zou je misshcien zo vriendelijk willen zijn om iets specifieker uit te leggen hoe dit te doen.

Gegroet

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:30

BaRF

bijna kerst

nou je maakt gewoon een sampletje of download er één, en je zorgt dat het een wav bestandje is.

nu maak je in reason bijvoorbeeld een NN19 sampler (dat lukt wel zonder verdere uitleg he? :)) en dan klik je op het 'open' icoontje (zo'n standaard map icoon je weet wel) wat boven dat soortement van schematisch pianotje staat, en dat ga je naar je net opgeslagen wav-je toe. Nu kun je dit sampletje gewoon dmv het ingebouwde keyboard of een midi apparaat of whatever afspelen op elke toonhoogte die je wil :)

als het nog niet lukt dan maak ik wel een photo-soap voor je :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:34:
nou je maakt gewoon een sampletje of download er één, en je zorgt dat het een wav bestandje is.

nu maak je in reason bijvoorbeeld een NN19 sampler (dat lukt wel zonder verdere uitleg he? :)) en dan klik je op het 'open' icoontje (zo'n standaard map icoon je weet wel) wat boven dat soortement van schematisch pianotje staat, en dat ga je naar je net opgeslagen wav-je toe. Nu kun je dit sampletje gewoon dmv het ingebouwde keyboard of een midi apparaat of whatever afspelen op elke toonhoogte die je wil :)

als het nog niet lukt dan maak ik wel een photo-soap voor je :P
Eey BaRF,

Het is me nu redelijk gelukt. Maar heb nu nog 1 vraagje: Als ik op een gegeven moment mijn stem heb toegevoegd dan is ie nog origineel. Hoe kan hem bijvoorbeeld vervormen of hoger maken of er een echo achter zetten.

Verwijderd

get FL

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
gewoon dan hang je er een effectenmodule aan de sampler.. of op het kanaal in de mixer

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
1 tip, Propellerhead heeft een prachtige tutorial CD met vids gemaakt, zorg dat je die krijgt... Werkt erg goed. Verder is 't erg leuk spelen met de drum kits enzo.

|>

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
zeg dan niets... |:(

Ik laad zelf altijd mijn samples (synths/vocals) in op de NN-XT. Als je daarin je gelaade sample aanklikt heb je ook nog wat opties, zoals LFO 1 en LFO 2 waar je leuke dingen mee kan doen (stem vervormen etc.). Je kan natuurlijk ook je samples alvast bewerken in een audio bewerkingsprogramma zoals bijv. Adobe Audition.

Op deze site kun je trouwens veel informatie vinden over Reason: http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html

Verwijderd

Topicstarter
Eeeyz thnx voor die link ga ik eens effen op kijken.
Faico schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:24:
[...]

zeg dan niets... |:(

Ik laad zelf altijd mijn samples (synths/vocals) in op de NN-XT. Als je daarin je gelaade sample aanklikt heb je ook nog wat opties, zoals LFO 1 en LFO 2 waar je leuke dingen mee kan doen (stem vervormen etc.). Je kan natuurlijk ook je samples alvast bewerken in een audio bewerkingsprogramma zoals bijv. Adobe Audition.

Op deze site kun je trouwens veel informatie vinden over Reason: http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html
Pagina: 1