Toon posts:

Printer in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort een netwerkje aangelegd met een croos-cable. Onder netbeui kunnen de PC elkaar zien. Ik kan echter geen printer installeren op de "client" machine. De printer is wel "zichtbaar" maar kan niet worden benaderd. Vanaf de "server" PC werkt de printer prima!Ik werk met W-98 en de netwerkkaarten zijn van Realtech,10 mbit.De printer is een Hp-720 inkjet
weet iemand wat er fout gaat??

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
grote kans dat het aan de software van HP ligt, maar ik heb op een ander topic een oplossing gezien om dit te omzeilen.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook die 720, en het installeren over het netwerk gaat bij dat ding altijd fout. Je moet hem gewoon op je client met de cd installeren, zonder testpagina uit te printen. En dan verander je na de installatie de printerpoort van je lokale poort naar je netwerk.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
HP wil niet dat je hun goedkopere printers als netwerkprinter gebruikt en heeft de drivers verneukt. Met behulp van de oude drivers voor de 720 is het wel mogelijk de 710 en 720 werkend te krijgen over het netwerk. (is mij ook gelukt).

Kijk maar hier: http://www.fred.net/tfelix/Photography/HP722c.html

Werkt echt!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk bedankt,
Ik heb de link gevolg en de printer doet het prima!!!!!

• Hyp Hyper
Mooi zo! :)

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

In Win2K worden ze standaard al gevonden en werken bijde printertjes netjes op het netwerk. HP sloopt gewoond de printersharing support uit zn drivertjes om de jetdirectkaartjes/Cxi series te verkopen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Hyp Hyper
Yep.. onder WIN NT heb ik er ook geen problemen mee. De genoemde oplossing is alleen nodig onder WIN 9X

Pagina: 1